-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz paprobert #45104 üzenetére
csak tipp volt a részemről, ha már találgatós. egyébként logikus lenne, mert ha csak 50 % körül skálázódna már akkor 2080 Ti szint lenne,de AMD a Strange Brigade alatt 90 % körüli eredményt ért el két vegával.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #45297 üzenetére
Ha a piac fontos, akkor kisebb köcsögök lesznek, de mivel maga a dobozos VGA-k piac nem túl nagy, illetve szűkül is, mert egyre többen inkább előre összeszerelt rendszerek felé mennek, így ezekre kerül a fókusz. De vannak olyan területek, ahol megerőltetik magukat. Például cloud gaming. Növekvő piac, fontos, sok pénz van benne, így küzdenek is a részesedésért. Le is pacsiztatták maguknak a Google és a Microsoft rendszerét. Ha mondjuk a dobozos VGA-k piaca nem csökkenne folyamatosan, akkor az AMD és az NV is érdekelt lenne egy lényegi árversenyben, de így igazából csak tengődnek, és a piac változásához beárazzák az új generációt. Értsd annyit növelnek az áron, hogy megérje nekik ide fejleszteni. Az, hogy most ehhez sok felhasználó nem szokott hozzá, nem igazán hatja meg őket, mert ők meg azt látják, hogy csökken az eladás, és egyre több ember megy előre összeszerelt rendszerre. Ebből azt a következtetést vonják el, hogy ez a tömeges igény, tehát erre kell fókuszálni, vagyis az OEM-eket kell bombázni szuper ajánlatokkal, hogy több előre összeszerelt rendszer legyen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
válasz paprobert #45297 üzenetére
"Ha az AMD nem hajlandó versengeni, ha nem hajlandóak jó termékeket szolgáltatni, ha "zsebre rakják" a Moore-törvény előnyeit és ebből épphogy csak csurran-cseppen a felhasználóknak, akkor úgy gondolom hogy a mostani 15%-os részesedés nem a pozitív irányba fog elindulni. És igazából ilyen mentalitással többet nem is érdemelnek."
Sajnos ez egyáltalán nem biztos, sőt.
A DIY piac itt a legkisebb a pályán. Tehát a notikban, meg OEM gépekben pont ugy elmehet AMD hardver,.mint nvidia. Mármint szerintem a nagy perf/$ figyelem csak a DIY piacra jellemző, az előre összeszerelt gépeknél szerintem kisebb az árérzékenység, legalábbis az egyes alkatrészekre vonatkozóan. Kicsit olyan ez, hogy te sem veszed figyelembe, hogy adott kártyán a GDDR6 vramot melyik gyártó gyártotta és milyen áron, és az megéri-e.Tehát ha most beüt a ryzen 3k desktop és a ryzen 4k mobil, ráharapnak a gyártók és bundleben kapják össze kedvezményesen a gput, akkor még ilyen bicskanyitogató árazás mellett is nőhet a részesedés, és a bevétel.
Senki nem fog azért nem amd videokártyával szerelt notit venni, mert a DIY piacon az $50-ral drágább, mint "kéne"
Mi itt a végeken eddig azt gondolhattuk, hogy jó, de legalább a selejtet megkapjuk dobozos formában - olcsón és az is PR érték, ha a techgeekek érvelnek. Abban abunak igaza lehet, hogy míg a GF esetén le kellett gyártatni és át kellett venni és el kellett adni, most viszont az AMD nem tud vagy nem akar annyit gyártani, hogy azzal ilyen perf/$ PR értéket vegyen az olcsón adott dobozos termékekkel.
Sajnálatos. Mint ahogy az is, hogy a független média úgy helyezkedik a cégek álláspontjának védelmére, mintha a cégek által pénzelt meghosszabbított marketing karjai lennének.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Busterftw
veterán
válasz paprobert #45749 üzenetére
En ezt ertem, de akkor mire ez a netes hangulat (foleg itt PH!-n)?
Mar 3 eve megy a "valami elindult" , Intelt senki nem vesz es bestbuy AMD folyik mindenhonnan. Ahol szamit, a loven meg nem nagyon latszik.Ryzen 1-nel ment, na majd jovore a Ryzen refresh, aztan ment na majd az Ryzen 2.
Mintha a piacot nem erdekelne, hogy az Epyc felmosta a padlot az Intellell. -
#82819712
törölt tag
-
apatyas
Korrektor
válasz paprobert #45967 üzenetére
És még a HBM-APU esetben is erősen kérdéses, hogy hogyan. Kizárólag videó ramként, 2GB mert HBCC-vel untig elég. Ekkor duplaannyi a memóriákra szánt láb, még ha a fele tokon belül marad is.És a jelenlegi memóriamodellek sem ebbe az irányba mutatnak.
Vagy rendes ramként használva, nade akkor a mennyisége ugye helyből korlátozva van. Eléggé bilibe lógós lenne, ha a fix HBM mellé még opcionálisan beköthető lenne alaplapi slotra is modul.pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
Petykemano
veterán
válasz paprobert #45971 üzenetére
Pletykálkodások szerint igen:
A PS5 alapvetően GCN alapú, áthajlással az RDNA1-be. Mondhatnánk úgy is, hogy a navi10 a PS5 devkitje. És a homályos infókból az rajzolódott ki, hogy az XSX RDNA2 alapokra épít. (Ennek megfelelően méretben és tudásban is várhatóan ide illeszkedik a bignavi)
A szóbeszéd szerint ez már viszonylag rég elkészülhetett volna (mármint a PS5, mint ahogy tavaly meg is történt valamiféle bejelentés). DE aztán a Sony megneszelte, hogy az XSX RayTracinget fog tudni és erősebb is lesz és elkezdték reszelni.
Az tűnik valószínűnek, hogy az XSX CU számban nagyobb lesz, a PS5 esetén meg az elérhető max frekvenciát próbálták nagyon reszelni, ezért már a többedik steppingnél járnak.
Az tűnik valószínűnek, hogy az XSX valamilyen jól kitalált módon megy majd a hardveres RT. A Sonynál meg volt már szó egy teljesen különálló chipről.[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz paprobert #45974 üzenetére
"Meglepett ez a bejelentés, mert így a megjelenő konzolok és az AMD fejlesztési üteme teljesen összecsúsznak, vagyis nagyjából az elmúlt 3 negyedévben kellett SOS-ben az APU-t összehozni a Microsoft részére."
Téged meglepett, hogy a fejlesztési ütem egybecsúszik? De hát már elég régóta működik így az AMD.
A CPU fejlesztést a szerverpiac határozza meg. (Ebben egyelőre nem ismeretes mennyi a semicustom)
De a gpu piaci tevékenységét elég régóta már a konzol határozza meg (egyik oldalról).
A polaris a ps4 pro és az xbox one X alá készült. (Prüszkölj, abu, prüszkölj!) Pontosabban a konzolok épültek arra az IP-re, amit végül saját márkás termékként az amd polaris kódnevű gpukként adott ki, de nyilvánvalóan lehettek hatással a fejlesztési irányra a konzol megrendelők is.A gpu másik lába a HPC piac. Ide készült ugye a Vega anno
És a harmadik nagy befolyással bíró megrendelő az Apple.
Szóval ez már elég régóta így van. Nem véletlen, hogy a navi10 akkor jelent meg, amikor a PS5 bejelentésre került.
Miért gondolod, hogy csupán az elmúlt 3 negyedévben dolgoztak ezen? Szerintem már vagy 2-3-4 éve.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz paprobert #45980 üzenetére
Hogy érted, vagy mihez képest későn?
2016 nyarán jelent meg a polaris, őszén meg a ps4pro és az xb1x
Utóbbiak kaptak már olyan fícsöröket is, amik sajátmárkásban csak a vegában jelententek meg.2019.nyarán megjelent a navi, és bejelentették a ps5-öt is, még meg is mondták, hogy navira épül. 2019 végén szerintem meg is jelenhetett volna.
2020 nyarán váthatóan megjelenik az RDNA2 és őszén várhatóan meg fog jelenni az xsx és végre a ps5 is.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz paprobert #45990 üzenetére
Nem tudom, hogy fél évbe telik-e gyártásba vinni egy terméket. Mármint hogy pontosan honnantól fél év? A finalizációtól? De azt honnan lehet tudni, hogy mikor történik meg?
Az általam ismert legpontosabb indikátora annak, hogy valami nemsokára elkészül, az a tapeoput, az általában 9-10 hónnap szokta megelőzni a piaci debütálást.Mire alapozod, hogy tavaly júliusban fektették volna le az RDNA2-t. Mármint gondolom a terveit(?)
Ahogy én látom:
- A pletykák szerint az AMD 2017 végén kellett volna, hogy megcsinálja a tape-out-ot a navi-ra. ( [link] ) Innentől számítva elvileg 9-10 hónap. A navi-t 2019 elejére vártuk, 2018 végén AdoredTV adott híreket róla és ugye ezek nem jöttek be, helyette jött a Radeon VII. Azt nem tudom, hogy mi volt előbb a tyúk vagy a tojás, de 2018 közepén dobta be a törülközött a GF a 7nm-rel kapcsolatban ( [link] ) Akár emiatt is csúszhatott a Navi ahhoz képest, amikről a pletykák szóltak.
- 2019 közepén elrajtolt az RDNA1 alapú navi10 és ekkor jelentették be, hogy a PS5 RDNA-ra épül ( [link] )Mivel 2016-ban fél évvel később jelent meg a konzol, mint a vonatkozó polaris archra épülő AMD kártyák, ekkor még úgy tűnt, hogy a PS5 2019 végén elrajtolhat. Valószínűleg a Sony meggondolhatta magát. (Máskülönben mi a fenének hinteték volna el a PS5-ről 2019 közepén, hogy RDNA.)
Az azóta eltelt egy évben a Sony-hoz köthető kódnevű hardverek több steppingváltáson átestek.
De ez nem azt jelenti, hogy a RDNA2-n akkor 2019 közepén kezdtek el dolgozni. TEhát zajlott az RDNA fejlesztése, amit mondjuk (ha azzal a fél évvel számolunk, amit mondasz) 2017 elején valamikor (RDNA1 milestone néven) átadtak, hogy akkor ebből készüljön egy saját 40CU-s implementáció, meg a Sony-nak készülő PS5 terveihez, amiben nyilván belekerülnek még Sony-only IP-k is. A saját cucc implementálásával elkészültek 2017 végén és akkor küldhették próbagyártásba. A történetet aztán már ismerjük. Ahogy mondtam
Közben dolgoztak tovább az RDNA-n (az eredeti vagy egy másik csapat, ki tudja?). És (megintcsak a Te fél éves számoddal számolva ) legkésőbb 2019 elején átadhatták (feltéve, hogy nem volt itt is egy hasonló csúszás, ámbátor itt pont van egy állítólagos halasztásról szóló cikk) a kész IP-ket, amiből talán 2019 végén lehetett tapeout (az XSX láthatólag 2020 januárban történt meg)
Ha úgy számolunk, hogy legkésőbb 2019 elején adták át az IP-ket felhasználásra (AMD RDNA2 implementáció, aka bigNavi, és XSX) az valóban szűkösnek tűnik, de a halasztásról szóló cikk esetleg megmagyarázhatja a rövidnek tűnő 1 éves időt.
Innentől tökre evidens, hogy ha nem jön semmi közbe, akkor talán nyáron lesz új Radeon és késő ősszel új konzol.
Mindenesetre én nem látom, hogy hogy lenne az RDNA1 és RDNA2 között csupán fél év.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Devid_81
nagyúr
válasz paprobert #46097 üzenetére
AMD-rol beszelunk, Ok mindent 101% on hajtanak, csak, hogy versenykepes legyen...
Pedig az osszes 7nm-es VGA-juk egy -50MHz-el hajtva vilagbajnok fogyasztas/teljesitmeny arannyal rendelkezne, de sajnos mindig ezekkel a OC trukokkel tudtak eddig a kozel olyan teljesitmenyt mint a masik oldal.
Persze ha mindig egy kategoriaval lejjebb versenyeznenek akkor ahhoz kepest meg sokkal jobbak is lehetetnek, csak akkor az arakat kellene ugye arrebb rakni, az meg fajo pont, foleg amikor penzt kell termelni es nem veszteseget...
-
Z10N
veterán
válasz paprobert #46162 üzenetére
"A 7nm már nem drága."
Ezt mond mar meg az AMD-nek is, hatha eszhez ternek..."Az SSD nem drága."
Ez nem mezei ssd. $170 pedig draga egy korabban atlagosan $400-ba (fejlettebb ps4) kerulo konzolnal (42,5%)."A VRAM-ot kispórolták, vagyis nem drága."
Mit sporoltak ki?! Olvasd mar el 16B GDDR6."Egyik fő komponens sem kerül 100 dollárnál többe."
What?!
-zen2 8c/16t proci $329
-40CU rdna1 gpu $399 (ok, emellett van vram, pcb es hutes, viszont ennel 52CU van, ami 30%-kal tobb)
-vram 1GB gddr6 14GBps arat mondtam, itt megy a sirankozas a gyartoktol, hogy draga a vram, ha csak $8-ral szamolok akkor is $128, pedig ez a "legolcsobb" komponens. Es akkor ilyen szoveget tolsz, hogy egyik sem dragabb $100-nal. Nem tudom mit szivsz, de eleg kemeny...Persze legyartani toredekebe kerul, de azt sose fogod megkapni ennyiert.
"A maradékból össze lehet dobni a körítést ekkora darabszámnál."
Milyen maradekbol?! Nezted mar, hogy mi van meg a koritesbe? Lehet ott meg pakolaszni az arakat."Minden kijön"
Vezesd mar le akkor, mert ez csak benyoges szintu."az pedig hogy lehúzás a VGA piac, eddig is tudtuk."
Nah, ebben egyetertunk. Sot annak fenyeben, hogy a 7nm/vram parost olcsonak titulalod meg jobban az."A Turing megteremtette az állapotot, az AMD köszönte szépen, és beállt mellé."
Ezt majd szepen be is fogjak sz0pni, ha kijonnek az uj konzolok, mert senki sem fogja a tularazott szemetet megvenni."Kérdés, hogy a konzolgyártók is csatlakoznak-e a ki nem mondott kartellhez, és adják $699-ért a konzolt, vagy ők meg akarnak harcolni egymással."
Nem mondtam, hogy $700-ert fogjak adni. Azt mondtam, hogy talan annyi a BIM koltseg vegfelhasznaloi arbol derivalva (csak a fo komponensekre). Ettol meg lehet veszteseggel arulni, ahogy szoktak. A harc attol fugg mennyire lesznek kozel egymashoz a speckok.[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
válasz paprobert #46167 üzenetére
"A 360mm^2-es SoC 76-81 dollárba kerülne a régi 7nm wafer árfolyamon."
Errol forras, link?"Azóta eltelt 1.5 év. Másfél év az egy node aktív élettartamának az egyharmada. Tehát olcsóbb már."
Ok, hogy olcsobb lett, de tovbbra sem olcso. Nekik lehet az, de a vasarloknak nem.# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Petykemano
veterán
válasz paprobert #46202 üzenetére
"NNEMMMAGÁZZ!!!"
Az AMDnek saját útiterve van, amiről a semicustom megrendelők csak leemelhetnek dolgokat, de amit közösen alkotnak, abból semmi, SHEMMMI nem kerülhet vissza az AMD sajátmárkás termékeibe.
"Ne mondjad, hogy nincs nálatok hanyas!"
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
nagyúr
válasz paprobert #46240 üzenetére
Nekem is az jutott az eszembe, hogy ez egy pontosan nulla tartalmú hír volt a WCCF-től. Ha jól rémlik pontosan nulla olyan konzol GPU volt/van a piacon, amely megegyezett valamelyik PC dVGA GPU-val...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #46549 üzenetére
Ki beszél itt licencdíjról. De attól, hogy valami MIT, még nem lesz a tied. A technológia birtokosa az AMD marad. De lehet licencelni, és szívesen beírják az oldal aljára az NVIDIA-t, mint FidelityFX partnert.
Nem a ReShade-et használja, hanem a ReShade-ben alkalmazott high pass sharpent.
Attól, hogy a CAS-t valaki implementálta a ReShade-be, még nem jelenti azt, hogy az NV azt onnan automatikusan átírhatja a saját driveren belüli nyelvére. Ehhez mindenképpen licenc kell, még ha nem is kell érte fizetni semmit, illetve nagyon szabad a módosíthatóság.[link] - van különbség. Egészen kevés, de ott van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #46552 üzenetére
Ezt írtam. Attól, hogy a MIT licencszel használod, még nem lesz a tied a technológia. Azt csinálhatsz vele, amit akarsz, de nem kapod meg magát a technológiát. A MIT licenc a felhasználásra vonatkozik, nem ad engedélyt az ellopására.
Mint írtam az NVIDIA high pass sharpen megoldást alkalmaz. Nem licencelik az AMD-től a CAS-t. Ha licencelni fogják, akkor ott lesznek a FidelityFX-et felhasználók között az AMD partnereként, ahogy 15 cég már ott van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GeryFlash
veterán
válasz paprobert #46552 üzenetére
Pontosan mit ismételgetsz? Dolgokat cáfolsz amit Abu egyébként nem mondott? Milyen licenc díjról beszélsz? Szerinted ha írsz egy weboldalt Angularban akkor onnantól a tiéd az Angular technológia? Nem csak ingyen használhatod és pénzt kereshetsz vele, írhatsz hozzá libeket stb. Ettől még a technológia a Googlé marad és feltünthet téged mint terméket használót a marketing anyagaiban. Erről szól az MIT licenc. Amikkkel te vitatkozol azokról egy szót sem írt Abu.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #46554 üzenetére
Két tényező van a FidelityFX esetében, ha használni akarod. Egyrészt el kell fogadni a licencfeltételeket, amiket fentebb linkeltél, másrészt írni kell az AMD-nek egy levelet, hogy hol használtad fel, ez alapján készítik ugyanis a listát az alábbi oldal aljára a partnerekről. [link]
Tehát a FidelityFX eléggé szabadon felhasználható, módosítható, újra kiadható, eladható... DE! nem lopható el.
Nagyon jó példa erre amúgy a CACAO. Ennek az alaptechnológiája az ASSAO, amit az Intel adott ki MIT licenc mellett. Az AMD felhasználta, módosította és újra kiadta. Viszont nem lopták el, és a technikai dokumentációban le is van írva, hogy az Intel algoritmusára építenek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #46557 üzenetére
És írniuk kell az AMD-nek, hogy felhasználták a driverükben, így az AMD berakhatja az NVIDIA-t a weboldalukra FidelityFX technológiát felhasználó partnernek.
De fentebb már írtam, hogy az NV luma sharpent használt a FreeStyle-ben, most pedig high pass sharpent a driverben. Nem egy ReShade-es ember nekik dolgozik, és az ő adaptációikat használják. Az AMD is a saját programozójának, Timothy Lottesnek a technológiáját használta fel, és nem a ReShade luma és high pass sharpen megoldásához nyúltak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #46559 üzenetére
A GPUOpen tagoktól kérik ezt, hogy egyszerűbb legyen keresni nekik a technológiáikat felhasználó cégeket, így fel tudják őket tüntetni partnerként.
Amúgy is ki tudnák deríteni, mert aki FidelityFX felhasználó, annak kötelező ezt a licencszöveget mellékelni a szoftveréhez (igen, az NVIDIA-nak is kötelező lenne, ha licencelnék):
Copyright (c) 2020 Advanced Micro Devices, Inc. All rights reserved. Permission is hereby granted, free of charge, to any person obtaining a copy of this software and associated documentation files (the "Software"), to deal in the Software without restriction, including without limitation the rights to use, copy, modify, merge, publish, distribute, sublicense, and/or sell copies of the Software, and to permit persons to whom the Software is furnished to do so, subject to the following conditions: The above copyright notice and this permission notice shall be included in all copies or substantial portions of the Software. THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS", WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NONINFRINGEMENT. IN NO EVENT SHALL THE AUTHORS OR COPYRIGHT HOLDERS BE LIABLE FOR ANY CLAIM, DAMAGES OR OTHER LIABILITY, WHETHER IN AN ACTION OF CONTRACT, TORT OR OTHERWISE, ARISING FROM, OUT OF OR IN CONNECTION WITH THE SOFTWARE OR THE USE OR OTHER DEALINGS IN THE SOFTWARE.Csak így macerás, mert egy idő után nehéz kutatni a licencfájlokban a "Copyright (c) 2020 Advanced Micro Devices" után.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #46561 üzenetére
A kötelező elem csak a fentebb leírt szöveg, ami eleve utal rá, hogy az AMD-től származik a technológia. Ennek benne kell lennie a szállított programban, másképp lopásnak számít, nem felhasználásnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #47104 üzenetére
A konzol lényegtelen a több GPU szempontjából.
Az a mester-szolga modell a GPU-knál, amit felvázoltam, már ma is működhet. Ehhez nem kell se új hardver, se új API, csak írni kell egy olyan leképezőt, ahol az árnyalás függetlenített a leképezéstől. És akkor egy GPU utóbbit megoldja, a többin pedig arányosan elosztod az árnyalási feladatokat. Ehhez minden megvan most a PC-ben. Akarat nincs a fejlesztés oldalán hozzá. Elsődlegesen az a baj, hogy viszonylag nagy változásról van szó, és az sok pénzbe és időbe kerül, amit pedig ha felvezetsz a vezetőségnek, akkor rácsapnak az asztalra, hogy lófa... vagyis nyugodtan interpretálják, hogy erre nincs pénz és idő sem.
Szóval én olyan nagyon nem várnám a több GPU-s Kánaán visszatértét, de persze örülnék, ha mégis jönne.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yutani
nagyúr
válasz paprobert #47159 üzenetére
Az eddigi szivárgások alapján (Ampere óriási fogyasztás 7/8nm-en -> kifacsart GPU a lá AMD Vega; AMD kitapasztalt 7nm-es gyártása és 2xNV10 chipméret, jó órajelek) én a teljes hátrány ledolgozására számítok, nem lesz itt már fél generációnyi hátrány sem.* Pláne, hogy új DXR verzió érkezik és az új terep mindkét oldal számára.
* A tévedés jogát fenntartom.
#tarcsad
-
félisten
válasz paprobert #47359 üzenetére
vannak saját kizárólagos gyártóik, lásd Sapphire és a kritizált mondtat ugye arról szólt hogy Nvdiát nem érdekli hogy áll egy hőcső vagy a minőség, mit csinálnak a gyártók, nem arról amiről te beszélsz hogy az AIB partnerek melyik gyártót helyezik prioritásba..
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #47402 üzenetére
Kell egy minimum lapkaszám az adott memóriabuszhoz. 512 bithez például 16 darab lapka. 256 bithez 8. Ennyi kötelező. De például ha lenne elég nagy kapacitású memóriastack arra, hogy 256 biten 16 GB memóriát lehessen hozni 8 memóriával, akkor nyilván annak a fogyasztása nem lenne annyira magas, mintha a 16 GB-ot 16 memóriával hoznád 256 biten. De egyelőre nincsenek erre megfelelő memórialapkák, ugyanis a legfőbb fejlesztések a gyártóknál a HBM2-es és a DDR5-es megoldások. A GDDR6 egy másodvonalbeli technológia. Nem marad sokáig velünk, így annyira sok pénzt nem is raknak bele. A legmodernebb gyártástechnológiákat, mindig a fontos megoldások kapják meg, vagyis a HBM2 és a DDR5.
Sok dolgot lehetne csinálni, de ahhoz pénz és idő kell. Viszont pont ezt a kettőt nem szeretik áldozni a gyártók egy olyan irányra, ahol téglafalban ér véget az út. Erről nem fogod meggyőzni őket, mert tudják nagyon jól, hogy a sávszélességigényes területen a HBM-nek bitang nagy fórja van, tehát ha nem most, akkor a következő körben már arra ugrik mindenki. Így meg ugye minek a következő körre valami nagyot fejleszteni a legacy vonalra.
A legtöbb ötlet ilyen ott veszik el, hogy senki sem fizeti majd meg. Úgy meg felesleges.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
do3om
addikt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #47658 üzenetére
Igen. A 2,7 GHz az abszolút max, amit elvisel még a hardver. Ennél a valós órajel nyilván kisebb lesz. Ennek a konkrét értéke még nincs meg, valószínűleg számítani fog, hogy elkapható közelségben van-e a csúcs-NV. Ha igen, akkor bevállalhatják majd, hogy ők is 300 watt fölé mennek, és akkor elcsípik. Ha nem úgy ítélik meg, akkor többet ér, ha maradnak 300 watt alatt alacsonyabb órajellel. Ez stratégiai döntés igazából. Ha fogható az NV, akkor rá kell menni a csúcsra, ha pedig nem, akkor meg arra kell rámenni, hogy a Radeon nem kazán, és utóbbi egyszerűbb alacsonyabb fogyasztással.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #47757 üzenetére
Nem hiszem, hogy így lesz. A dizájnoknál nagyon számít, hogy miképpen tervezed meg a multiprocesszort. Az AMD esetében az RDNA-val a nagyon magas utilizációra ment, tehát mindegy, hogy milyen kódot adsz neki, mindig magas hatékonysággal fog futni a multiprocesszoron. Ezt teljesen értelmetlen lenne trükközésbe elvinni, mert kódfuttatás hatékonysága eleve kiemelkedően magas.
A Turing például eléggé olyan dizájn volt, ahol nem volt mindegy, hogy milyen kódot adsz a multiprocesszornak. Ha csak FP32 operációt tartalmazott, akkor csak a feldolgozók egy kisebb részé működött, csak Int32-vel egy másik kis része, csak Tensorral egy harmadik kis része. Tehát ahhoz, hogy elérj egy nagy hatékonyságot, rendkívül specifikus kódokat kellett neki adni. Arról nem is beszélve, hogy a Turing közel sem kezeli annyira jól a késleltetésre optimalizált kódokat, mint az RDNA.
Az Ampere ezen a dizájnon nem igazán változtat, de hoz be némi trükközést. Az R600 az egyik legjobb példa erre még ma is az 1+1+1+1+1 co-issue móddal. Ezzel öt teljesítményszint volt megkülönböztetve papíron, és a kódok tipikusan 40-80% közötti utilizációval mentek. Tehát bizony volt olyan kód, ami a rendelkezésre álló 320 FP32-ből 80-at használt csak, és volt olyan is, ami mindent bevetett. És a nagy átlagban köptek egy 2/3-os kihasználást, némelyik program ez alattit, némelyik fölöttit. A trükközésnél tehát nem is az a lényeg, hogy jó legyen az utilizáció, mert azt már feladtad magával a dizájnnal. Az a fontos, hogy minél több olyan kódot találj, ahol a dizájn hátrányos részein elvesztett teljesítményt visszahozod.A fentiek miatt az RDNA nem igazán tud elmenni ilyen irányba, mert nincs mit visszahozni. Arra épül fel az egész architektúra, hogy még a számára legrosszabb kódokat is gyorsan feldolgozza.
Ezek akkor eredményeznek egyébként nagy különbségeket, ha csak valami szintetikus mérést nézel, de egy gyakorlati programban azért van nagyon-nagyon sok shader, vagyis a kódok jellege is rendkívül eltérő, tehát a kódok egy része ugyan lassan fog futni az Ampere-en, de egy másik részük meg nagyon gyorsan, és hasonlóan, ahogy az R600 vs. G80 esetében a különbségek kiegyenlítik egymást. Mert ugye a G80 ott volt az R600-on közel harmadannyi feldolgozóval is.(#47758) Petykemano: A GCN-nek nem volt semmi ilyen probléma. Ott a konkurens wavefrontokkal kellett sokat játszani. Az RDNA erre vezetett be kétféle módot.
Hát nagyon sokban, de ezt pont ebben a hsz-ben leírtam. Az RDNA tipikusan egy olyan dizájn, ami arra készült, hogy bármilyen kóddal magas legyen az utilizáció, míg az Ampere pont az ellentétes irányba mozdul, de cserébe sok az ALU, illetve hát ebből következnek az utilizációs limitek is.
Az egy csomagolási technika. Nincs igazán köze az FP32-es trükkökhöz.
A CDNA az compute dizájn.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
do3om
addikt
válasz paprobert #47760 üzenetére
Már késő variálni amire az általad leírtaknak ha utána mennének az az NV következő karijával kel szembe nézzen, szóval hozna 3090+50%-ot?
Szóval mi adott? Az elmulasztott lehetőség, ennyi az adott volt.
Persze bármi lehet még, van mihez nyúlniuk amihez szoktak ilyenkor feszültség, órajel kimaxolása, vízhűtés, kopra járatni, ami eddig jó azt elbaszni, és majd lehet otthon bűvészkedni hogy az legyen aminek kellet volna.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #47760 üzenetére
Aztán kisebb gyártástechnológia, stb.
Attól az RDNA2 nem lesz jobb, hogy beleraksz minden SIMD mellé egy plusz SIMD-et, ami mondjuk csak FP32-t tud akkor, és befogható ha éppen nincs függőség kódban. Az NV ezt azért csinálta meg, mert eleve volt egy int32 pipeline-juk, és onnan egyszerű volt az FP32-re való kiegészítés. De az AMD teljesen máshogy tervezte az RDNA2-t, minden SIMD-juk ugyanazt tudja, ugyanazokat az erőforrásokat érik el, ugyanúgy dedikált skalár ALU-juk van, stb. Nem nyernének igazán sokat a SIMD-ek puszta megduplázásával, mert ritkán lenne kihasználható.
Arról nem is beszélve, hogy sokkal nehezebb programozni azokat a dizájnokat, amelyeknél az egyes feladatoknak eltérő pipeline-juk van a multiprocesszoron belül. Számításba kell venned, hogy mik az utilizációs limitek már a programkód szintjén. Például a GCN-t csak amiatt nehezebb programozni, hogy egy skalár ALU négy SIMD-et táplál. Nem is nagy különbség ez a hardver szintjén, mégis sokkal tovább tart optimalizálni rá egy shadert. A PS5-nél például arról beszélt Cerny, hogy egy hónapon belüli optimalizálás után lehet közel teljes sebességgel lehet működtetni a gépet. Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy az RDNA sokkal könnyebben programozható, mint a GCN, sokkal kevesebb limitje van. A PS4-nél két hónapra is szükség volt a megfelelő sebesség eléréséhez. A PS5-nél eléggé tipikus, hogy elsőre megírsz egy shadert és máris marha jól fut, míg a PS4-nél ez elég ritka volt. Persze más architektúrákon lehet, hogy rossz lenne a teljesítmény, de nem érdekes a fejlesztőknek, mert RDNA van a gépben. Ha most ezt megtöröd mondjuk egy 16+16 co-issue-val, amit mondjuk be lehetne egyszerűen építeni, akkor pusztán a függőség problémájának megjelenése miatt a shaderek többsége 3-4 hónapnyi optimalizálást igényelni. Egyrészt hajlandóság nem lenne rá, már csak a konzolra írt kódok miatt sem, másrészt a feladat bizonyos shaderek esetén még megoldhatatlan is lenne.
És akkor az AMD felteheti még azt a kérdést is, hogy mi van, ha a PC-be áthozzák a konzolos shadereket? Azokat a shadereket, amelyeket az RDNA-ra optimalizáltak, tehát kvázi lehet, hogy marhára szarul vannak megírva egy tipikus GPU-dizájnt tekintve, csak azért futnak jól, mert az RDNA rohadtul toleráns a rossz kódokkal szemben. Mi van akkor, ha a fejlesztők nem lesznek hajlandók 3-4 hónapig shadereket optimalizálni a PC miatt? Akkor egy 16+16 co-issue tök felesleges fícsőr lenne a következő RDNA-ban, mert szökőévente használható csak ki, rosszabb esetben csak akkor, ha a telihold éppen megvilágítja az AMD központjának bejárati ajtajának kulcslyukát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
toon87
csendes újonc
válasz paprobert #47889 üzenetére
A skálázódás az egyik, a másik pedig az, hogy az rdna sem tudott turing TFLOPS-ot, nem csak az ampere. Biztos valamivel jobb lesz az új architektúrájuk, de azért azt nem szabad elfelejteni, hogy a turing az int32 operációit külön feldolgozókon hajtotta végre, ami nem számított bele a TFLOPS-ba. Emiatt én azt gondolom hogy az új rdna sem fogja tudni a turing TFLOPS-ot.
[ Szerkesztve ]
-
Robi BALBOA
őstag
válasz paprobert #47955 üzenetére
A DLSS 2.0 is(meg a 3.0 stb...) kisebb felbontáson renderel mint a natív felbontás, ennyi, innentől nincs miről beszélni. A 2.0 persze jobb sokkal mint az 1.0, de nem egy világmegváltó dolog ez a DLSS, ja meg az újabb(2.0) rendesen tol rá élesítést(sharpening), ezzel is kicsit csalva.
[ Szerkesztve ]
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Zotac RTX 3050 8GB Twin Edge OC
- Pcie 5.0 ATX 3.0 12Pin - 16Pin Moduláris Tápkábelek És Adapterek 12VHPWR Egyedi Harisnya Nvidia
- ASRock RX 6900 XT 16GB GDDR6 Phantom Gaming OC Eladó! 175.000.-
- AMD RX 5xxx VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
- nVidia GIGABYTE GeForce RTX 3080 OC 10GB VISION videókártya
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen