-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
nortsen
aktív tag
A cardboardot be tudod kalibrálni ezen az oldalon keresztül: https://www.google.com/get/cardboard/viewerprofilegenerator/
[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
-
nortsen
aktív tag
válasz Menthirist #2215 üzenetére
Majd lesz külső grafikus kártya a mobilokhoz.
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
válasz Menthirist #2245 üzenetére
Nehezen hihető az biztos.
Amúgy nvidia nálam csak a "zártság" elve miatt unszimpatikus.
Valamiért azt hiszi, hogy még mindig ő diktálja az irányt, pedig ez már rég nem igaz.Az meg, hogy mostanában hova szálltak el a kártya árak, az meg elég vicc, bár a telefonok ára is az.
Anno a csúcskártyám (4970x2) 110e volt. Eladtam 4 év múlva 20e-ért, mert már szaggattak rajta a játékok (nem véletlenül, mert a teljesítménye még jó volt).
Még szerencse, hogy nem én vettem, hanem a cégem.[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
De miért is kéne a a szem felbontásához igazítani a kijelzőt?
Nem hiába vannak képjavító eljárások, élsimítások, stb...
Sokkal valószínűbb, hogy mindenféle trükkel fogják elérni a kívánt hatást, mint nyers erőből, ezért aztán felesleges mindenféle felbontással számolni.
Példának amit régebben említettem, hogy 4k kijelző pixelsűrűsége is segítene a minőségen úgy, hogy 2 egymás mellett lévő pixel tartalma ugyanaz lenne, ami 0 plusz munkát ad, mégis jobb a minőség. Nyilván vannak nálam okosabbak, akik mindenfélével próbálkoznak, szóval nem hiszem, hogy hülyék dolgoznak a Star VR-nél, így előre ezt kijelenteni elég bátor dolog.[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
Arról ment a beszélgetés, hogy a Star VR már eleve el van temetve.
Szerintem meg nem. Én megvárnám a végeredményt, és akkor nyilatkoznék róla.Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
válasz Menthirist #2283 üzenetére
Mivel én ugyanezt mondtam pár oldallal feljebb amikor GPU számítási kapacitásokról beszéltünk, én ezzel nem is vitatkozom. A problémám az, hogy rámentünk erre a kijelzőméretre dologra, pedig jó pár más dolog van, amiben lehet jobb VR-t csinálni a jelenlegi két éllovasénál. És továbbra is azt mondom, hogy a Star VR-nél sem hiszem, hogy hülye gyerekek dolgoznak. Vagy azt gondolod, hogy ezeket a mindenki által látott dolgokat ők nem vették még észre?
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
válasz Menthirist #2289 üzenetére
Az Oculus és StarVR kijelző FOV-hoz viszonyított aranyai kb ugyanazok, azaz ha a StarVR véletlenül versenyképes áron jönne ki, és más dolgokban is hozná legalább a "kötelezőt", akkor elég jó vétel lenne.
Csak egy példa: Ha a FOV-ot szoftveresen szabadon lehet állítani (nem egy óriási kihívás), akkor tökmind1 mekkora kijelző van benne, az gyakorlatilag csak a maximumot adja meg. Úgy játszol a játékkal, ahogy a te vasad bírja. Itt tényleg a minőség és az ár lesz a fontos, de ahogy látom nem lehet olyan cédulát kirakni rájuk, amit ne vennének meg...
Szóval én azért nem agyalok ezen sokat, mert egyelőre tök felesleges.[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
válasz Menthirist #2293 üzenetére
Nem érded miről beszélek. FOV azaz látótér. Nem a játékbeli FOV-ról beszélek, hanem a látószögről...
"nem valószínű, hogy jó?"
Ezt meg honnan veszed, "hogy nem valószínű"?
Miért ne lenne az?Attól mert 4k kijelződ van, nem feltétlen kell kihasználni...
Attól mert 4K TV-d van, attól még HD-ban nézed a legtöbb filmet...
Attól mert van 210 fokod, attól még 90-el is megy...Szerintem az árral, meg hogy nem veszik, most ne kezdj el vitatkozni, mert magad ellen beszélnél...
[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
válasz Menthirist #2299 üzenetére
Na utsó nekifutásra.
Én a lencse által adott FOV-ról beszélek.
210 fok helyett 90-re rendeleli a GPU a képet, azaz sokkal kisebbet, mint amit tudna, tehát a maradékkal nem foglalkozik, azaz fekete marad, vagy zöld, vagy lila, vagy csíkos (vagy a két oldalán két nagy mellet rak ki).
Ez csak egy egyszerű példa akart lenni, hogy attól mert valami többet tud, mint amit jelenleg elbírnak a VR-ek, attól nem biztos, hogy használhatatlan lesz, max 50%-on fog tekerni. Megéri? Azt csak az árcédula határozza meg.
Én várom a további versenyzőket, és örülök ha valaki bátor.[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
A DisplayPort 1.3, és 1.4 is tudhatja akár.
1.4 pl 8k-t tud 60Hz-n 24 bit színmélységgel, azaz 5k 90-el mehet, ami még így is messze a 32Gbit alatt van, amit elméletben tud a protokoll (bár ettől még a videó 24Gbit-be aszem bele kell férjen. Pl egy cikk szerint 4k60fps-el, és full speed USB3 is mehet rajta egy időben)Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
válasz Menthirist #2426 üzenetére
Na ja, mivel a Vive sdk-ja is bőven fejlesztés alatt van, nem gondolom, hogy ne ez lenne az elsők között, amit megvalósítanak. Ráadásul a VGA-k is most kezdenek kibontakozni ebben, szóval ott is biztos lesz még tér a fejlődésre, javításra.
Azt hiszem az openvr sdk nem is vált még el a steam-től, de ezt is ígérték (bár nem követem a napi változásokat).[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
válasz dualview #2523 üzenetére
"Szerintem meg 4 orat sem toltam ac-vel, de mintha azert egyre jobban szoknam meg, szoval valoszinu, mint mindenhez hozza tud szokni a szervezet, kerdes mennyi ido alatt."
No meg milyen áron. Erre még sokan nem tudnak válaszolni.Mondjuk ha supersamplinggal fel tudják tolni 2x, 1.5x-re a felbontást, és még játszható is, akkor egy ennyivel nagyobb kijelző is működne a mai vga-kal, tehát ma is lehetne nagyobb kijelző mellett játszani a VR-el (bizonyos játékoknál)
Nekem leginkább az a bajom, hogy nem roomscale játékokkal játszanék rajta, hanem a meglévő fps-ekkel, simekkel, de ebből az előbbit még nem találták ki, hogyan mehetne probléma nélkül.
[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
válasz dualview #2525 üzenetére
Amúgy meg néhány hsz-el feljebb beszélgettünk a kijelző méretéről, és a StarVR-ről.
A supersamplinget akkor nem is említettem, pedig inkább játszom lebutítva 4k kijelzővel, mint 2k-val, ami kevés. Szóval ha lenne 4k-s VR, akkor inkább lejjebb veszem az SS-t (down scale vagy minek hívják), és még akkor is ott vagyok, mint a mostani VR-ek.Tapasztalat hiányában nem tudom mit ad VR-el egy nem arra tervezett fps, de páran itt már írták, hogy hányinger meg hasonló, mivel az irányokat továbbra is a billentyűzettel tolod neki, így az agyat becsapja.
Bár lehet ez is tanulható, de addig nem tudok nyilatkozni, amíg nem próbáltam.
Mondjuk innen is látszik, hogy az agyatlanoké a világ.Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
Én már teljesen letettem a vételről, mivel a felbontás sokaknak kevés, így nekem is az.
Amúgy nekem még az OSVR HDK2 ami érdekes. Ezt tervezi valaki megvásárolni?
Pár beszámolóból az derül ki, hogy azt hozza amint a jobbak (a korlátaival együtt).
Bár hiába egy jó HMD, ha a játékfejlesztőkön múlik, hogy mit támogatnak és mit nem.
Jó hír, hogy elvben a SteamVR API-hozk van egy plugin, hogy támogassa az OSVR-t, és az OVSR-nek is van pluginja a HTC Vive-hoz, szóval apuci gondoskodik anyuciról, és fordítva.
Oculus-nak csak a tracking-jét támogatja, de ugye Oculus nem valószínű, hogy támogatni fog más terméket a sajátjaikon kívül (ill. amit ő bevizsgál azt elvben lehetne, de miért szorulna rá bárki is, hogy ő legyen a "leader"?), szóval anyuci megpróbálja támogatni apucit, de apuci le se szarja.Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
Na várjatok, több dologról beszélgettek.
1. A fenti panel csak az OSVR 1.4-ig igaz, a 2-ben már ugyan olyan kijelző van (441 PPI), mint oculusban, bár aszem nem samsung panel.
1200x1080-as panel ilyen méretarányokkal nincs sok, azaz nem igaz, hogy minden telefon jó lenne rá.
Főként a szemek beállításához előnyös két kijelző és nem egy (meg a hasznos terület is több).
2. Az, hogy 2 évig nem lesz új VR, azok mondják, akik kijöttek már a sajátjukkal, azaz HTC és Oculus.
A többieket semmi nem gátolja abban, ha valaki legyárt idő közben egy nagyobb pixelsűrűségű panel, hogy beépítse a jövőbeni termékébe, ami akár jövőre is megjelenhet. És mivel az OSVR is "Dev kit", így akár még erre is igaz lehet. Az meg, hogy mi hajtja ki, az meg egy másik történet, de azzal érvelni, hogy nincs elég erő a mai VGA-ban, badarság, mivel erősen játékfüggő.[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
Update OSVR:
Közben megnéztem még 1x a videót, és biztos nem a Samsung panel van az OSVR-ben, hanem OLED RGB panel (1 pixel = 3 subpixel), ami nem egyezik meg a Samsung PenTile-éval (1 pixel =2 subpixel).
Sony PSVR is emellett tette le a voksot.
Elvben az rgb tisztább, egyenletesebb képet ad, szebb színekkel, míg a PenTile kisebb válaszidővel rendelkezik. Bár ennek ellentmond, hogy 90fps az OSVR is, szóval lehet gyártottak közben egy jobb panelt (?).Amúgy Google CardBoarddal igazolni is tudom, hogy az RGB tényleg szebb képet produkál, mivel a Samsung Edge+ pixelesebb, rondább képet mutat, mint egy LG G4 LCD panel, ami RGB elrendezésű.
Szóval nem olyan rossz ez a cucc, sőt ha az optika jó, akkor ez most nekem a best buy lesz.
Plusz lesz vmilyen kesztyű is hozzá, ami a videóban is látszik.[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
válasz aerosmith #3184 üzenetére
Erről már beszélgettünk, és sztem a 4k kijelzőre nem úgy kell tekinteni mint aminek 4k tartalom is kell.
Ami bírja mehet abban, ami nem, az megy downscale-be. Rosszabb nem lesz mint a 2K (ha paramétereiben tudja azt amit a 2k-s oled).
Én szeretném, ha választhatnék melyiket vegyem.Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
Én már nem akadok ezeken ki, mert a 4K-t is többféle felbontásra mondják.
Az UHD 3840x2140, míg a 4K 4096x2160 és mégis 4K-nak nevezik mindkettőt.
Még jó, hogy a 4K TV az UHD-ban terjedt el, de egy csomó film 4096-al jön ki...[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
válasz wolfhgb #3304 üzenetére
Az még nem megvásárolható. Az egy 90Hz-es panellal operál, a fenti linken meg csak 60-as van.
Ezen kívül én feliratkoztam a cuccra, szóval ha megjelenik elvben kapok róla valami értesítést, de eddig ilyet nem kaptam.
Erről van szó: HDK2
Mondjuk vicces hogy az osvrstore-ban is így hívják, de nem ezzel a panellal van a spec...[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
válasz Menthirist #3448 üzenetére
"Tudtak volna már ma is szemenként egy 4k-s kijelzőt beletenni, de akkor ki veszi meg, hisz futtatni sem tudja senki. Vagy akkor tényleg vissza kell mario szintre butítani a grafikát, hogy lehessen 4320x3840-es felbontásban 90-120 fps-t hajtani."
Mi az, hogy ki venné meg?
Ki vette meg a 4K-s tévét, amikor még film se, tv adás sem volt.
Megsúgom, hihetetlen sok ember! Ma is van létjogosultsága a 4k kijelzős VR-nek, csak te ezt nem hiszed el. Továbbra is mondom, hogy lehet használni a 4K-s VR-t akár kisebb felbontáson is, senki nem akadályoz meg benne, és lehet 4K-ban is, ha valami elég jól fut rajta, ami nem csak játék lehet...
Csak megsúgom, hogy 4K-s TV-n a FullHD film felskálázva lényegesen jobban néz ki pl egy 55 colos panelen, mint egy ugyanakkora Full HD TV-n.Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
válasz Dyingsoul #3460 üzenetére
Na igen, nem feltétlen kell a jobb minőséghez 4K, van még bőven a kettő között is tér.
#3457
"Azt meg mind tudjuk hogy milyen 4k-s monitoron nézni egy alacsonyabb felbontású képet, hát még ha nagyítod vagy ténylegesen közelebbről nézed."
Tehát szerinted egy 4K-s monitoron nézni 2K-s tartalmat az rosszabb minőséget produkál, mint a 2K-s tartalmat nézni 2K-s kijelzőn.
Mond már el miért is? Én pont az ellenkezőjét tapasztalom a TV-men.
A két displayport és hdmi-re csak annyit, hogy volt már erre példa dvi-al, és működött is, csak hogy én is a realitások talaján maradjak.Szerintem van tér a 4K kijelzős VR-re, szerinted meg nem jött még el az ideje. A jövő eldönti hamarosan ezt a kérdést.
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
Pedig ez nem valami bonyolult atomfizika, 4 pixel világít 1 helyett. Nem tudom ez miért adna rosszabb eredményt (azonos méreten). Vagy nem a natív fele, vagy valami képjavító marhulás okozza.
Bármilyen monitor jó a teszthez, ami támogatja saját maga fele felbontását.
Amúgy 4K TV-nél is igaz, hogy a legjobb minőségű "felskálázás" FullHD 4K között van, nem véletlenül, mivel az pont fele akkora a natívhoz képest, ellenkezőleg a többitől (SD,HD)[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
válasz Dyingsoul #3483 üzenetére
Ez nem ugyanaz a hír amit pár napja linkeltetek?
schawo:
Igen ez igaz (beszéltem is róla, hogy az RGB elrendezés talán szebb képet eredményez a VR-nek), de lehet az a bibi a 4 pixelnél, hogy szétszórtabban jön a fény, ezért lehet csúnyább a kép. Mindenesetre TV-n pont fordítva jön ki, mert az elég messze lehet ahhoz, hogy a fenti dolgokat észrevegyük.[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
Ja tényleg: Volt róla szó, hogy Alleeban van Vive tesztre lehetőség T-nél.
Ha valakit érdekel, Du. 16:00-it lehet megnézi utcáról bementet, utána csak az előre regisztráltak próbálhatják ki, és a próba 15 perc.Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
izitom: OSVR nem jött még meg neked?
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
válasz Dyingsoul #3532 üzenetére
Nekem ezekkel a 360-as videókkal az a bajom, hogy még a 4k sem elég nekik, így elég vacak minőségűek.
Ha elfogadjuk, hogy egyelőre ezt lehet megvalósítani, akkor nézhető.
Amúgy a jó filmzenét vagy játék zenét hallgatni filharmonikussal sosem rossz.[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
nortsen
aktív tag
válasz Csavez™ #3592 üzenetére
Sztem egyikőtök sem ért (én biztos nem) a gyártástechnológiák és folyamataikhoz, de két oldal írtatok már erről...
Gondolom annyiban egyetértünk, hogy nem biztos a siker, és abban is, hogy drága a cucc. Aztán, hogy ez miért van, kinek drága, kinek nem, ki a fenét érdekel. A lényeg a végén úgy is az, hogy a többség mit gondol.Cshavez: Ja nem neked akartam válaszolni.
[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
-
nortsen
aktív tag
-
nortsen
aktív tag
Bár sokan tudjátok, de aki ki akarja próbálni a HTC Vive-ot, az nov. 30-ig teheti meg Budapesten az Allee T pontnál, aztán Debrecenbe viszik és gondolom ott lesz vmi T pontnál.
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani