- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
"Helyette nem raszterizált háromszögeket tesszellálnak."
Epic.(#25609) TTomax: A GT200 ellen az Rv770 ment, a kezdetleges Xenos.ból átvett, akkor még nem szabványos tesszelátorral.
Megnézheted az akkori AMD texhdemót, a Frolins-t, szépen le van benne írva minden, mit remélnek a tesszelátortól, ami a 4800-akban van, illetve a technológiától.A lényeg annyi, hogy az Nv túllőtt a célon nagyon durván, ami a tesszelátort illeti, azért volt szükség a Crysis2-ben a város alatt óceánt tesszelálni, meg betontömbök egyenes felületeit pixel szintig tesszelálni mesterségesen, hogy kijöjjö valami előnny. Full életszerű, nem? Biztos a zöldek lőtték be a tesszelátor illetve geometriai rész méretét megfelelőre. Ja, nem....
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #25618 üzenetére
Ha HBM van rajta és a P10 memória limites, akkor jól át is húzhatjuk a logikus találgatásokat....
-
HSM
félisten
Hát ezaz... 2 parancslistával alapból nem tesz csodát az async működés. De értem én a lényeget.
(#25685) Jack@l: Ha szerinted ez nem egy lényeges dolog, hogy a hardver 2 vagy 64 parancslistából válogathat, akkor nem tudm, mi lenne az.
Ez a korlátja az első generációs GCN-nek évek óta ismert. -
HSM
félisten
válasz Malibutomi #25694 üzenetére
De, az a 7970Ghz jele volt. Amúgy emlékeim szerint ez volt a jele az ezzel a BOOST-os revíziójú csippel szerelt sima 7970-nek is.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
"Emelnek az orajelen 200MHz-t jobb esetben, a fogyasztast normalizaljak es talan a gddr5-n emelnek egy keveset"
Ez az, ami praktikusan lehetetlen. Vagy a fogyasztásra "használják el", amit nyertek az új revízión, vagy a magasabb órajelekre. Csodák nincsenek. Ezek a dolgok kizárják egymást. -
HSM
félisten
Hát ezaz... A jelenlegi verzió fogyaszt 160W körül, miközben azért droppolgatja az órajelet. A gyári OC példányok meg valahol 180W magasságában dolgoznak inkább. Persze, lehetne megcélozni 1500Mhz-et ewgy új revízióval, illetve a 150W-ot is a korábbi órajelekkel, drop nélkül, de a kettő együtt nem fog menni. Ha 1500Mhz-re mennek, akkor a bő 200W fogyasztás szinte garantált.
-
HSM
félisten
válasz Yutani #26018 üzenetére
Azért van ott más is...
"AMD always had to have more shaders to achieve similar performance to NV because GCN wasn't designed for DX11 era gaming so it always had problems of using all of the shaders."
Ezt pedig már tudjuk évek óta.Nv-nél egyértelmű volt más területeken is a fogyasztás takarékoskodás, pl. a DX11 szerint dedikált gyors adatútjaik, az egyszerűbb ütemező, stb.
Viszont ezekből az is következik, hogy leginkább ott lesz komoly előrelépés, ahol eddig sem volt kihasználva jól a GPU. Mindenesetre, igen hasznos újításnak tűnik, ez tuti erősen növelni fogja a GPU kiegyensúlyozottságát és részterhelésen a hatékonyságát.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Yutani #26022 üzenetére
Egy architektúrát megtervezni több év. Amikor elkezdték fejleszteni az első GCN-eket sacc/kb 2009-ben, még csak annyit tudhattak, hogy ennek az architektúrának egyfelől DX11 másfelől az azután következő API-kban is helyt kellene állnia.
Pontosan amit írsz... Nagy kérdés, mi lett volna, ha nem idnulnak el erre, bevállalva egy csomó nehézséget. Lenne most baj (és lehúzás) a GPU piacon... Így is éppen elég baj a piacnak, hogy így beragadt a DX11 és ennyire tarolhat(ott) a zöld oldal...
-
HSM
félisten
válasz Ren Hoek #26160 üzenetére
Ugyan nem vagyok egy grafikai programozó, de nekem így lenne logikus, hogy a program egy nagyobb adatkészletet tart a rendszermemóriában, aminek az éppen szükséges részeit másolja a gyors grafikus memóriába (gyorsítótárba).
Persze, elméletben tudtommal lehetséges, hogy a program csak bevág mindent a grafikus tárba és utána el is felejti (rendszermemóriából törli), de valahogy ez nekem eléggé természetellenes működésnek tűnik. -
HSM
félisten
válasz #45185024 #26162 üzenetére
No igen... Nálam ezért nincs is swap file.... Viszont nem is komálja, ha mondjuk egy sokoldalas böngészőt nyitva hagyok játék közben... Pedig csak 4GB a VGA-m...
(#26163) Abu85:"Tehát effektíve a VEGA esetében a virtuális memória a VRAM, míg a fizikai memória, ami van a lapka mellett olyan, mint egy utolsó szintű cache a processzorban."
Szóval akkor Te is azt mondod, hogy kell legalább annyi RAM a gépbe is, de ideálisan több, ha ki is tervezed használni... Hiszen valahol lennie kell annak a lefoglalt virtuális címtérnek az adatainak, mielőtt a "lapka melletti fizikai gyorstárba" kerülnének.....[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Na várjunk csak! Tehát akkor most nem a windóznál is megszokott értelemben használjuk a virtuális memória szót (amely így lehet akár 0MB méretű is), hanem a driver csak úgy magának kisajátít a háttértárból néhány GB-ot?
Nem tudom, te hogy vagy vele, de nekem ez egyáltalán nem szimpatikus, hogy játék közben csak úgy tizen-gigabájtokat írogasson a VGA driver az SSD-mre akár naponta amikor játszom....
Ha ezt így képzelték el, jobb ha iszonyat gyorsan átgondolják mégegyszer, mert nem én lennék az egyetlen, akinek ez nagyon nem tetszene.....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Próbálok a sorok között olvasni... Szóval, ha van elég és kellően gyors rendszermemóriám, akkor ugyanúgy onnan fog swappelni, mint eddig, mégpedig kellő sebességgel. Jól értem?
Nekem most is így van, kikapcsolt SWAP, minden megy a fizikai memóriából, és bizony van, hogy az említett üzenettel találom magam szemben, 12GB rendszermemória és 4GB-os vGA mellett. De amíg nem, addig kellemes fürge a rendszer, és az SSD-m sem írja tele az OS mindenfélével, tulajdonképpen feleslegesen.
És ezekszerint ha jól értem, ennek a korrekt működésnek az egyetlen feltétele, hogy legyen elég rendszermemória, lásd a fenti posztom. [link]
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Egy dologban vagyok teljesen biztos, mégpedig hogy ez így egy eszméletlen marhaság, és 99%, hogy nem így lesz, csak valami félreértés van a dolog hátterében.
Jelenleg is használja a VGA a virtuális memóriát, mégpedig ha letiltod az OS-ben, akkor is, ugyanis olyankor is van "virtuális memóriád", csak a fizikai címtartománnyal egyezik meg és valós fizikai memória. Pazarló, de piszok gyors.
(#26198) leviske: Áhh, ők sem hülyék, 99%, hogy ilyen eszetlenséget nem vállanának be. Ilyen 8-16GB-os VGA-k mellett úgy halnának be az olcsó vacak belépő consumer SSD-k, hogy öröm lenne nézni. Ekkora presztízsveszteséget majd megengednének maguknak. Ugyan. Nem hülyék dolgoznak ott.
(#26201) letepem: Jó meglátások. Mondon, itt valami csúnyább félreértés lesz.
(#26202) leviske: Szvsz az Nv is használja már most is a virtuális memóriát. Sok hardver foglal benne magának címet, amit utána használhat. Igazából a programok számára az OS-ben csak virtuális memória létezik, ugyanis az OS menedzseli, hogy egy kiosztott memóriacím fizikailag a RAM-ban vagy a SWAP területén legyen....
(#26203) Jack@l: Ennek az SSD-s mókának csak HPC szektorban van értelme, amikor az értelmesen megvalósítható memóriaméreteknél jóval nagyobb adatállományokkal kell dolgozni. Gondolok mondjuk egy 128GB-os rendszermemóriájú sokprocesszoros szerverre, amibe beraksz mondjuk 4-10db GPU-t számolni, na ott komoly hatása lehet, ha minden GPU mondjuk 512GB-os helyi SSD-jében megtalálható az adat, amin éppen dolgoznak....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #45185024 #26231 üzenetére
A 290/290X WF3-asaik teljesen korrekt kártyák voltak. Tuninghoz kevés volt a hűtő, de gyári állapotában teljesen vállalható volt. A 390-es az tényleg elég vicces lett. A 470/480-nál viszont ismét korrekt munkát végeztek Gigáék.
Én meg csak annyit akartam volna mondani, hogy az XFX MSI kártyákból azért jópár Giga 390-el összehasonlítható "jólsikerültségű" lett. Szóval erősen túlzónak találom azt a hype felhőt, ami most a jól összerakott Polarisok miatt ezt a két gyártót övezi. De már itt is tudok kellemetlen pontokat, pl. MSI 470-en kopaszon hagyott ramok... Tök jó a 60 fokos GPU, miközben megfőzöd a ramokat. Pedig pont a ramokat kéne jól tuningolhatóvá tenni egy memóriasávszélesség limites kártyán....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
"Attól, hogy nincs swap állományod semmivel sem leszel gyorsabb, úgyis ott lesz minden a memóriába, amire szükséges van."
Pont ezért gyorsabb ez a mód, mert minden a memóriában van, ami gyors, semmi nem kényszerül a lassú (mert a rendszermemóriához képest az SSD is csigalassú) háttértárra."Annyi a különbség, hogy swap állomány nélkül kockáztatod a programfuttatás összeomlását a memóriából való kifutás miatt."
Pontosan. Nincs hova kipakolja a memóriából a cuccokat, de pont ez a lényeg. Nem szivatom vele magam, havi egyszer belefér egy programösszeomlás emiatt cserébe a megnyert igencsak nem kevés sebességért.
Úgyis mindig csak a játék fut túl a ramon és omlik össze, nem nagy szám. Tudom, hogy nem lenne jelentősen baja az SSD-nek így 12GB ram mellett, de nekem jobb így, hogy vigyázok rá. Drága móka ez, és nem RAM-nak való. Nekem megnyugtató, hogy 3 év intenzív használattal is kevesebb, mint a 10%-át használtam csak el a várható élettartamának. SWAP-nak is használva lényegesen rosszabb állapotban lenne."hogy a GPU-ra vonatkozó virtuális memória hasonlítson arra, amilyet a CPU alkalmaz"
Akkor semmi gond nem lesz, mert mehet ugyanúgy a fizikai címtérbe, ahogy a CPU-nál is lehet 1:1 mapping a fizikai és virtuális címtér között. Csak legyen elég fizikai ramod hozzá. Nekem ez így tetszik, és szerintem így sok alaposabb usernek is tetszeni fog így.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #02119936 #26239 üzenetére
Nézd meg a Sapphire Nitro-t. Ugyanaz a minőség VRM (nyilván kevesebb fázissal), mint a nagyon, ugyanaz az igényes hűtési konstrukció.
Szóval "az összes 470 olcsósított hulladék" állításod ezen a ponton meg is dőlt.
Lehet normális minőségű 470-es kártyát csinálni.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Jack@l #26268 üzenetére
A 480-nál az utolsó centig kicentizett költségek (NYÁK-méret korlát) és az utolsó pillanatban kb. 150Mhz-el megemelt órajelek eredménye volt ez. Eredeti órajeleivel simán befért volna a keretbe. (Ahogy eredetileg a mérnökök megtervezték.) A Vega mostani állapota még bőven az a stádium, amikor éppen tervezhetik az órajeleket, kialakítást, hűtést, feszültségeket. A Polarisnál nem itt hoztak rossz döntést, hanem amikor ez már rég kész volt, akkor még belenyúltak utólag valamiért (management?), annak lett az eredménye, ami. De ennek semmi köze ahhoz, hogy a Vega-n még bármi lehet a végleges változaton. Egyszerűen ez még nem releváns állapot ebből a szempontból. Gondolhatod, hogy a NYÁK is még messze van a véglegestől, ha mindenféle jel ki van még vezetve arra az USB mérőeszközre a kártya végén...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Jack@l #26275 üzenetére
Dehogynem, nyilván elterveznek valamit, de sajnos a gyakorlatban is van egy csomó mérnivaló, hogyan is sikerültek a dolgok, milyen órajelet lehet végül beállítani, milyen feszültségen, milyen fogyasztás mellett, milyen kihozatallal. Ezért lett pl. a Polarisból is tudtommal 7 revízió, mert elsőre nem úgy sikerült, ahogy szerették volna.... Sajnos a csipgyártás már csak egy ilyen sajátos szakma.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Jó, hát a topikja. A nevesebb oldal tesztjeinek jobban hiszek, mint a felhasználók szubjektív véleményeinek. Nem beszélve arról, hogy ilyen ársávú kártyát tipikusan gyenge gépekbe raknak, ahol ezer+1 oka lehet, ha nem úgy megy, mint a tesztekben, vagyis ahogy kéne neki.
Persze, értem, mit mondasz, de gyártási szempontból teljesen érthető, hogy nem tudják (és nem is akarják) hozni a nagytestvér (RX470) végletekig kiélezett árazását. Különben is ennek a lapkának szvsz a célja inkább a notebookok, és gyárilag beépített mindenféle szempontból limitált környezetek, így érthető, ha a kevésbé kritikus PC-s oldalról nem adják annyira kedvező áron.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
"Azaz meg jobban kijon, hogy nem stimmel valami."
Pont ezért nem bízom azokban a tapasztalatokban. Mert ott az a valami. Persze, elégedetlen, de honnan tudjuk, nem-e azért, mert túlbecsüli mondjuk a kétmagos Pentium processzorát, és az fogja vissza az egészet? És ez csak egy példa.Értem amúgy, mire gondolsz. Az, hogy lehetne kicsit olcsóbb, jogos érv szvsz. Az, hogy le lett tiltva benne 2 CU, az inkább hiszti. Nem azon fog múlni, hogy boldog lesz-e ezzel a kártyával a tulaj, avagy sem. Erre mérget vehetsz.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
"Ez inkabb elvi kerdes, hogy meg a keveset is megvagjak."
Tök rossz a példád. Mert itt nem fizetted ki a kenyér végét. Amit kifizettél, 896SP, azt meg is kaptad teljes egészében. Hogy termékpozicionálás, vagy műszaki (kihozatali) okból tiltották le azt a 2CU-t, azt sajnos mi innen eldönteni nem tudjuk.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Senkivel nem lett kiszúrva. Ha akkor amikor megvetted, az volt a számodra megfelelő vétel, azon nem változtat, hogy fél év múlva az mennyibe fog kerülni, vagy hogy ugyanannyiért fél év múlva már +10% sebességet adnak.
Ez az élet rendje, ez nem befektetés, hogy kamatozzon neked... Megveszed, használod, értéket veszít... Ha meg nem tetszik az ár/érték arányt, veszel mást, ha van egyáltalán mit. Játszani sem kötelező PC-n.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #26345 üzenetére
Igen. És mindig is azok voltak. A kis kártyát ugyanúgy meg kell tervezni, gyártósort beállítani, szállítani, tárolni, ugyanúgy kell rá VRM, PCB, lehetne sorolni. A lényeg, hogy nem is tudják olyan költséghatékonyan gyártani, ergó sanszosan sosem lesz a teljesítmény/ár arányuk a nagyobb kártyákéhoz hasonló.
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #26347 üzenetére
Nehéz ezt konkrétan megmondani, de általában a középkategória szokott lenni a legjobb ár/érték arányú, ezek a 256 bites kártyák, amik már elég gyorsak, de még viszonylag olcsón előállíthatóak, akár a GPU, akár a PCB, akár a körítés hozzá, és itt az eladott darabszám is kellően magas lehet. Ez alatt ugye nem csökkennek olyan mértékben a költségek, mint a teljesítmény, efölött meg ugye jön a prémium faktor, ahol az rontja a költséghatékonyságot, hogy kicsi az eladott példányszám és magas az "e-penis" árprémium.
(#26348) solfilo: Igen. Ahol egyáltalán nem szerepel olyan vészesen a 460-as. [link]
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz solfilo #26350 üzenetére
Az RX470-ben fájdalamsan ki van minden centizve, VRM, hűtések, és ugye a nagy darabszám, és az olcsóbb kevésbé válogatott vágott GPU. A GTX meg ugye az ellen van árazva. Az RX480 nekem amúgy személy szerint szimpibb, hogy kicsit prémiumabb kártya, kicsit jobban válogatott csippel, jobb hűtésekkel, VRM-el. Nyilván emellett nem reális megcélozni a 470 perf/$ arányát, de azért nem sokkal rosszabb. Emiatt én nem is a perf/$ diagramm alapján választok általában kártyát magamnak.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Jack@l #26352 üzenetére
Arról nem az AMD tehet, hogy úgy áll a fizetőeszközünk piaci értéke, ahogy.
Kb. egy régi HD5750 ára beli kártyáról beszélünk (az is "selejtes" volt), és kb. a piaci helyzete is ugyanaz.... Hát, hogy azóta ez 30K helyett majdnem 50....Amúgy nagy marhaság ezeket "selejtes" csipeknek hívni, még idézőjellel is. Egyszerűen csak így olcsóbb, kevésbé kell válogatni, kevesebb megy a kukába.
A korábbi 7750 is annyiba került, mint a 2GB-os 460. Az pedig aztán nem volt egy nagy hűha...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz MongolZ #26354 üzenetére
Azért nem az összes, de sok. Vicces, az pl. senkit nem zavar, hogy az Intel 1100 dollárt kér egy ilyen "selejtes" 10-magosért: [link]. 1100-at. Elviselném a gépemben a "hibátlan" hatmagosom helyett. Pedig a 10-ből 2 teljes mag, és a 25MB L3-ból is le van tiltva 5Mb.
Itt meg lassan parasztlázadás lesz a topikban, hogy egy 110 dolláros (110) 16CU-s komplett VGA-ból (tehát nem csak a GPU, mint a hivatkozott procinál, hanem kompletten az egész minden 110) volt merszük csak 14CU-t engedélyezni![ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz MongolZ #26356 üzenetére
Redundáns alkatrészek. De tudtommal csak GPU-nál alkalmazzák, ahol gyakran a "fullos"csipben is vannak akár komplett tiltott CU-k, illetve CU-n belül is vannak többszörözött részek.
Viszont úgy tudom, CPU-knál ez nem bevett tervezési eljárás, ott komplett magokat illetve L3 szeleteket szoktak inkább kikapcsolni, illetve az órajellel, TDP-vel játszanak inkább.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Itt van egy komoly probléma... A VRAM hiába lesz gyors, hiába törlöd ki belőle hamar a cuccokat, az utánpótlás adat ugyanúgy a csigalassú PCI-E porton kell majd átvándoroljon a VGA-ba.... Erre pedig a VGA-ra integrált SSD sem lesz megoldás.
Úgyhogy ez "így ugyanaz a program feleannyi videomemóriát fog használni, mint ma" kijelentést hiszem, ha látom. És itt persze nem arra gondolok, amiről voltak kutatások, hogy a VRAM tartalmának a fele kb. nincs sosem használva, azt ma is meg tudnák oldani okosabban bármilyen VGA-n low-level API alatt.
(#26373) Abu85: Azt értsd meg, hogy annak ott kell lennie. Mondok egy példát. Állsz egy helyen a játékban, a hátad mögött egy NPC-vel. Az NPC-t nem látod, lehet soha nem is fogod. Az adatai ott vannak a VRAM-ban. Miért? Sosincs rá szükség, ha nem nézel arra. De ha épppen gondolsz egyet és rántasz az egéren? Nos, akkor ha nem lenne a VRAM-ban az a "felesleges" adat, akkor egy bazinagy LAG lenne a jutalmad. Erre a dologra csak az a megoldás, ha több dolgot tartunk a VRAM-ban, mint amire feltétlen szükség van.
Ez a probléma nem fog megszűnni attól, hogy gyorsítótárként használod a VRAM-ot, legfeljebb automatizálódik, hogy a gyakran hazsnált dolgok legyenek benne. Kevés VRAM esetén ez ugyanaz a lagtanger lesz, legfeljebb kisebb mértékben, mert automatizálva a gyorsítótárazást ténylegesen a leggyakrabban hazsnált dolgok kerülhetnek aktuálisan a VRAM-ba. De a kismértékben lagtenger még mindig messze van a kívánatos működéstől, legalábbis az igényesebb userek szempontjából, márpedig szerintem aki Vega-t fog venni, az nem "kevésbé langtengerre" fog kiadni egy kisebb vagyont...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Jó, jó, ez mind szép és jó... De processzoroknál is mi történik, ha az adat nem fért be a cache-be? Hát a lassú memóriából előkotorászás... Ami VGA-nál ugye ez esetben a rendszermemória elérését jelenti a PCI-E-en keresztül, ami továbbra is botrányosan lassú. Végeredmény: kifogy a VRAM, jön a lagtenger. Pontosan, mint eddig.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Én itt azért továbbra is látok masszív korlátokat. A hardver ugyanis csak a múlt tapasztalatai alapján tud "gondolkozni", míg a fejlesztő láthatja előre is, mire lehet szükség. Emiatt bár tuti kényelmes lesz az új rendszer, én azért nagy csodát nem várok tőle. Amelyik fejlesztő nem fog jól optimalizálni, ott ugyanúgy bajos lesz a történet, legfeljebb kevesebb szeméttel.
(#26385) Abu85: "bizonyos partnerfejlesztők készítenek majd speciálisan erre kialakított, gigantikus felbontású textúrákat, amiket eddig nem nagyon tudtak megoldani a szoftveres memóriamenedzsment korlátjai miatt."
Pedig már a GCN1-ben ott volt a képesség erre (magad írtad 2011 végén a tesztben):
"Az új architektúra egyik legérdekesebb újítása a Partially Resident Textures (PRT) eljárás, mely lehetővé teszi a hardveres virtuális textúrázást (ismertebb néven megatextúrázást) és a hardveres textúra streaming algoritmusok kreálását, valamint jelentősen több adat kezelése oldható meg segítségével. Az AMD trükközéssel próbálja hasznosítani a cGPU virtuális memória támogatását, így az új funkció az OpenGL API-hoz lesz elérhető egy specifikus kiterjesztés formájában. A PRT segítségével a VRAM egyfajta hardveresen menedzselhető gyorsítótárrá válik, így tökéletesen alkalmas lesz a textúra adatok streamelésére. A Tahiti cGPU nem kevesebb mint 32 terabájtos tömörítetlen textúrát támogat a PRT kiterjesztésen keresztül."
[link]Most akkor jól látom, hogy újra fel lett találva a spanyolviasz?
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Szóval egy lagtenger lesz a jövőben minden játék, mert csak akkor kerül be az adat a memóriába (itt cache néven), amikor már szükség lett volna rá. Remek ötlet.
Persze, utána már jó lesz, pazarlás nélkül. Inkább a fejlesztőket kéne megtanítani memóriát menedzselni.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
De nem érted a mondanivalóm lényegét. A hardver nem tudja előre, mi fog következni a játékban, ergó mire lesz hamarosan szükség, az csak a múltat ismeri és a jelent, mi kell most, és mi kellett korábban. Viszont, amikor MOST rájön, hogy valami kell, amire eddig nem volt szükség, akkor az az adat lassan fog rendelkezésre állni egy VGA memória sebességéhez képest, ami LAG-ot fog okozni. Hiába raksz SSD-t a VGA-ra, az is semmi sebességű, ahogy a rendszermemóriát is csak a csigalassú PCI-E-en keresztül éri el.
Tehát valóban jól működő, lagmentes menedzsmentet csak az előrelátó és jó programozó képes készíteni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
"Pont ugyanannyit tud előre a hardver, mint a szoftver."
Hát, nem éppen."...mert a te döntésed, hogy merre fordulsz és ez mindenképpen kiszámíthatatlan."
Itt a bibi. Persze, az előtted, és mögötted lévő részeknek is készen kell állnia a videómemóriában, hogy ne legyen lag. De ezt a szoftver tudja, hiszen a programnak kutya kötelessége ismerni, hova tudsz eljutni mondjuk 5 másodpercen belül, azoknak mindenképpen azonnal rendelkezésre kell állniuk, tehát a szoftver igenis képes előre látni, "jósolni". A grafikus hardver számára viszont ez nem létezik, annak pont ugyanolyan adat a következő lehetséges 5 másodperc, mint bármelyik másik, egészen addig, míg oda nem értél, és meg nem született e rednerelési parancs....(#26507) Jack@l: Mekkora jó példa... Zseniális, pontosan erről beszéltem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- EAFC 24
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Medence topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Motorola Moto G72 - a titkos favorit
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Kupon kunyeráló
- Honor 90 - modellalkat
- További aktív témák...