Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • V/

    Topikgazda

    válasz bl4ze #48205 üzenetére

    Akkor megpróbálom leírni újból. Van az UPU adatbázis ahova beírják a nyomkövetési számokat. Van a Postának egy nyomkövetési adatbázisa.
    A kettő közt automatikus szinkronizáció van beállítva, ami azt jelenti hogy a nemzetközi adatbázisból az ott lévő magyar vonatkozású (Magyarországra mutató nyomkövetési számok) amit a másik posta vagy annak logisztikai cége beír adatokat azokat átszedi a Magyar Posta adatbázisába. Nincs emberi beavatkozás.
    Szintén elektronikus adat betöltés történik a megérkező postai konténerek postai szállítólevelén szereplő könyvelt küldemények adatai esetén. Nincs emberi beavatkozás, mert automatikusan bejegyezhető az Egységképző érkeztetése és a A bejövő küldemény átvétele a kicserélőben szöveg a listán, az adatbázisban szereplő küldeményhez és ez történik.
    Akkor is ha a küldő posta olyan adatot visz fel amit nem kellene, akkor is ha az adott küldemény nincs benne postai szállító konténerben.
    Két hete tárgyaltam velük ez utóbbival kapcsolatban. Az előbb írt két bejegyzés szerepelt a nyomkövetésben, pedig nem volt itt a csomagom és akkor is megerősítették hogy nem ők írják, elektronikus automatikus feldolgozás van.
    Az kellett elérnem hogy ugyan írják már be az adatbázisba hogy nem kapták meg és küldtek a másik postának egy "leletjelentést" hogy hiányzik, mert csak azután tudunk (feladó és én) reklamálni.
    Amikor átesik a küldemény a vámvizsgálaton onnantól már emberi beavatkozással rögzítenek mindent.
    Részemről én le is zárom ezt a vitát, nem hiszel nekem, tudomásul vettem.
    Ha te úgy gondolod hogy igaz a beérkezési információ és 1-7 napon belül nem továbbítják akkor reklamálj náluk akkor is ha U betűvel kezdődik a nyomkövetési szám. Nem könyvelt, nem lesz róla információ annak ellenére hogy látod azt hogy itt lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz bl4ze #48205 üzenetére

    Az U-sakat nekem is csak a kicserélő központig szokta mutatni. Ez persze nem jelenti azt, hogy az ő belső rendszerükben nincs meg tovább, csak nem mutatják meg. Ahogy korábban sem mutatták meg a belföldi regisztrált küldeményeket, csak miutána eu pályázton fejlesztés címszóval pénzt nem kaptak rá. Nekem múltkor egyszerre került elő három U-s levél, 2 hét, 4 hét és 5 hét késéssel azután, hogy beérkezett a központba. Szóval még ne add fel.

    Nekem az a tapasztalatom, hogy akár 1-2 hónapig is összevárják valamelyik elosztóközpontban a nem követős leveleket, mert az utóbbi év során rendszeresen ezt tapasztaltam. (Nem feltétlen a kicserélőben, hanem utána lévő elosztóban) Bár V/ belső információkra hivatkozva azt mondja, hogy a helyi postán várják össze, de ez kb valószínűtlen és életszerűtlen, mert a kézbesítőkkel szemben kitolás lenne. Ráadásul korábban pont olyan postai dolgozó panaszokat lehetett hallani, hogy dömpöngszerűen, egyszerre érkeznek a városba a küldemények, nem pedig egyenletesen. Egyeébként V/-vel ugyanabban a városban vagyunk :D

    Az L-es prime leveleket végig megmutatják, csak persze nem vállalnak semmit rá, ha elveszik mégis. Kivéve, ha minden nélkül be tudjuk bizonyítani, hogy szándékosan lopták el vagy semmisítették meg (az ászf alapján). De ezeket simán bedobják.
    Csak az R-es az, ami hagyományos értelemben követős és átvevős.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés