Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • menpee

    aktív tag

    válasz Jack@l #140 üzenetére

    Meglepődnék, ha csak az ekkora és ilyen minőségű lencsék ára az általad említett összeghatárba beleférne. Vagy ha mégis, akkor szemüvegfronton vagyunk mocskosul átverve és lehúzva világszerte.

    ,,Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem." - Gabe Newell

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz Jack@l #140 üzenetére

    Ember, kicsit kapj már a fejedhez. :DDD
    Itt tényleg évek munkáiról beszélünk! Egy olyan kütyü K+F-jéről beszélünk ami hosszú évek óta tart és eddig egy fityinget nem láttak belőle (oké kickstarterről indult, ott az előző gazdák kaptak szépen de cserébe adtak is, ezt sem szabad elfeledni, ott is voltak jócskán költségek, mert ott még gyártásról is beszélhetünk!)... Ezt mi haladók még becsülni sem tudjuk. Te honnan tudod, hogy egy ilyen IT cuccnak mennyi a kutatási-fejlesztési költsége? Ha esetleg több tíz éves tapasztalatod van a piacon lévő hardverek és (ide értem a mobilos iparágat is) akkor talán 1-50 dollár milliós pontossággal meg tudod becsülni ennek a költségét... TALÁN... Mivel ez egy olyan terület amiben alapból úttörőnek számít bármelyik VR eszköz, ha már a tömegtermelést és piacot is belevesszük.

    És nálad ott meg is áll a matek, hogy "oké, kifejlesztették, nagy cucc!"...

    Gyártás? Hmm? Kézzel rakják össze a molekulákat? Ige azért elég komoly egyedi gyártósorok kellenek az egyes alkatrészekhez, ha még egy-egy alkotóelem (mondjuk X-Y chip) más beszállítóktól, más gyárakból érkezik. Ezt megint nem tudjuk, hogy hogy megy az összeszerelés? Kis kínaiak fogják vagy esetleg Koreában oldják meg? És ha nem hoznak létre saját gyártósorokat, akkor mindent beszállítóktól vesznek és csak az összeszerelésre van gondjuk, akkor a beszállítók mekkora haszonnal dolgoznak? Mennyit tesznek rá az általad "alapanyagnak" vélt dolgok gyártására? Minőség ellenőrzés? Az egyes "egyszerű alkotóelemekre? És a szállítás az összeszerelő üzembe? Az összeszerelés utáni minőség ellenőrzés? És ha megvan a cucc akkor mennyit költenek az elosztásra, újbóli szállításokra? Promóciók, reklámok? Egyéb marketingköltségek?
    Lehetne még sorolni...

    Meglepődnél, ha egyszer csak egy műanyag tubus, mondjuk a fogkrém tubusának megnéznéd, hogy hogyan történik a gyártása.. Csak a tubusnak a gyártásával mennyi munka van és mennyi minőség ellenőrzésnek vetnek alá egy vacak műanyag darabot, mire az a boltok polcaira kerül...

    Neked már több hozzászólásodat is olvastam különböző témákban, de nagyon rosszul közelíted meg nem csak a VR dolgot, de elég sok minden mást is. Kicsit gondolkodni kéne, mielőtt olyan dolgokról alkotsz általad konkrétumnak vélt véleményeket, amik egyáltalán nem biztos, hogy helytállóak.

    (#137) BlackDesert: Elolvastam az angol forrást. Svájcban bizony tudnak becsülni! Ezért egyáltalán nem mondanám, hogy valótlan az állítás, miszerint lehetséges, hogy veszteséges lesz a cucc. Nyilván mindenki pénzből él, pláne a pénzemberek... Ezért az, hogy szoftverekkel töltsék ki az űrt, én totál egyetértek: a csórók mókolni fognak, hogy tört verzióban megszerezzenek valamit, bár lehet, hogy online dologhoz kötnek appokat. Mondjuk lesnek a Valve-tól és kiadnak egy hozzájuk hasonló marketplace-t.

    Van egy dolog amivel viszont senki nem számolt: Ez a cucc vagy robban, vagy csak halkan csobban egyet. Az is lehet, hogy egy hét alatt elkapkodják mindet a fanatikus gamerek, mert simán van 5 millió megszállott, akik azonnal lecsapnak rá, mint gyöngytyúk a takonyra. Az is lehet, hogy csak lassan fogják vinni, mivel mégis csak kényelmetlen dolog a fejeden hordani a sisakot, ráadásul ekkor a teljes külvilágot kizárod. Ez ha egyedül vagy néha rémisztő is lehet egyeseknek. De az is lehet, hogy a kezdeti példányok lassan fogynak, majd jön egy ugrás, mert mindenki tölti el youtube-ra facebookra a hülye videókat, hogy "a haver hogy beszart az Alien Isolation-ben, még a monitort is befejelte a rifttel (vagy a gépből is kitépte a kábelt, úgy futott)..."

    Sok itt még a kérdőjel, de az első turnis akár nyereséges, akár veszteséges lesz, szinte tuti, hogy megalapozzák a jövőt a CV2-nek, amire azt mondták, hogy igazán nagyot fog ütni. Nemcsak a technikai paraméterei miatt... A CV1 megágyaz a fejlesztőknek, játékostáboroknak, közösséget, egy új módot teremt a játékra. Majd jön a következő, amivel még intenzívebb lesz az élmény, akik megvették a CV1-et, eladják majd vagy szinplán megveszik a CV2-t és addigra annyira elterjed a VR, hogy szerintem az lesz az igazán nyereséges téma. ;)

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • -Solt-

    veterán

    válasz Jack@l #140 üzenetére

    Ha már a mateknál tartasz, 5 millió eladott darab esetén 350 usd/db áron még mindig nincs meg a befektetett 2 milliárd dollár, és akkor itt még a bruttóról van szó. Amennyiben a te számításodat elfogadjuk valósnak (175 usd nyereség / db ), akkor is 11 millió feletti eladást kell produkálni az egálhoz. Megjegyzem a számításod alapjaiban téves, a fejlesztés, mérnöki munka, szoftveres rész fix, hogy jóval meghaladja a hardver költségeit, és akkor a promóció, reklám, támogatások szóba sem jöttek. Semmi hihetetlen nincs abban, hogy első körben nem lesz nyereséges.

    Hosszú távon meg nyilván a busás nyereség a céljuk, senki nem gondolja azt, hogy a két szép szemünkért veszteségesen fogják az idők végezetéig árulni nekünk.

    www.smart-bus.hu

Új hozzászólás Aktív témák