-
IT café
Amazon topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Solt-
veterán
válasz
tibcsi0407 #5443 üzenetére
Mi is az alanyi adómentesség? Főszabályként az alanyi adómentes vállalkozás az értékesítésénél adót (áfa) nem számít fel, a beszerzéseinél nem illeti meg az adólevonási jog. [link]
Az az adóalany, aki (amely) gazdasági céllal belföldön telepedett le, illetve gazdasági célú letelepedés hiányában a lakóhelye vagy a szokásos tartózkodási helye van belföldön, jogosult alanyi adómentességet választani. Saját döntésétől függően ilyenkor tehát
a) adófizetésre nem kötelezett;
b) előzetesen felszámított általános forgalmi adó levonására nem jogosult;
c) kizárólag olyan számla kibocsátásáról gondoskodhat, amelyben áthárított adó, illetőleg a 83. §-ban meghatározott százalékérték (áfa-kulcs visszafelé számítva) nem szerepel. [link][ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz
tibcsi0407 #5447 üzenetére
Uhhh... rengeteg az ellentmondás, most már én is utánakérdezek ennek.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz
tibcsi0407 #5449 üzenetére
Attól tartok nem én keverem!
Sok dolgot rosszul értelmezel, de amíg nem beszéltem a könyvelőmmel addig nem ragozom tovább. Utána megpróbálom összefoglalni a lényeget.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz
#54625216 #5462 üzenetére
Szia,
Nekem folyamatban van garanciális ügyem, az alábbiak szerint zajlott. Az első esetben megírtam nekik, hogy a termék meghibásodott, csatoltam hozzá videót, kérdés nélkül küldték azonnal az újat. Megkaptam, kb 1 órát működött, az is tönkrement. Megírtam nekik, majd közöltem, hogy az adott gyártóban már nem bízom így inkább visszakérném a pénzt. Azt válaszolták, hogy semmi gond, küldjem vissza mindkettőt és visszakapom a pénzt.
Amikor kinyomtattam a papírokat, a második order esetében nekem is ezt a 8 eurót írta, amitől az ütő is megállt bennem, mivel két db egyenként 10 kg-s csomagról van szó. Újból írtam nekik, hogy a 8 ajró nem biztos, hogy fedezi a költségeket. Azt válaszolták, hogy ne aggódjak, adjam fel úgy, hogy legyen nyomkövetési száma, mutassam be nekik a számlát és a feladásról a papírokat és megtérítik a költségeim, nem fogok ráfizetni.
Jelenleg mindkét 10 kg-s csomag úton van MPL EU standard csomagként, darabja 7130.-Ft volt.
Tehát add fel, mutasd be nekik a számlát és elvileg amikor beérkezett a csomag, akkor jóváírják a termék árát és a számlán lévő postaköltséget is.
Futárt az Amazon sajnos nem küld úgy mint mondjuk a Dell, de így is korrekt az eljárásuk.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Urak,
Az alábbi mondat pontosan mit akar jelenteni?
Ships in Original Packaging:
Packaging may reveal contents. Choose Conceal Package at checkout.www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Urak!
Mennyire általános az, hogy a pénz levonása után még napokig nem adják fel a csomagot? Ott a soon, aztán ennyi...
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Urak,
Mért játssza azt mostanában az Amazon, hogy a pénz levonása után még napokig nem adják fel a megvásárolt terméket? Vasárnap vettem egy egeret, le is vonták szinte azonnal a pénzt és azóta is csak a Dispatching soon van...
Eddig vásárlás után 1 héttel azért minden ideért...
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz
El Gringo #6392 üzenetére
Rákérdeztem, azt írták azért van mert több dolgot rendeltem ami különböző raktárakban van, előbb ezeket egy helyre gyűjtik és csak utána postázzák nekem. Ennyi idő alatt már ennek is meg kellett volna történnie szerintem, de legalább már nem a sötétben tapogatózom. Mondjuk a télen 1 db terméket rendeltem tőlük, az elvileg egy helyről jön és akkor is ez ment... Na mindegy, úgy látszik ezzel kalkulálni kell a jövőben.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Urak!
Jártatok már úgy, hogy az Amazon kétszer vonta le az adott termék árát?
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz
radi8tor #6416 üzenetére
Csak az a fura, hogy május 27.-n amikor megvettem szinte egyből levonták a pénzt, aztán ültek rajta több mint egy hetet, ma adták fel, de megint jött az SMS a levonásról. Nalam eddig ilyen nem volt, a pénzt mindig feladás előtt közvetlenül vonták le. Hívtam a bankot, de okosabb nem lettem... ki kell várni 10-12 munkanapot, hogy az esetlegesen zárolt összeg felszabaduljon.
Különösebben nem aggódom, biztos nem fizetek rá, csak fura a dolog...
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Urak,
Ha rendelek valamit de nem felel meg, nem tetszik, bármi egyéb, akkor a 30 napon belül ha visszaküldöm annak a költsége engem terhel?
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Üdv Urak,
Az Amazon Business account-ról van valakinek pontos infója? Jönnek az invitálások, de egyrészt németül, másrészt nem nagyon vágom, hogy ez miben más egy normál accounthoz képest. Esetleg ha valakinek van, kérem ossza meg a tapasztalatait, lényeget.
Köszi előre is.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Sziasztok,
Napok óta nem tudok üzenetet küldeni a supportnak (amazon.de), az alábbi hibaüzenetet kapom,
Van esetleg valakinek ötlete, hogy mi lehet a nyűgje?
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz
radi8tor #6876 üzenetére
Az elküldendő szövegmezőbe semmilyen személyes adatot nem adtam meg. Amennyiben üresen hagyom, kiírja, hogy nincs kitöltve... ha csak egy karaktert is beírok, a linkelt üzenet fogad.
Írtam már a facebook oldalukra is, de annyi volt a reakció, hogy telefonáljak...
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Urak!
A .it oldalon is van lehetőség céges regisztrációra és fordított ÁFÁ-s vásárlásra úgy mint a .de oldalon?
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz
Aaron14 #8617 üzenetére
Garanciális ügyintézésben az Amazon abszolút élen jár, az én tapasztalatom szerint jelzed, hogy nyűgöd van, jön egy email, hogy nagyon sajnálják és vagy kapsz egy újat, vagy visszaadják a pénzt, csupán annyi a teendőd, hogy a rosszat postázod és annak a költségét majd visszaadják.
Ami fontos, hogy 2 évig foglalkoznak a nyűgöddel, ezután a gyártóhoz kell fordulnod.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Nem akarom garancia irányba elvinni a topikot, van itt PH-n ilyen lessétek meg, de a lényeg az, hogy 1 év jótállást kötelezően vállalnia kell az eladónak (kereskedőnek) EU-ban, ezen felül vállalás kérdése. A gyártóknak viszont kötelezően 2 év garanciát kell vállalniuk, tehát a kereskedő csak 1 év után irányíthat a gyártóhoz. Minden az EU-ban forgalomba hozott műszaki cikkre kötelezőn 2 év garancia jár, amit az EU-n belül számla ellenében érvényesíteni is lehet... ha máshol nem, akkor az érintett cég EU-s központjában.
Az én tapasztalatom az Amazon-nal (.de) az, hogy két évig segítenek, utána elhajtanak. Intéztem 3 db TM kormány garanciális nyűgjét, több EVGA VGA-t, Apple termékeket, stb... ja és a garanciális ügyintézés annyiból állt, hogy küldjem vissza és válasszak, hogy újat kérek vagy a pénzt vissza.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Üdv Urak,
Pár észrevétel...
- Garancia: Az összefoglalóban rosszul szerepel, műszaki termékekre 2 év garanciát vállal az Amazon. (EU előírás) Viszont a 2 év akkor is 2 év, ha a gyártó egyébként 3 évet ad... tehát hiába van nálunk például minden VGA-ra már 3 év gyártói, az Amazon akkor is csak 2 évet vállal rá, utána a gyártóhoz küld. Jelenlegi tapasztalatom alapján a 3. évben csak az EVGA és az Asus termékeket lehet utólag regisztrálni, az MSI-t már nem, mert a gyártó visszaküld az Amazonhoz és két szék közt a földre ülünk.
- Fizetés: Nem tudom volt-e már szó az Amazon Currency Converter szolgáltatásról? [link] Tapasztalataim alapján kb annyi a történet vége mintha a bankunk váltana, jelenleg a 393.-Forintos középárfolyam esetén 403.-Forint körül váltottak. Akkor érdemes ezt választani, ha benne van a pakliban, hogy visszamondjuk a rendelést, mert akkor Forintban kapjuk vissza a pénzt és nincs árfolyam kockázat. Én pár hete mondtam vissza egy rendelést, 4 nap is eltelet a visszamondás után, de csesztek törölni, kiszállították. Nem vettem át, visszavitték, eltelt 1 hét, közben a Forint erősödött, buktam is vagy 10000 Forintot a visszautalt eurón, ami után természetesen reklamációt nem fogadtak el, hiába telt 4 nap a lemondási próbálkozásom és a postára adásuk közt.
www.smart-bus.hu