Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #16773 üzenetére

    Sokféle szempont szerint lehet hasonlítani a lineupokat.

    Ez a baj. Ha lenne benne logic, akkor lehetne trükközni. :)
    Pontosan. A HBM1 nagyon fontos, de nem veszitek figyelembe, hogy júniusig az AMD-n kívül egyetlen egy cég sem kapott HBM1 termékmintát. Így honnan jön a tapasztalat? Azt amúgy aláírom, hogy szerintem ezt a Hynix elrontotta, annak ellenére, hogy beelőzték a HMC-t. Gyakorlatilag el tudják mondani, hogy kész a HBM és az AMD megérett erre, de ennyi. A Micron nem tudja elmondani, hogy kész a HMC, viszont mindenkinek osztottak termékmintákat már a kezdetektől, tehát nekik a tömeges átállás valószínűleg problémamentesebb lesz.

    (#16774) Jack@l: Ja értem. Egy anonim fórumbejegyzésre épül.

    Lesz 8 GB-os Fury. Látható volt az E3-on. Jelen állás szerint Fury VR lesz a neve.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    WCCFtech :DDD

    A HBM2 mindenkinek elérhető, szóval ezzel nem lesz probléma. Csak annyi a változás, hogy a Hynix előre kéri a pénzt a rendelésekért, és úgy szállítanak. Ez azért van, mert páran nem követik a Hynix javaslatát arra, hogy előbb a HBM1-gyel kezdjenek, hanem ugranak rögtön HBM2-re. Ezt lehet is, de a Hynix előre elkéri a megrendelést, és leszállítják nekik a memóriákat függetlenül attól, hogy azt a partnerük képes-e eladni vagy sem. Nyilván ebben az a fő szempont a Hynixnak, hogy ha egy cég HBM2 konstrukciója nem fog működni, attól ők még megkaphassák a pénzt a lerendelt memóriákért. Akinek ez túl nagy kockázat választhat HBM1-et. Azt lehet utólag fizetni.

    Ha az NV leadja a HBM2 rendelését, akkor kiépítik nekik a gyártósorokat. Olyan mennyiségben ahogyan kérik. Csak fizessék ki.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz seolwon #16845 üzenetére

    Nem lehet, mert más interposert igényel. De a HBM2-nek már van 800 és 1000 MHz-es verziója.

    A 4 GB nem lenne valós probléma. A konzolokon 300 MB-nyi területre benyomnak olyan textúrázórendszert, ami PC-n megesz 3 GB-ot. Itt nem a memóriával van a probléma, hanem a WDDM 1.3-mal. Pontosan erre a problémára reflektál a WDDM 2.0 virtuális modellje. [link]
    Az egyetlen probléma az lenne, hogy hogyan add el az embereknek a 4 GB-ot, mint mennyiséget, amikor korábban arra törekedett a marketing, hogy ez kevés. Nagyon sok ember nem érti, hogy az aktuális problémák jelentős része szoftveres eredetű.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz HSM #16858 üzenetére

    A program is ismerni fogja, hogy a memóriának mely területei gyorsak és melyek lassúak. Erre lehet GTX 970 specifikus kódot írni. És erre az NV már kínál is a fejlesztőknek egy leírást, hogy hogyan kell csinálni. Persze ez a fejlesztők munkája lesz, de nem nagy meló. Minden memóriaallokációval kapcsolatos probléma szoftveresen kezelhető.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #45185024 #17000 üzenetére

    Valahogy biztos fel lehet oldani, mert az újabb lapkákban nem feltétlenül fizikailag vannak tiltva, hanem egy PowerTune konfigurálással. A meghatározott területnek a PowerTune nem ad áramot. Ha ezt átkonfigurálod úgy, hogy adjon, akkor nyilván aktiválhatók a letiltott CU-k. A baj az, hogy a PowerTune specifikációja nem ismert, így nem lehet biztos módszert fejleszteni a feloldásra. Persze vannak olyan lapkák, amelyek biztos rosszak, és azokon fizikai a tiltás.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz schwartz #17011 üzenetére

    Tök mindegy, hogy volt-e tape-out, mert 2016Q3-nál hamarabb nem lesz HBM2 és interposer sem. Szóval azt mondom neked, hogy egy év múlva.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #85552128 #17036 üzenetére

    A 175 watt a Powertune limit. Ez a CCC-ben skálázható lesz. 225 a maximum, de kérhető 125 wattos limit is.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Ren Hoek #17362 üzenetére

    A Nitrous miatt lettek felkapva. Régóta a levegőben vannak, mert amikor létrejöttek 2013-ban, akkor azt ígérték, hogy megoldják a real-time grafika nagy problémáit egy olyan motorral, amely akár sok száz shadow casting fényforrást kezel, és alapjaiban a Pixar Renderman Reyes leképzőjéhez igazodik, ami forradalmi megoldás valós időben. Ma azért válltak ennyire nagy sztárrá, mert meg is csinálták annak ellenére, hogy többen azt mondták nekik, hogy az elképzelésükhöz 2018-ban lesz megfelelő hardver. Azt számold be, hogy ma Johan Andersson azért marha nagy sztár a Frostbite-tal, mert a motor képes 8! shadow casting fényforrást. A Nitrous akár 2000 shadow casting fényforrást is leszámol valós időben. Ez azért nem semmi, és nem véletlenül sztárolják így őket.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz TTomax #17377 üzenetére

    Valójában semmin sem ment jól. A DX12 implementációk nem valami stabilak még. Ez van. Készüljetek fel arra, hogy ha nem hozzák rendbe gyorsan, akkor még tovább csúszik. Valószínűleg az MS keze is benne van. Az első DX12-es programoknál nem szeretnének blamákat.

    Az UE4-nél majd a Fable Legends lesz az érdekes, mert azt az MS alaposan átírta, hogy sokkal jobb legyen a PC-re. Számos mobilba fejlesztett technikát lecseréltek, mert itt megvan a kellő erő pár jobb technikához.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz TTomax #17381 üzenetére

    Jó, de az Epicet is meg kell érteni. Nekik ez az egész egy üzlet, és nem tudják eladni a motort a nagy kiadóknak, legalábbis olyannak nem, akik nem gondolkodnak mobilban. Innentől kezdve a fejlesztés is erősen az ultramobil réteg felé tolódik, aminek a következménye, hogy a normál leképző rossz teljesítményű, illetve nincs hagyományos több GPU-s támogatás is. Minden problémát meg lehetne oldani benne, de minek, ha úgysincs rá vevő. És ez üzletileg teljesen érthető döntés. Oda rakják a pénzt, ahonnan az visszatermelhető, és ez nekik mostantól az ultramobil. Fáj vagy nem, ez egy üzlet. Nézd meg, hogy a Unity egy ilyen stratégiából mennyire jól elvan, és nézd meg, hogy a Cryteknek milyen problémái voltak abból, hogy továbbra a nagy kiadókat hajkurásszák a topra kigyúrt motorjukkal. Hiába über allesz, hiába öntik bele a pénzt a leképző minőségébe és a PC-s optimalizálásba, egyszerűen rohadt nehéz eladni, mert szinte minden kiadó a házon belüli alternatívát tartja szem előtt.

    Szóval a Crytek és az Epic közül utóbbi döntött jól, amikor le se szarták a fő leképzőjét az UE4-nek. A licencelők 99%-át a mobil leképző érdekli, és ebbe kell önteni a pénzt. Akit a fő leképző érdekel az a Microsoft, de nekik megvan a pénzük, hogy átírják, és át is írják a Fable Legendsre. Elég durván. A teljes mobilba fejlesztett GI rendszert lecserélték egy jobb opcióra, ami persze mobilon nem fut, de sokkal jobb minőséget ad, és PC-n bőven megvan hozzá az erő. Ez megint az Epicet igazolja. Egy komolyabb licencelő úgyis beleír, hogy jobb legyen. Szintén nagyon jó döntés, hogy a MS visszaírja a fejlesztéseit a main branchbe, szóval pár verzió még, és a Fable Legends optimalizálásai, illetve változásai ott lesznek az UE4-ben, mindenkinek elérhető formában. Ez is az Epic stratégiáját dicséri. A MS elvégezte helyettük a munkát. Persze nyilván ez időben előny az MS-nek, hiszen biztos lesz úgy öt hónap, mire minden bekerül a main branchbe, és akár egy évbe is beletelik, amíg az alternatív branchekbe bekerül az MS cucca, de az Epic nem költött rá semmit. Tiszta haszon az egész. :D

    Itt majd egyébként a VR kavarhat be, mert abban az UE4 nem áll ugyan rosszul, de az új CryEngine nagyon odapakolt. A Unity meg le van maradva, mint a borravaló. Valszeg a mobil VR-re az UE4 lesz a legkedvezőbb alternatíva, míg PC-s szinten a CryEngine.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz rocket #17383 üzenetére

    Az Epic mondta, hogy a main branchből kihagynak minden ellenőrizhetetlen middleware-t. Szóval nincs bele építve a GameWorks. Mindenki csinálhat alternatív brancheket az UE4-re. Erre abszolút megvan a lehetőség, de az Epic kiköti, hogy az alternatív brancheket nem támogatják, mert olyan kódok lehetnek benne, amelyeket nem tudnak optimalizálni. Emiatt, ha valami baj van azokkal a branchekkel, akkor mossák kezeiket, annak ellenére, hogy az ügyfél esetleg fizetős. Ilyen körülmények között nagyon kevesen fognak alternatív branchet választani, mert egyrészt hónapokkal van lemaradva a main branch mögött, és nincs rá support. Akkor lenne rá nagy igény, ha 24 órán belül frissülne minden alternatív branch a main branchcsel, illetve az Epic hivatalos garanciát vállalna a működésére, ami azt jelenti, hogy ha valami esetlen nem klappol (és elég sűrűn nem klappolnak a dolgok), akkor arra nem egy automata válaszolna, hogy használj main branchet, hanem kivizsgálják a hibát és javítanák.

    Az UE3-ba pontosan ugyanúgy lehetett MSAA-t szerkeszteni, mint az UE4-be. Sőt, amit az UE4 használ deferred MSAA-t, azt az UE3.9 már támogatta.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Crytek #17385 üzenetére

    Csak a PC-s leképző teljesítménye és minősége gyenge. A mobil leképző nagyon is jó, és erre nagyon figyel az Epic. Szóval nem hulladék az a motor, csak nem kapott túl nagy figyelmet a PC a fejlesztésnél. Itt megint visszakanyarodunk ahhoz, hogy ez az egész egy üzlet, és az Epicnek nem a PC-s játékosok mosolya kell, hanem a fejlesztők pénze. A legtöbb licencelőjük pedig mobilra dolgozik. Semmivel sem lennének előrébb, ha úgy döntöttek volna, mint a Crytek. Szép és jó a CryEngine, de hány PC-s AAA stúdió licenceli?
    A piac változásait le kell követni, és az Epic lekövette. Ezzel lehet, hogy összetörték a PC-sek szívét, de a bankszámlájukra ugyanannyi pénz jön, vagy több.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz rocket #17391 üzenetére

    Meg tudod nézni a GitHub-on. Ha regisztrálsz magadnak egy UE4 licencet és egy GitHub felhasználót, akkor kérhetsz hozzáférést a forráskódhoz. Ilyenkor felvesznek a listába és hozzáférsz az UE4 forrásához. Persze el kell fogadni egy csomó szerződést, illetve át kell menni a szűrőn. Utána látni fogod, hogy van egy main branch, amiben csak olyan middleware van, aminek a forráskódja nyílt, és ez a folyamatosan frissülő, hivatalosan támogatott branch. A middleware-ek forráskódja nem feltétlenül van alapból megosztva a GitHub-on, de létezik olyan hozzáférés is, amivel ez is elérhető, viszont ilyenkor a middleware szállítójával is szerződést kell kötni, ami már komoly pénzbe is kerülhet.
    A main branch mellett van pár alternatív branch, amelyekben olyan middleware-ek vannak, amelyeknek nincs elérhető forráskódja. Éppen emiatt ezekre nincs is támogatás az Epic részéről, illetve ezek nem frissülnek a main branch-csel azonos időben.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Malibutomi #17435 üzenetére

    Szerintem a TechReportnak nincs semmi hibája, szóval nem hiszem, hogy bekerültek volna az AMD-nél valamilyen negatív listára. Egyszerűen az lehet, hogy túl kicsik másokhoz képest. Információim szerint a Nano sample-ök nem mennek majd kereskedelmi forgalomba, tehát lesz második kör is, ahol visszaveszik a kiosztott sample-öket, és odaadják azoknak, akik nem kaptak. Ebben vagyunk benne mi is, és szerintem második körben kap a TechReport is (lesz harmadik kör is). Azt nem tudom, hogy más kap-e, aki sír, mert például a TPU-val vannak más problémák is, szóval nekik előbb a büntetéseket kell rendezni elvileg.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    Annyit egyébként hozzátennék, hogy a Nano nem olyan tesztben megy le, mint ami megszokott. Az AMD teljes konfigot szállít minek a háza olyan picit, hogy maximum 7 inches kártyák férnek bele. Szóval ilyen formában eléggé speciális a dolog, mert a legközelebbi tesztelhető kártya a konkurenciától az ASUS GTX 970 ITX. Nyilván nagyobb gépbe senki sem vesz Nano VGA-t, mert oda befér a Fury X, ami ugyanannyiba kerül. Még a fogyasztással sem lehet jönni, mert a Fury X driverben beállítható úgy, hogy csak 175 watt legyen a TDP-je, és ebben a módban pont azt tudja, mint a Nano. Ott van értelme ennek a terméknek, ahova a normál VGA-k nem férnek be.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #45185024 #17439 üzenetére

    Nincs szabály rá, hogy mi lesz. Általában a kártyák ottmaradnak a tesztelőknél, ezúttal a harmadik körösöknél, de az AMD szokott régiózni, így ha kell valakinek a termék ugyanabban a régióban, akkor eljuttatják újra hozzá. Előfordulhat egyébként, hogy visszamegy a termék a gyártónak, és becsomagolják eladásra. Általában ez az AMD-t nem szokta érdekelni, mert ők direkten nem adnak el semmit a boltoknak, szóval ilyen jellemzően a valós gyártóknál szokott előfordulni.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Malibutomi #17440 üzenetére

    A H és a TPU egy másik kalap, mint a TechReport. Ne keverjük őket ide. A TechReport biztosan nincs benne egyetlen negatív listában sem.

    Roy egy zseni valójában. Lehet, hogy hamar mond dolgokat, és erős a személyisége, de elintézte, hogy a DX12 és a Vulkan játékok nagyon nagy többsége Gaming Evolved legyen, plusz a VR játékok gyakorlatilag 100%-a AMD-s. Ő az NV-nél is egy zseni volt, amikor a GeForce FX idején megmentette a teljes termékcsalád seggét a TWIMTBP programmal. Őt azért tartják, mert baromira ért hozzá, hogy meggyőzze a cégeket arról, hogy vele érdemes pacsizni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz smkb #17443 üzenetére

    Ez a lényege igazából a terméknek. Van egy olyan irány amit az OEM-ek régóta mondanak, hogy rámentek a vásárlóik a pici gépekre. Ezért hozta az ASUS a 970 ITX-et, illetve a Sapphire is hozott valamilyen ITX-es Radeont. Igen nagy lett a 6-7 col közötti kártyákra az igény. De eddig a pontig a játékosok nem kaphattak csúcsteljesítményt. A Nano az első termék, ami ezt megadja nekik. Egy nagy házzal rendelkező játékos pedig nem fogja megvenni, mert a Fury X pontosan ugyanúgy bekonfigurálható, mint a Nano és ugyanannyiba kerül. Ahhoz, hogy a Fury X azt tudja, mint a Nano fogyasztásban és teljesítményben, az Overdrive menüben le kell venni -50%-ra a limitet, és ennyi. Ezt el kell menteni, és már csak 175 wattot fogyaszt a termék.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Malibutomi #17446 üzenetére

    Ez nem biztos. Amit mondok az nem tartozik szorosan a hardverekhez, illetve az AMD-hez, de sokat beszéltem erről a cégekkel, és a mai marketingstratégiák alapja az lett, hogy gyűlöletet keltsenek a vásárlóban a konkurens iránt. Pontosan ugyanezt csinálja pár kormány, és a politikai példákon látható, hogy ez működik. Ezért fajult el az utóbbi időben az AMD vs. NV viták többsége, mert az NV és az AMD alkalmaz pár olyan szakembert, akik gyűlöletkampányokra szakosodtak. Ezt többféleképpen lehet folytatni, az AMD-nél valószínűleg ennek az egyik eleme Roy, mert sokan olvassák őt, míg az NV inkább a háttérből a fórumokon egy-két anonim felhasználóval manipulálja a tömeget.
    Én ennek nem vagyok híve, de nem is vagyok marketingszakember. :D

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Abu85 #17447 üzenetére

    Annyit még hozzátennék, hogy ezek a gyűlöletkampányok jellemzően azért működnek, mert általában több olyan ember van, akiből kiváltható valamilyen olyan érzelmi reakció egy eseményre, amitől az agya felülírja a racionális gondolkodását, és innentől az érzelmei jobban vezérlik, mint a saját tudata. Ez az ember manipulálásának alapja. És ebben az a szép, hogy nem veszed észre magadon, hogy érzelmileg kompromittálva lettél, és nem racionális reakciót váltottak ki belőled. Az emberek 99%-a ilyen.

    Az Apple nagyon régóta így dolgozik, csak úgy mondom. ;]

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz smkb #17449 üzenetére

    Alapvetően a Nano célja, hogy lehetővé tegye a 4K-t, illetve a VR-t ilyen kis méreten belül. Erre az eddigi leggyorsabb ITX-es VGA alkalmatlan volt. Gyakorlatilag az egész termék arra játszik, hogy azokat a felhasználókat győzze meg, akik 4K-ra és VR-re használható, de apró PC-t akarnak. Az OEM-ek visszajelzései szerint van annyi potenciális vásárló, hogy már megéri terméket készíteni nekik.
    A legtöbb OEM idén már nem a hagyományos PC-s nézeteket nyomatja. Azok meghaltak egy ideje. Az eddigi anyagokból az lesz a karácsony slágere, hogy "nézd mit lehet kihozni 20x20x15 centiből".

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #45185024 #17463 üzenetére

    Az egy befektető csoport. Régóta utazik olyan befektetésekben, amelyek egy potenciális piaci bum előtt különböző cégekbe raknak pénzt, hogy abból a bumból részesüljenek. A VR bum pont ilyen, és csak az AMD-nek van rá csomagja.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz TESCO-Zsömle #17466 üzenetére

    Hát a VR-ben látszik potenciál, tehát a Silver Lake érdeklődése reális lehet eziránt, és tényleg nincs más cég, aki képes hardvert és szoftverréteget szállítani a VR alá. A legfőbb kérdés szerintem az, hogy a VR tényleg befut-e az oktatásban és az orvostudományban, vagy nem. Az ugye egy dolog, hogy durrogtatnak itt éves szinten 189 milliárd dollárt, de ez csak elmélet. Látszik az érdeklődés iránta, de igazából melyik új technológia iránt nincs érdeklődés...
    Ha befut a VR, akkor az nyilván az AMD-nek nagyon jó, mert minden VR-hez kapcsolódó üzleti pályázatot alapból megnyernek a csomagjukkal addig, amíg egy szabványt ki nem alakítanak az iparágon belül. És ugye a szabvány után is csak kihívókat kapnak, tehát ott még simán lehet versenyezni. Ha nem fut be a VR, akkor a Silver Lake számára egy komolyabb befektetés gyakorlatilag pénzkidobás lenne.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Jack@l #17468 üzenetére

    Egy befektető csoport azért vásárolja be magát valahova, mert arra számítanak, hogy a befektetésük sokszorosan megtérül. A Sliver Lake ebből a szempontból ismert stratégiát folytat már több éve. Mindig bizonyos piaci bummok előtt szánják el magukat a bevásárlásra, hogy abból a potenciális robbanásból profitáljanak.
    Már csak azért is lényeges ezt így értékelni, mert ha egy befektetőcsoport belerak egy cégbe kb. ~400 millió dollárt, akkor azt nem azért teszi meg, hogy pár éven belül elveszítse, vagy tíz éven belül lásson belőle egy centet profitban, hanem azért, hogy abból nekik úgy 5 éves távlatban már 2-3 milliárdjuk legyen. Persze ez az optimális tervezet, a gyakorlat ettől eltérhet, és nyilván a kockázatoknál ellenőrzik, hogy mennyi az a max pénz, amit megéri kockáztatni a várható reális nyereség reményében. Másképp nem éri meg befektetni, mert kisebb kockázatú kötvényekből több profit realizálható.
    Az AMD szempontjából valószínűleg azt elemzik, hogy a VR befut-e azokra a területekre, amelyek elsődlegesen a Silver Lake-et érdeklik. És ez nem a játékpiac. Nem baj, ha létezik, mert nyilván, ha van egy kész technológiád, akkor annyi helyre éri meg betolni, amennyire csak lehet, de a Silver Lake-et bizonyosan az orvostudomány, a katonai felhasználás az oktatás érdekli, mert mindhárom sokkal zsírosabb terület. A Silver Lake azt vizsgálhatja, hogy lesz-e VR itt, és ha lesz, akkor milyen mértékű. Ez alapján fogják meghozni a befektetési döntéseket.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Jack@l #17470 üzenetére

    Ha beleveszed a kockázati tényezőket, ami egy AMD-nél igen magas, akkor másképp nem éri meg belerakni pénzt. Csak azért mondom itt a VR-t, mert az egy tipikusan olyan piacnak néz ki, amelyből elméletben ki lehet húzni ennyi pénzt. Nem véletlen, hogy az Oculuséft 2 milliárdot adott a Facebook. Ma a VR-t tartják az új Internetnek.
    Az Oculust elvitte a Facebook. Ellenük pedig marha nehéz lesz versenyezni, mert tele vannak tőkével. A befektetők szerencséjére a VR alá kell a hardver és a hozzá való csomag is, és az egy szabad terület még.

    (#17471) gyiku: Ha bevásárolják magukat egy bizonyos részben, akkor a profitból részesülnek a részesedésüknek megfelelően. A részüket persze eladhatják később, de addig nem fogják, amíg jön rajta a pénz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #17475 üzenetére

    Amihez mindenképpen szükséges egy olyan piaci bum, amitől bekövetkezik a nagymértékű növekedés. A kettő lényegében együtt jár.

    (#17477) Jack@l: Manapság csak kockázattal lehet sokat nyerni. Szóval aki kevés pénzt akar csinálni az kösse le a pénzét a bankban egy biztonságos értékpapírra.

    (#17482) Ren Hoek: Őszintén szóval vannak kétségeim, de amiket az elmúlt fél évben a VR-ről mondtak az ipar érintettjei minimum bizakodásra adnak okot.

    A kórházi adatbázisok senkit sem érdekelnek. Ami érdekes az a CT/MRI/röntgen/ultrahang. Ezekbe mind egyre erősebb hardver kell, és költenek is rá. A VR a CT/MRI kiterjesztése lehet a jelen állás szerint. Erre vonatkozóan még az Oculus is csinál kutatásokat, mert a kórházaknak a szükséges szoftvereket nagyon komoly pénzért lehet eladni.

    A többiek ezekért a piacokért akkor szállhatnak versenybe, ha elkészülnek azok a szabványos API-k, amelyek például képesek beolvasni a legutolsó kamerapozíciót még a képszámítás előtt. Ez valójában az AMD VR implementációjának igazi előnye, mert a LiquidVR képes erre, de semelyik más csomag nem, és emiatt túl régi kamerapozícióból születik meg a tényleges képkocka. Ezzel az NV és az Intel, illetve a többiek nem tudnak mit kezdeni, mert az összes szabványos grafikus API tiltja, hogy a jelenetszámításhoz használt kamerapozíció megváltozzon. Ez az első dolog, amit az Oculus leadott szabványosításra a Microsoftnak és a Khronosnak, és valószínű, hogy ez lesz az első funkció, amit az új DirectX és Vulkan verziók 2017-2018 környékén kihasználhatóvá tesznek. Az AMD viszont ezt nem várja meg, és már 2015 végén kihasználhatóvá teszik a Mantle-ben.
    Ezért érdekes a VR szempontjából az AMD. Senkit sem fog érdekelni, hogy az Intel és az NV a Microsoft és a Khronos miatt nem képes a legfrissebb kamerapozícióból számolni. Csak az érdekli a megrendelőt, hogy az AMD megoldotta, de nem fogják megkérdezni, hogy miképpen. Ebből a szempontból tényleg van ráció abban, hogy a VR iránt érdeklődő befektetői csoportok megkörnyékezik az AMD-t. De ugyanakkor mindez elmélet. Maga a piac kialakulóban van, tehát benne van az a kockázat a dologban, hogy a VR-t a professzionális területek mégsem kapják annyira fel. Nyilván ez már nem technikai kérdés. El kell dönteni, hogy az ismert kockázati tényezők mellett mekkora az a maximális befektetés, amely a várható hozam tekintetében megéri.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz do3om #17504 üzenetére

    Nem hiszem, hogy ezt cserének szánják, hanem inkább ahhoz, hogy időnként kiszed és rakj bele egy kis műszerolajat. Több ilyen típusú hűtőnél is kiszedhető maga a venti, csak három csavarral, ezt pedig csak kipattintod. Így életben tartható a venti nagyon sokáig. Évente kétszer elég megolajozni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    Látom megint jönnek a HBM2-es bullshitek. Pár hónapja még az NV nem kapott, most meg az AMD. Döntsék már el az "iparági források", hogy kinek nem jut. :D

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Malibutomi #17597 üzenetére

    Nyilván jelen pillanatban nem a HBM2 elérhetősége a gond. A Hynix és a Samsung is gyártani fogja, és annyit gyártanak, amennyit a partnerek kérnek. Tekintve, hogy az interposerek úgy sem lesznek kész az év közepéig, így bőven van idő annyi gyártósort kiépíteni, amennyi szükséges.

    Még mindig ott a kérdés, hogyha ráhelyezik a HBM2-t és az új GPU-kat az új interposerekre, akkor ez a kombináció működni fog-e. Nem véletlenül tartott az AMD-nek a Fiji fejlesztése olyan sokáig. Persze ez most nekik előny, mert van egy referenciapontjuk, amire építve jobb döntéseket lehet hozni a HBM2-nél, de ettől még nem lett könnyebb az 1 GHz-es interposerek fejlesztése. :D

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #17609 üzenetére

    Az alsó szegmensben az IGP-k megették a morzsákat is, szóval oda IGP-s frissítés jön. A középkategóriától fog megtörténni a váltás.
    A váltás szempontjából a kockázatokat kell mérlegelni. A HBM2-re való áttérés kockázat az AMD-nek, az NV-nek pedig pláne az nulla tapasztalattal. Tehát azt kell eldönteniük, hogy ha mégsem sikerül valamelyik komponens miatt a váltás, akkor hány termék csúszása vállalható be. Nyilván a felsőházban nincs sok választás, oda muszáj bevállalni, de alatta elképzelhető, hogy a biztonságosabb utakat választja mindkét cég. 2017-re tolni több 2016-os fejlesztést nem túl kedvező döntés, egy csúcskategóriás holmi még belefér.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz oliba #17616 üzenetére

    A memóriakapacitásra akkor is szükséged lesz. Túl kicsi memóriát lehet a kis lapkákra építeni HBM1-gyel. Szerintem aki a HBM2-t nem meri bevállalni elmegy a GDDR5X-re.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #00137984 #17641 üzenetére

    Mindegyik GCN ugyanazt a bekötési modellt támogatja, szóval mindegyik ugyanazt tudja megjeleníteni. Az egyetlen különbség a GCN3-ban, a parancsprocesszor 128 gridet enged át, míg a korábbi verziók ennél kevesebbet, így ahol a parancsprocesszor limitálná a teljesítményt ott a GCN3 gyorsabb lesz a korábbi verzióknál. A GCN2 úgy tudom 64 gridet enged át, míg a GCN1 32, de ebben nem vagyok biztos. Mindenesetre a valós különbség a 3DMark API Overhead tesztjében látszik, ez tipikusan a parancsprocesszorokat terheli.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz PuMbA #17659 üzenetére

    Mert a DXDIAG egy DX9-hez írt program, és az FL detektálásokat már csak stringből végzi. A driverbe manuálisan írják bele azt a sort, és azt kiírja a program. Semmiféle valós detektálást nem végez a DX12-re vonatkozóan senkinél.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz PuMbA #17665 üzenetére

    Felesleges. Az csak egy string. Az AMD kézzel begépeli és azt a szöveget a program kiírja a megfelelő helyre. Mindenkinél így van. Valós detektálása nincs.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Jack@l #17667 üzenetére

    Az Ashes és a Fable Legends futott már a 15.7-es driverrel is, persze csak GCN1/2/3 hardvereken.

    #17669) Jack@l: Ja látom. Nem érted az API működését. A DX12-ben eleve nem feature level alapján ellenőrzöl, hanem egyedi funkciónként. Kivéve a kötelező funkciókat, mert azt az erőforrás-ellenőrzéskor a Windows fogja a legmagasabb szintre kiosztani.

    Kaveriben GCN2 van.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Televan74 #17718 üzenetére

    Annyi lesz. A 250-270 dollár az üres slot mindkét gyártónál.

    (#17720) rocket: Minek kell egy 8 GB-os GTX 970? 4 GB bőven sok. Előbb fog meghalni a maga GPU, minthogy kifogyjon a 970 a VRAM-ból. Főleg a WDDM 2.0 alatt, amivel nem kell a memóriában tartani a közel 70-80%-nyi felesleges adatot, amit most ott tartunk a WDDM 1.x miatt, csak azért, mert drága lenne törölni, de közben ezekhez hozzá nem nyúl a hardver.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz rocket #17723 üzenetére

    A memória törlése azért okoz problémát, mert ma egy rakás ellenőrzési procedúra kell ahhoz, hogy kiszedj valamit onnan, de ugyanez a konzolon egyáltalán nem létezik, ami arra vezethető vissza, hogy ott igazából a törlés nem jár ellenőrzésekkel. Azzal, hogy az explicit API-knál eltűnt a kernel driver, az összes ehhez kapcsolódó és nyilván problémákat okozó rendszer megszűnt.

    Amíg nem lesz alternatívája egy 380X-nek, addig úgy árazzák ahogy akarják. Jelen pillanatban a 250-270 dolláros szint az üres, és úgy illik bele a termékskálába.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #17724 üzenetére

    Még van, de nem sokáig. Azért az elmúlt hónapokban voltak rendezvények arról, hogy az API-t ugyan támogatják, de nem ajánlott. A Dishonored 2 vezető motorprogramozója előre elmondta, hogy DX11 fut a program, de rossz lesz az élmény. Az új Frostbite motor hivatalos gépigényében ott a WDDM 2.0-ra való ajánlás. És erről már tudni, hogy következő nagyobb frissítésben, vagyis fél év múlva ez már nem ajánlás lesz, hanem minimum követelmény.

    Persze, hogy hülyeség. Minek arra annyi VRAM? Egyszerűen a gyártók annyit pakoltak rá, mert nem volt referenciamodell, de az AMD OEM ajánlásában még mindig 4 GB szerepel. Megmagyarázni senki nem tudja, hogy mi értelme, egyszerűen csak jobban hangzik.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #17729 üzenetére

    Miért most nem lehet játszani a 4 GB-os VGA-kkal? Nekem a 2 GB-ossal sincs egy deka gondom se.

    Én nem építenék többet multi-GPU-t. Nyilván az a változás, ami történik az API-kban bizalomgerjesztő, de nagyon sok motor csak a heterogén multiadaptert fogja támogatni, tehát az IGP+dGPU kombinációt. Egyszerűen csak azért, mert ennek jóval nagyobb a piaca.

    Magasról teszek rá, hogy nekik mit könnyebb eladni. A baromság az baromság. És mondok jobban: baromságot szül. :D

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz rocket #17787 üzenetére

    Valójában volt egy előadás, ahol elmesélték hogyan történt. Ott volt McMullen és Richard Huddy. Huddy mesélte, hogy 2008-ban látták, hogy mit tud a PS3-nak a libGCM-je, ami egy grandiózus projekt volt a Sony-tól, de az MS úgy gondolta, hogy ez nem működne PC-n, és inkább az aktuális API-t akarták foltozni. Arra viszont az AMD mondta, hogy nem működne. Ekkor történt az, hogy az MS azt mondta az AMD-nek, hogy akkor ne csak a szájukat jártassák, hanem hozzanak bizonyítékot arra, hogy működik, amit akarnak. 2008 végén kezdődött el a fejlesztés, és az első eredmény másfél évre rá született meg. Ekkor az MS úgy döntött, hogy átveszi a teljes addigi forráskódot, és együtt fejlesztik tovább a koncepciót. Innentől a DX12 sínen volt. 2011-ben más is megtudta, hogy készül az API, és jöhettek fejleszteni. Ekkor a Mantle még sehol sem volt. Az 2011 végén született meg, amikor Johan Andersson a Battlefield 3 kiadása után elutazott Torontóba és berontott Matt Skymerhez, hogy neki kell egy explicit API PC-re a Frostbite 3-hoz. Mivel megvolt a forráskód az AMD-nek, így úgy döntöttek, hogy ezt az MS-től függetlenül is befejezik. Ez lett a Mantle 2014 elején.
    A fejlesztés igazából csak Johan Anderssonnak készült, de más is csatlakozott hozzá. A célja eredetileg az volt, hogy kiszolgálja azoknak a fejlesztőknek az igényeit, akik nem tudják megvárni a DX12 megjelenését. Később, 2014-ben az AMD felvett száz fejlesztőt is, akiknek odaadták az SDK-t. Ezt azért tették, hogy még a DX12 elérhetősége előtt átírhassák a motorok struktúráját, így nem kell majd másfél évet várni a DX12 elérhetőségétől, hogy megérkezzenek rá a játékok. Nyilván a Mantle-höz igazított struktúra jó a DX12-höz is, mert lényegében ugyanaz az alap. Ilyen formában elég csak a render back-endet cserélni, ami csupán pár hetes meló.
    Ezután az eredeti tervek megváltoztak, mivel az AMD úgy döntött, hogy mégsem adja ki publikus formában az API-t, és még meg sem nyitja a specifikációit. Inkább megtartják maguknak. Viszont a Khronosnak odaadták a forráskódot, hogy ne maradjon a piac nyílt megoldás nélkül. Ez lett a Vulkan.
    Innentől kezdve a Manlte csak két feladatot lát el:
    1.) Kiszolgálja az olyan fejlesztői igényeket, amelyekre nincs szabvány. Például a LiquidVR Latest Data Latch funkciója a virtuális valósághoz, egészen pontosan a motion-to-photon késleltetés radikális csökkentéséhez.
    2.) Illetve a szabványalkotás befolyásolására, hogy ne a nyílt formátumokat vegye alapnak a Microsoft, hanem az AMD licencköteles formátumait, mert az AMD csak ezeket szavazza meg. Az ASTC, ami talán az iparág legnagyobb mentsvára a textúratömörítés szempontjából nem is került be a DX12-be. Az AMD-nek sokkal jobb, ha rákényszeríti a teljes iparágat arra, hogy újra belekerüljenek egy új S3TC-féle csapdába. Ha nem szavazzák meg, akkor pedig a konzol miatt a Radeonok hardvereken úgyis futni fog a program. És nyilván ezért rohadjanak meg. Valójában sokkal keményebben fogalmazok a gondolataimban, csak ki kellene bannolnom magam, ha azt leírnám.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz letepem #17802 üzenetére

    Attól függ, hogy mit tekintenek sikernek. Ha azt, hogy megmondhatják a tutit az ARB-n és a GAB-on belül is, akkor bombasiker az egész rájuk nézve, és hatalmas kudarc az egész iparágnak, nem beszélve a felhasználókról.
    Az anyagi sikerhez kell az Oculus Rift is. A VR-ben a Radeonok előnye nagyon nagy LiquidVR nélkül is. LiquidVR-rel pedig addig legyőzhetetlenek, amíg az Oculus el nem intézi, hogy az ARB és a GAB átvegye azt a fajta input assemblert, amivel az AMD dolgozik. És itt jön elő, hogy az AMD ezt megszavazza-e, mert nekik már nem érdekük az, hogy szabványosan is jól menjen a VR.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Edina8802 #17805 üzenetére

    Tudok, de amikor tudok valamit, akkor tudjátok, hogy nem írhatok semmit. :DD

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    Aztakurva... 1,1 GB szabad helyet kér a Radeon Crimson driver. :D És ez csak a 7-es béta, vagyis nincs benne minden. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz CsonkaImo #17844 üzenetére

    Nem tudom most megmondani. Talán holnap kiderül. Ha más nem is, biztos lesz valaki, aki felrakja a beta7-et a megára. :D

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz golya87 #17847 üzenetére

    Tegnap megnézte, és azért, mert egybe van csomagolva az összes verzió. Tehát 32 és 64 bit, meg minden. Valószínűleg a végleges csomagolással elég csak az adott Windows-hoz megfelelő verziót letölteni, ami nem lesz sokkal nagyobb, mint a mostani meghajtó.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Abu85 #17864 üzenetére

    Na az első tapasztalatok a Crimsonról. Az biztos, hogy veszettül gyors lett. Sokkal gyorsabb bármelyik aktuális driveres vezérlőfelületnél. Elég jól átlátható, és tényleg baromira jól kezelhetőnek néz ki érintőkijelzőről is. A játékokra lebontható tuning és FRTC is szuper. Két játékra beállítottam két eltérő tuningot, eltérő ventilátorprofillal (az egyiket 100%-osra tettem, hogy halljam :D ), és két eltérő frame rate targetet és ezekkel a beállításokkal futottak. A többi játék ment a globális beállításokkal. Elérhetők a legacy CCC fícsőrök is egy külön menüben.
    Úgy nézem, hogy lesznek hozzá oktatóvideók is, de a playlist még nem él.
    Ami hasznos, hogy a hibákat a driveren belül lehet lejelenteni az AMD-nek. Ehhez van külön naplózás is, amiben ott vannak a problémák.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #85552128 #17878 üzenetére

    Márpedig ez a top10. Minden ilyen előtt az AMD feltesz egy kérdést a Red Team oldalon. Oda várják a visszajelzéseket, és abból a top10 visszajelzést kivizsgálják és javítják. Persze sok dolog nem driveres hiba, azokat nyilván nem lehet javítani.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz guftabi96 #17885 üzenetére

    Bár nektek valszeg nincs meg a Fable Legends benchmark, de nekem +10%-ot hozott alatta.

    (#17886) Szaby59: Igen a report alapján nézik. A Red Team oldalon kérték, hogy adjunk le egy listát a bajokról a report oldalra. Ez bárkinek nyitva volt. Regisztráció nélkül is be lehetett küldeni a tízes listád. Én is küldtem egyet.

    Csak azokat a hibákat tudják javítani driverből, amelyeket driver okoz. A programhibákra lehet, hogy tervezhető workaround, de a javítást a program oldalán érdemes elvégezni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #Morcosmedve #17888 üzenetére

    Szerintem a beta7 ki lesz rakva a napokban. Legalábbis gondot nem találtam vele. A WHQL majd az év végén.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #Morcosmedve #17891 üzenetére

    Hivatalosan nincs, de lehet, hogy bizonyos alávaló gazemberek már kirakták. :DDD

    Kb. két hét kell hozzá annyi hardvernél, amennyije az AMD-nek van. Ha a béta7-et leadják, akkor december közepére meglesz a WHQL.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák