- Milyen switch-et vegyek?
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Mesterséges Intelligencia topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
TOPIK ÖSSZEFOGLALÓ
Kérlek, kérdezés előtt olvasd el!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ViZion
félisten
válasz HollyBoni #10497 üzenetére
Gondolom a segédvonalakhoz, vagy a többi réteghez zárja, esetleg kicsi a felbontás, így nem tudod pontosan elhelyezni...
Mozgatás közben ctrl-t nyomj, akkor nem "ragad" a segédvonalakhoz.Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
#95092224
törölt tag
-
Wyll
őstag
válasz HollyBoni #11289 üzenetére
Nem te vagy béna, feketéről nagyon nehéz. Ugyanis abban nincs (vagy alig van) színinformáció.
Ha valami színes, azt meg többféleképpen is lehet, pl egyik hogy kijelölöd a megfelelő területet, majd Ctrl+U, és tologatod a csúszkákat.
Ha ezzel a módszerrel próbálkozol, látni fogod, hogy csak olyan területeken működik, amik se nem teljesen feketék, se nem teljesen fehérek.(FYI: egy pixel színe az árnyalatból + világosságból áll össze, de lehet az árnyalat bármilyen, nem fog látszani, ha mellette a világosság maximális (tehát fehér), vagy minimális (fekete)).
[ Szerkesztve ]
Megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Wyll
-
nagyúr
válasz HollyBoni #11854 üzenetére
select > color range> kijelölöd a színt a képen majd a csuszkával a türést
Ctrl+Shift+i (kijelölés megfordítása)
Ctrl+U vagy image> adjusment > Hue/saturation
szarurációt lehúzod -100-bade találtam egy másik leírást, nehezebb de lehet jobb megoldás
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
félisten
válasz HollyBoni #11980 üzenetére
1. mit takar a "normál" felbontás?
2. 16:9-nek is sok lehetséges felbontása létezikSo, ha a "normal" felbontás nagyobb, mint ami 16:9-ben kell (igen van ilyen is), akkor majd megírod, hogy mekkora az akkora.
Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja. (Albert Einstein)
-
félisten
válasz HollyBoni #11982 üzenetére
Ez a home user kategóriánál lényegesen nagyobb felbontás alapban. Ha HD/Full HD esetleg Display Port-nak megfelelő felbontást szeretnél létrehozni, akkor képkonvertáló progikat javasolok, ahol az Aspect ratio-t kell engedélyezni.
(Tavalyig AutoCAD-el dolgoztam, de csak 1x kértek ennél nagyobb felbontást, és bár 50"+ NEC displayem volt, kellett kérnem egy ennél is izmosabb display-t hozzá)[ Szerkesztve ]
Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja. (Albert Einstein)
-
félisten
válasz HollyBoni #11984 üzenetére
Mivel ugye PS topikba írtál, ezért gondolom az a kérdés, hogy ezt PS-el hogy lehet megoldani....
Betöltöd a képet, csinálsz egy Selection-t, ezt átméretezed Full HD-re, majd mozgatod, ahova kell, majd Crop és Save.
(csak ha sok képed van, akkor ez elég időigényes feladat)[ Szerkesztve ]
Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja. (Albert Einstein)
-
ViZion
félisten
válasz HollyBoni #16441 üzenetére
Háát, ez így ahogy felvázoltad: GAGYI.
Ezt Corel-ben illene megcsinálni, majd nagyformátumú nyomtatóval nyomtatni. Az ilyen A4 poszter és illesztgetés szopóág még akkor is, ha tudsz szegély nélkülit nyomtatni...Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
BonFire
veterán
válasz HollyBoni #16446 üzenetére
Oszt krisnásoknak minek egy felirathoz sablon? Így nem elég természetközeli, nem elég spontán. Neki kell állni annak a fatáblának egy vésővel, max ceruza, meg szabad kéz, azt' kricc-kracc! Azon legalább érződne a csúnya világi dolgokon való felülemelkedettség…
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz HollyBoni #16450 üzenetére
Mondjad meg a megrendelőnek, hogy tájékozódjon, nehogy meglepetés érje! Egy műszaki tervrajzon – hacsak nincs külön feltüntetve – az alapértelmezett mértékegység a milliméter. Csak a szabók meg a kőművesek használnak centit.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz HollyBoni #16539 üzenetére
A Match Color kell neked.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
ViZion
félisten
válasz HollyBoni #17527 üzenetére
Vonalzó az van. tool paletta, bal oldalt, eyedropper alatt, i gomb. Ilyen instant kiírom a méretét dolog nincs, illetve CS6-tól van, de csak kijelöléskor.
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
jhos910
aktív tag
-
BonFire
veterán
válasz HollyBoni #19345 üzenetére
Nincs igazad, mert ez a topic több éves, és a hozzászólások száma lassan a húszezerhez közeledik, amint láthatod. Ennyi idő alatt (elhiheted) legalább kétszázszor ki lett fejtve, hogy a Photoshopnak a sok RAM a kedvence, abból kell jó sok, a processzor nem elsődleges. És ha van valami jó VGA-d, akkor meg tudja gyorsítani a számolást, de összességében ha 25 db egyenként 30 Megapixeles képpel dolgozol, akkor bizony sok homokórázást fogsz látni, főleg Save for Webben. Egyszerűen ennyi adat feldolgozásához idő kell, és ha mi most megvetetjük veled a legszuperebb 24 magos processzort kétmillió forintért, és te örülsz, hogy majd milyen jó lesz neked, akkor nagyot fogsz koppanni, ugyanis érdemi gyorsulást bizonyos műveleteknél ez sem hoz.
SSD meghajtóra telepítve az indítási időn gyorsíthatunk, a ramot meg nagyon szereti. A sok mag akkor érdekes, ha párhuzamos, processzorterhelő folyamatokat futtatsz egyidejűleg. Például videót renderelsz, 3D modellezel, tömörítesz, fájlt másolsz. Egyszerre. Akkor számít a mag. A Photoshop számítási sebességén önmagában nem segít.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
ViZion
félisten
válasz HollyBoni #19342 üzenetére
Te esetedben -ahogy írták is a kollégák- elsőként a ram-ot cserélném (ha kapsz azonosat, akkor a bővítés is szóba jöhet). 8-16 GB a pénztárcától függően, sajna egekben vannak a ram árak és sz@r a kiváló forint is, így a 16 GB-t szvsz már én sem vennék most... oooopsz, ahogy nézem a deszkád is max 8 GB-ot támogat, szal ez el is dőlt.
Következő lépcsőben az i3-at cserélheted i5/i7-re apróról, azért ott mégis van 4 mag, magasabb freki... i5-660 20k-ért van, de kb. 16-25k között megvan a csere.
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
*Ropi*
félisten
válasz HollyBoni #19342 üzenetére
A Photoshopban lévő Adobe Camera Raw és a Lightroom ugyanarra a motorra épülnek, csak más a körítésük. A Lightroom csak a CPU-t használja, a Photoshop elsődlegesen a CPU-t, a lebegőpontos ill. 3D számításokhoz pedig a GPU-t. A sok memóriát mindkettő szereti, főleg, ha RAMdisken tudsz dolgozni (Az SSD jó dolog, de nem csodaszer: találkoztam olyan MLC technológiájú SSD-vel, amit 2 év alatt kinyírt a Lightroom: program minden egyes csúszkahúzásnál ír a meghajtóra - a rawhoz tartozó sidecar xmp fájlba - , és az SSD-k ugye véges számú írási ciklussal rendelkeznek. RAMdrive-nál nincs ilyen probléma: a Lightroom napi szintű használatánál erősen ajánlott kategória.). Az tény, hogy az SSD használata nagyon meglátszik a kis fájlok írásán és olvasásán (ettől érezzük gyorsabbnak a programok betöltődését) a HDD-kkel szemben, de a RAMdiskkel szemben még ők is csigalassúak. Szerintem nem mondok újat azzal, hogy mindent fejlesztened kell, ha LR / PS vonalra gyúrsz. 64 Bites oprendszer előfeltétel a 4 GB-on felüli memóriamennyiség kihasználásához, valamint a Win7 verziója sem mindegy, mert van, amelyik max. 32 GB memóriahasználatra van limitálva.
A Premiere-t nem használom, de abból kiindulva, hogy a videofájlok alapból jóval nagyobb méretűek, mint a fotó rawok, így memóriából és háttértárolóból *sokkal több kell*. Azért csillagoztam meg, mert ugye ez relatív: egyrészt az alaplapnak / processzornak is megvannak a korlátai, hogy max. mennyi memóriát támogatnak (minél több annál jobb), másrészt az arányok nem mindig tarthatók: a mai adatállományok mérete nem éppen a helytakarékosságáról híres...Egy 64 GB-os kártyára ~2200 db, 22 MP-es raw fotó (ami egy egész napot lefed akár) vagy ~14 perc FHD ALL-I raw videó fér el, viszont egy nap alatt nem csak 14 percet veszel fel, ha ezzel foglalkozol. Kaphatók már TB méretű Samsung 840 SSD-k is, csak győzzük megfizetni...
Tudom, hogy a nagyon high-end végletet írtam le, de szándékosan: amikor az ember belekezd nem sejti, hogy mekkora pénztemető. Például ha fényképezőgép generációt váltasz: az új szenzor nagyságrendileg nagyobb rawokat köpköd magából (lásd a Nikon D800 36 MP szörnyetegeit: darabja 60 MB), egy korszerű vas is letérdel alatta, tehát a géppel párhuzamosan fejlesztheted a PC-t is.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
ViZion
félisten
válasz HollyBoni #20657 üzenetére
Mivel kezdő vagy, nem biztos hogy rétegekkel, árnyékokkal és textúrákkal zaklatnálak. Keress inkább valami fémet, sheet metal, metal pattern vagy ilyesmi. Ezt berakod a váz fölé (akér nagyítva és / vagy többször másolva) és maszkolod. Vágómaszk, de mezei rétegmaszk is megteszi. Összefoglalóban link BonFire topikra, ott van maszkolós tutorial.
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
ViZion
félisten
válasz HollyBoni #20660 üzenetére
Jelöld ki a vázat vágómaszknak, fényt (screen) -árnyékot (multiply) új rétegeken rakd fel, maszkolva, forgatva... pepecselve.
Valahogy így... [link]Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
BonFire
veterán
válasz HollyBoni #20666 üzenetére
Helló!
Nem kell ezt túlmisztifikálni. Nincs szükség 3D-re ilyen modellnél. Keress egy nagy felbontású képet, és tanulmányozd! Figyeld meg, mitől lesz fémhatású valami! Naná, hogy a színátmenettől. Gradient.Van benne gyárilag is króm hatású átmenet, de annyi színpontot hozol létre az átmenet sávon, amennyit akarsz. Az a lényeg, hogy figyeld meg a referenciaképen, hogy melyik elemen hová esik az árnyék, és hová a fény. Több fényforrás esetén több fénysáv is tarkíthatja a színátmenetet. Ezeket utánozd le. Ha kell, vegyél színmintát a kép egyes pontjairól, és azokat másold az editorba.
Alsó-felső vízszintes váznak nagyjából ugyanolyan színátmenet kell, és kell egy második, az első-hátsó ferde csöveknek. A kettő között szögbéli és színbéli eltérések lehetnek. Tehát ezeket külön rétegen színezd. A végén ne felejtsd el kitörölni a kontúrokat, mert nem lesz rájuk többé szükség.
Írod, hogy nem értesz a 3D-hez, de a 2D-hez se nagyon, pedig az a homokozó. A 3D csak utána jön. A Photoshop rétegstílusaiban egymásra halmozhatsz színfedést, színátmenet fedést, mintázat fedést, textúra fedést. Mindezt egyszerre, egy helyen. A Bevel & Emboss a kezdők játékszere, összetettebb alakzatot mindig darabokra kell bontani, és a darabokat különféle színátmenetekkel feltölteni. A 3D-ben is ugyanezt teheted, csak még egy plusz dimenzióban kell gondolkodni. Nem egyszerűbb, bár elsőre lehet, hogy annak tűnhet.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
t181
senior tag
válasz HollyBoni #20668 üzenetére
Nekem hirtelen a Solid Edge jutott eszembe. Azzal egyszerűen megtudod rajzolni. Fényeket, anyagminőséget tudsz állítani, aztán már csak renderelni kell. És a végeredmény baromi jól néz ki.
(Én két évig tanultam, de szerintem nem nehéz. YT-n rákeresel az átvezetett kihúzásra, gyorsan meglesz.)
Nikon D3200 // Acer Aspire 5 A515-51G-51JP // OnePlus 3 // Nexus 4
-
tokimoric
csendes tag
válasz HollyBoni #20668 üzenetére
"Most elkezdtem nézegetni 3ds Max tutorialokat, meg próbálgattam én is, nem is olyan nehéz. Ha kész a modell rádobok mondjuk egy chrome materialt, hozzáadok egy fényt, kirenderelem és majden olyan mint egy fénykép."
igen ez így működik, és ennyire egyszerű is...
Sztem inkább keress bringa vázakat a neten, és PS-ben vagdosd rá az alaprajzra a megfelelő darabokat, kb. 1-2óra. De én csak össze dobtam, ha igényes vagy 1-2óra helyett lehet 3-4 is, Paint-ban meg 7000 óra.
[ Szerkesztve ]
-
Grafirka
őstag
válasz HollyBoni #23288 üzenetére
ctrl+K / units and rulers / type / mm
betu korvonal - add layer style / stroke es megadod a vonalvastagsagot.
Egyebbkent ha ploterre , maratasra , metal emboss vagy hasonlora dolgozol, akkor hasznalj inkabb illustratort mert a psd egy kinszenvedes ilyen jellegu melora. -
Grafirka
őstag
válasz HollyBoni #23292 üzenetére
Nem a font grafikailag legtavolabbi pontjait meri, hanem egy lathatalan negyzet/teglalap ( base +ascender+descender ) meretet adod meg mikor 150 mm betunagysagot beallitasz . Maskulonben a kibetuk nagybetuk legtavolabbi pontjai ugyanakkorak lennenek. Nem erdemes nekiallni szamolgatni kulonbozo tipografiai mertekegysegekben ( didot pont , stb ) mert tulbonyolitod az egeszet.
View rulers vagy ctrl+R , jobbklikk kivalasztod a mertekegyseget, Behuzod a segedvonalakat ( pl. 0-150 mm ) es ahhoz igazitod a betuk realis meretet. Ismetlem kivagashoz ( cutter -plotter, stb) , illustratorban ajanlott vegezni mert sokkal konnyebb , pontosabb es gyorsabb. Ha nincs mas program a gepeden akkor marad a mericskeles.
[ Szerkesztve ]
-
ViZion
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- Steames kulcsok jó áron eladóak!
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - "Tökéletes védelem most kedvező áron..."
- Windows, Office licencek a legolcsóbban, egyenesen a Microsoft-tól - 2990 Ft-tól!
- Eladó Steam kulcsok kedvező áron!
- Game Pass Ultimate előfizetések 1 - 25 hónapig azonnali kézbesítéssel a LEGOLCSÓBBAN!