- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz AsakuraDave #3002 üzenetére
A Surface Format Optimization még a régebbi DirectX 9-es játékokra van. Az Xbox 360-as időkben több játék az R11G11B10 render targetekre volt tervezve, mert ezt támogatta az Xbox 360, de PC-n ez hiányzott a DirectX 9 API-ból. Emiatt PC-n FP16 render targetek voltak alkalmazva, csak nem ehhez tervezték a játékot. A hardverek viszont támogatták az R11G11B10 render targeteket, így az AMD és az NVIDIA a fű alatt csinált egy cserét a driverben, így a játékokat mindenképpen R11G11B10 render targetekkel futtatták, amellett, hogy FP16 render targetek voltak előírva a programkódban.
Ez bizonyos körökben felháborodást keltett, így az AMD még sok-sok éve úgy döntött, hogy ezt a kényszerítést kikapcsolhatóvá teszik, így a felhasználó eldöntheti, hogy él-e ezzel az optimalizálással, és a konzolokhoz tervezett rendszerrel futtatja a PC-s portot, vagy úgy, ahogy a PC-s portot tervezték. Az NVIDIA driverében is benne volt ez, csak nem tudtad kikapcsolni opcionálisan.
Az újabb DirectX verziókban már van R11G11B10, tehát a meghajtóoldali optimalizálás, illetve maga a kapcsoló értelmét vesztette. Az NVIDIA kiszedte egy-két éve az optimalizálást, míg az AMD meghagyta a szabad választás lehetőségét, hátha valaki futtat valami régebbi DirectX 9-es címet futtat, és dönteni akar arról, hogy milyen render targetekbe szeretné, hogy dolgozzon a program.
A Tesselation Mode, az egy tesszellációs optimalizálás. A meghajtó oldalán kontrollálni lehet a tesszelláció működését. Az AMD optimized különböző programspecifikus profilokat használ, amit az AMD kézzel állított be, hogy leszűrje a hardver a túl pici háromszögeket generáló tesszellálást. Ennek azért van lényege, mert ha a háromszög túlságosan kicsi, akkor csak számításokat pazarolsz rá, de haszna valójában nincs, sehol sem jelenik meg információként. Ezzel úgy lehet teljesítményt nyerni, hogy közben nincs látható hatása a képminőségre. Manuálisan is be lehet ezt állítani, de ott már a felhasználó szabad kezet kap, és az már okozhat képminőségromlást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Relatív gyári teljesítmények:
● RX 6400-hoz képest
● RX 6500 XT-hez képest
● RX 6650 XT-hez képest
● RX 6750 XT-hez képest
● RX 6950 XT-hez képest
Fogyasztási keret állításához:
● MorePowerTool
/link a weblap közepe fele/
● MorePowerTool leírás/guide, mit hogyan, miért !!!
Aktuális AMD driver:
● AMD.com
EXCEL-tábla topiklakók méréseivel:
● [LINK]
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//
- Eladó ASUS GeForce GTX 1660 Super 6GB Phoenix videokártya (PH-GTX1660S-6G)
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen