- Több mint 24 milliárd eurót öntenek a spanyol adatközpontokba
- Összeült a Samsung, a Meta, a Qualcomm és az Amazon, az AI is téma volt
- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #33885 üzenetére
A Vega VGA-kon kívül egyetlen olyan hardver sincs, ami képes lapszinten menedzselni a memóriát. És a HBCC az nem a hatalmas adathalmazokról szól. Az csak a következménye a lapszintű menedzselésnek. Az igazából csak arról szól, hogy ha a GPU igényel egy adott adatot, akkor csak az a lap legyen betöltve, ami az adatokat tartalmazza. A HBCC igazából csak ez, se több, se kevesebb. Ez reagál arra a problémára, hogy az adatbetöltés nem optimális, mert egy bizonyos adat eléréshez rengeteg teljesen szükségtelen adatot is be kell tölteni.
Az többletrajzolás problémáját a DSBR kezeli. Ehhez hasonló hardverek még a PowerVR IP-k, de semmi más. A többi tiled architektúra a többletrajzolás problémájára nem reagál, mert vannak szoftveres kezelések is rá. Például ezek: [link]
A cullingban a Polarisban volt a legjobb, ha a Vegát nem nézzük. A többi architektúra még a degeneratív háromszögeket sem tudja kivágni. A Vega a Polarist annyiban javítja, hogy még azelőtt el tudja tüntetni a fals pozitív háromszögeket, mielőtt a memóriabuszt terhelné. Lényegében erről szól az NGG path.
Az én véleményem az, hogy az AMD nem igazán fektet az aktuális technológiába pénzt. Ők már rég azon vannak, hogy a GPU-t memóriakoherensen kössék be a CPU mellé. Persze a piac mérete miatt megmarad a PCI Express alternatíva is, de azért a nemrég lezajlott ázsiai SIGGRAPH-on is előkerült a téma, hogy ahogy fedezik fel a fejlesztők az explicit API-kat, ahogy nő a munka, úgy érzik, hogy a VGA-t a PCI Express 3.0 limitálja. De annyira, hogy már most vannak olyan szituációk, ahova a PCI Express 5.0 sávszélje kellene, de hát ez nem áll rendelkezésre, így marad a grafika butítása. Ez az amit célozni kell most mindenkinek, mert erősen úgy néz ki, hogy az új API-knál nem csak kétszer vagy négyszer gyorsabb interfész kell. Inkább 6-8x. Aki erre először tud reagálni, az gyakorlatilag legyak mindenkit a high-endben. A hogyan persze nagy kérdés. Nyilván az AMD a saját GMI-jét akarja majd használni. Az Intel jó lesz egy saját interfésszel, míg az NV-nek meg kell győznie az AMD-t vagy az Intelt, hogy rakjanak NVLinket a procijaikba, vagy durván el kell kezdeni promótálni a CCIX-et. Valószínűleg az Intel is ezt a limitációt célozza a saját dedikált GPU-s irányával, nem akarnak ők PCI Express-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.