-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
válasz Williamgrant #28734 üzenetére
Az meg kimaradt a Rift S es Quest komborol hogy az Oculus-nal van egy rakat jatek ami cross-buy: [link] Tehat ha az Oculus Store-ban megveszed PC-re es a jateknak van Quest verzioja akkor azt is megkapod (es persze forditva). Nekem igy lett eleg sok jatek Quest-re mindjart a megjelenes utan mert az elotte valo 3 evben vettem joparat a CV1-re es eleg sok klasszikus cross-buy lett.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Nagyon jo video az Index esetleges problemairol valakito aki rengeteget hasznalja:
How long does the Valve Index last? (There's a fatal flaw)
Hasonlo dolgok mint a CV1-nel a fules problema volt ami szinten hosszabb hasznalat utan jott elo anyagfaradas miatt. Nala egy eve alatt sok problema elojott a rengeteg hasznalatbol adodoan, valakinel aki nem nyuzza annyira azert ezek a dolgok 2-3-4 ev mulva jonn(en)ek elo.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz #15779328 #28777 üzenetére
Mar ezutan a patch utan refund-oltad? [link]
Nekem a PC2 sose mukodott rendesen. Se a DFGT-vel se a G29-el egesz addig amig nem telepitettem ezt: Christiaan's Pure FFB v1.06 Ezutan mar hasznalhato lett az FFB, a volume-on allitani kell autotol fuggoen, de legalabb mukodik rendesen a visszajelzes amikor nincs durva clipping.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Az enyem (a jobb) mar regota kerreg, de nem raklamaltam soha. Azert mert fulessel nem hallom es nem voltam benne biztos hogy mar az elso hetektol igy volt vagy azota hogy egyszer belevagtam a polba a Vader Immortal alatt Most figyeltem fel ra megint jobban mert parszor fules nelkul hasznaltam a Quest-et. Majd ha nagyon megunom akkor rendelek egy masikat ez meg jo lesz tartaleknak.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Gigi01 #28838 üzenetére
Regen hasznaltam mar a WMR-t, de mondjuk a Quest-nel is gyenge a haptic feedback a CV1-hez kepest. Nem tudom ez a mobil verzionak adhato be vagy a kontroller-nek mert nincs Rift S-em hogy osszehasonlitsam. Annyit tudok hogy PC-n elvezetesebb jatszani mert jobban "rezeg" a kontroller
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz gulasoft #28875 üzenetére
"Az indexben legalább van fizikai szemtávolság állítás, de az oculusnál is rájöttek a fiúk, hogy a rift-s-ben ezt nagyon elb@szták, csináltak egy szoftverest,, és a questben pl. már megin van szemtávolság."
Itt picit kevered a dolgokat. A szoftveres IDP allithatosag nem azert van a Rift S-ben mert valaki rajott valamire hanem azert mert kell. Ez a megfelelo worldscale-t biztositja, hogy nem tunjenek a dolgok tul kicsinek vagy tul nagynagy az IPD-ttol fuggoen (eger vs elefant szindroma). A WMR-nal is van ez. A hardveres IPD-vel ellatott HMD-knek allitod ezt is, csak nem kulon hanem a lencsek tavolsagabol adodik a dolog.A Quest-ben azert van hardveres IPD allitas mert az regebbi fejlesztes mint a Rift S es meg hazon beluli a CV1 idokbol. A Rift S fejlesztesileg kesobb kerult a kepbe mint a Quest meg ha egy honappal hamarabb is kerult a piacra. Plusz a Rift S valojaban egy osszelegozott HMS. Lenovo WMR tokozas/pant stb., Oculus kovetesi tech amit a Quest-nel is latsz, Oculus Go kijelzo es lencsek, Oculus Go audio megoldas.
"A questben az is jó, hogy iszonyat sok pénz van mögötte, ezért vannak fejlesztések is, viszont szűkebb a vásárló réteg, az igazán jó játékok drágák."
Nem szukebb a vasarloreteg pont az ara miatt es a mainstream volta miatt. A jatekok dragabbak mert egy konzol stilusu platform, de mondjuk ott van a cross-nuy ami szerintem (CV1, Go es Quest tulajkent) jo dolog ugyanis rengeteg jatekot csak egyszer kell megvenni es megvan a PC-s es a mobil verzio is. Errol egyebkent most van egy friss cikk:"Almost a year after launch, the Oculus Quest’s store features 170 apps/games, 82 of which support cross-buy between Quest and the Rift platform."
Innen [link] van meg ott par mas erdekes adat egyebkent.A hivatalos wifi streaming megoldas pont azert nincs egyelore az Oculus-tol amit magad is tapasztaltal - a kapcsolat megbizhatatlansaga. Ezert lett eloszor a kabeles megoldas. Mar tavaly az OC6 alatt volt rola szo hogy nezegetnek valami megbizhatobbat, talan egy wifi dongle custom firmware-el, en nem lepodnek meg ha az iden bejelentenek vagy megjelenne valami ilyesmi. Nem lenne rossz mert a Link megbizhatosagban es kesleltetesben meg mindig a wifi emgoldasok elott jar.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz twi452 #28881 üzenetére
En nem vagyok nagy pingpong-os, de en is rendszeresen eloveszem, igaz csak relax-nak az AI ellen. Eleg sok az update es mivel meg mindig csiszolnak a fizikan van hogy ket patch kozott nem olyan mind amit elotte megszoktam. van amikor jobb van amikor roszabb, de ugy nez ki ez lesz az etalon a pingpong jatekoknal meg sokaig. Lattad hogy van 3d nyomtatott uto hozza? [link]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Jinxb1rd #28890 üzenetére
A szoftveres arra van hogy a world scale jo legyen. Ha pl. kisebb mint a valos IPD-t akkor a dolgok picit kisebbnek neznek ki mint a valosagban, ha nagyobb akkor pedig forditva. A hardveres IPD allitas arra jo hogy mindig a lencsek legelesebb reszen at lasd a kijelzoket. Ha mondjuk 70-es az IPD-t akkor egy fix lencses/kijelzos HMD-nel mar jobban a lencse szelein nezel keresztul ami mar nagyon az elmosodott reszen lenne.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Tegnap lattam hogy megint megy rendesen a performance kijelzes CV1 alatt (lehet mar regebben megy megint de nem hasznaltam) igy osszehasonlitottam a Performance HUD-ban lathato App motion-to-photon Latency ertekeket CV1-el es Link-el a PC2 alatt. A CV1-nel 25ms a Link-el pedig 58ms volt ugy hogy a Link-nel es Distorsion Curvature Low es Encode Resolution Width 2912 beallitasokat hasznalok.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Az az Oculus Debug Tool resze igy ALVR vagy VD eseten nem csinal semmit. Ezert kar hogy nincs egyszegesen mutatva a latency igy nem lehet rendesen osszehasonlitani a harom megoldas. A debug tool-ban mondjuk van egy kulon Link HUD is, ott negy grafikonon mutat mindent de sajnos nincs rola leiras igy nem tudni mit jelentenek a szines vonalak. Azt hogy az encode 3-4ms azt tudom mashonnan is peldaul, de hogy a ket masik csikbol melyik a decode es melyik a transfer az mar nem biztos, de gondolom a 2-3ms lesz a transfer a 8-9ms pedig a decode mert az utobbi koztudottan nem a 2-4ms regiokban mozog a Quest-en
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz lanszelot #28903 üzenetére
Lehet picit tulreagaltad, ezek nagyon regi problemak amikkel sokat foglalkoztak mar otthon is a userek, hala a HTC support/RMA minosegenek. Elso talalat guglin a "htc vive controller disassembly"-re:
Tutorial Vive controller repair (loss of tracking, touchpad clicking and vibration issues)
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Geradossz #28942 üzenetére
"Ha esetleg később veszek Questet és veszek már most olyan játékot ami Cross Platform azt később is megkapom majd?"
Itt te amire gondolsz az a cross-buy es igen, azok amik a mar tobbszor linkelt listaban vannak azokat megkapod majd Quest0-re is. A cross-platfrom dolgot alltalaban a multiplayer-re ertik az emberek, hogy Quest vs Rift, Oculus Store vs Steam st. Ez nagyon jatekfuggo es nem sok van ezekbol egyelore.Egy Oculus fiokod van, ugyanazzal jelentkezel be a PC-n es a Quest-en is ezert sajat magad ellen nem tudsz jatszani. Tehat ha meveszel egy jatekot es ott a haver akinek odaadod a Quest-edet akkor nem tudtok egymas ellen jatszni mert ugyanaz a jatekos fut mindket eszkozon.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Foglalt név #28952 üzenetére
Egyik se jobb mint a masik, arrol van szo hogy mas kijelzok igy mas az erossege es gyengeje. A Quest az ket darab 1440x1600 diamond pentile OLED, tehat jo a fekete, jo a kontraszt, utosebbek a szinek de az eppen megjelenitett keptol fuggoen jobban vagy kevesbe latszanak a pixelek. A RIft S az egy darab RGB LCD igy a fekete nem igazan fekete, a kontrasz es a szinek valamivel kisebbek de a pixel struktura standard racsos nem elforditott es minden pixel RGB igy fuggetlenul attol mi van eppen megjelenitve a kep mindig ugyanolyan. Ezek kivul a lencsek ugyanazok mindekttoben igy a Quest joval maggasabb kontrasztjanak koszonhetoen ott jobban elojon a glare. A Rift S-nel viszont nincs hardveres IPD allitas, fixek a lencsek es egy display van csak, ezert ha nem az alap 63-64mm-hez kozeli a tied akkor a kep nem lesz idealis.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Foglalt név #28954 üzenetére
"A Quest az asztalon pihen kibontatlanul, mert még próbálok informálódni."
Ennek sok ertelme nincs. Kibontod es kiprobalod. Ha nem jo akkor visszakuldod."A másik, hogy úgy értelmeztem, gépre dugva kb. a rift s színvonalú megoldás és a mobilitás kvázi plusz ahhoz képest."
De ez nem lehet mert teljesen mas a kijelzo mindketton. Az irtad ezt erted, de akkor megse. A Quest a PC-re kotve egy joval magasabb felbontasu CV1 lesz, csak kenyelmetlenebb.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz gulasoft #28978 üzenetére
Nem ertem ezt a diskurat. Mindket jatek sok eves, az hogy az 11 a jobb szim eddig meg soha az eletben nem kepezte vita targyat sehol. Az pedig hogy a RF jobb jatek szinten nem. Abban jobb a prezentacio, van normalis single player, az AI is turheto de epp ez az hogy abban vannak konnyu hosszu adogatasok mert arra megy ki a dolog hogy elvezetes legyen. Az 11-nel pedig csak a szim a lenyeg es a multiplayer. A single player csak gyakorlasra van ahol az AI csapnivalo, a labdagep jo, de a lenyeg nem ezeken van.
A linkelt YT video kommentekbol egyebkent:
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Gondolom barmelyik hasonlo jo lesz [link] van belouk egy rakat es ugyanannyiba is kerulnek. Egyet rendelek majd en is mert lassan az az erzesem ez lesz az egyetlen megoldas hogy a nagyobb mint CV1/S FOV megmaradjon. Van mar AMVR [link] ami egyertelmuen csokkenti a FOV-t a gyarihoz kepest es ma jott meg a KIWI [link] amitol a leiras es meret alapjan azt vartam hogy jobb lesz mint az AMVR de sajnos nem. A gyari a tuti, de az meg nem eppen optimalis anyag foleg most hogy jon a nyar.
Ha mar kiegeszitokrol van szo, ugy latom van egy alternativ Link kabel megoldas [link] ami 5m aktiv hosszabito es 3m sima kombinacioja. Raadasul 90 fokos a Quest vege ugyanugy mint a gyarinak es csak 60EUR. Ugy hirdetik hogy tesztelve volt, a visszajelzesek is jok.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Foglalt név #29025 üzenetére
"A fejpánt váratlanul merev és eláll a fejemtől, lehet ha elidőzök a beállítással jobb lesz, de elsőre nem ment tökéletesen a dolog, amit a levétel utáni foltok a fejemen is mutattak. "
Ezzel eleg sokat el kell jatszani amig idealis nem lesz es egy ellensuly ajanlott hatulra (pl. 5M fekete/narancs Obi meroszalag ) ugy kevesbe lesz orrnehez."Ezzel kapcsolatos a legnagyobb félelmem is, hogy lesz-e rá tartalom?"
Van azert eleg meg ha a PC-t nem is nezed csak a sajat boltjat. Volt sok jatekrol szo az utobbi egy evben itt a topic-ban is, vissza lehet nezni."A creed szuper ötlet, kihasználja a zárt teret, amit a ring ad, és a teljes testes mozgást, ami mégis a kezekre fókuszál."
Ha tetszik a Creed akkor melegen ajanlott a Thrill of the Fight a 10EUR aranak minden fillerjet megeri."A jelen állapot rákényszerít, hogy jobban kipróbáljam az androidos lehetőségeket, mert link kábelt használtan kapni, amiért nem szégyenlenek 300 dollár környéki árakat kérni."
Itt talan az ALVR-ra es a wifi streaming-re gondolsz? Erdemes azt is kiprobalni.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #29038 üzenetére
Nem igazan konzumer termek plusz az 1.5/10 arra volt ertve hogy egy "atlagos iphone vasarlo" hogy ertekelne. Nekem tetszik mert nagyon kis helyet foglal ahhoz kepest mennyi mozgast biztosit. Raadasul egy motion platform-hoz kepest az ara se rossz.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz proci985 #29041 üzenetére
En ugy nezem Szerintem jo termek es tudni kell mit vesz az ember. Nem ez az elso motion platform ami nem plug and play, van az aktualisak kzul is olyan ami mar egy ideje a piacon van es azert harcolgat vele az ember mire osszehozza. Ott ahova ezt zomeben venni fogjak - szorakozo parkok/hazak - ott ossze is hozza amire kell.
Nekem nagyon tetszik az hogy kompakt es full 360 fordulas van 1500 dodoert. Persze amit minden azonnal eszrevettunk az az hogy ez egy Quest es wifi streaming-el az igazi Ha meg kabel akkor jobb megoldas kell mint amit Linus ott produkalt.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz proci985 #29043 üzenetére
Ezert van ugy nalam is a CV1 ugy ahogy evekkel ezelott belottem Amikor tisztitom a gepet par havonta akkor is ugyanoda megy vissza minden kabel ahonnal kijott es meg igy is ott a felsz bennem hogy lehet legozni kell osszerakas utan. Egyelore nem kellett szerencsere azok a connect/disconnet hangok a Windows-ban is azon a szinten maradtak hogy hallottam valamit, de nem problemazott a Rift.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
"Egy CV1-et valtana le, a kabelmentesseg ami vonz benne."
Erre sajnos alkalmatlan. A kenyelem messze a CV1 mogott van. Erre mondjuk hamar rajossz magadtol is miutan megvetted. A masik dolog hogy az Oculus es SteamVR jatekok problemamentesen csak a Link kabellel mennek. A wifi streaming az ALVR-al vagy a VD-al meg nem 100%, nem minden jatek mukodik vagy mukodik rendesen.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Ha sokat utazol akkor jo a Quest, en konkretan arra gondoltam hogy lecserelni nem erdemes, ha lehet tartsd meg mindkettot. Ha meg nem lehet akkor eloszor hasznald a Quest-et es probald egy darabig hogy mennyire birod az ergonomiat (vagyis annak hianyat a CV1-hez kepest). Ugy konyebb lesz donteni. A Quest kepe jobb mint a CV1 mert a kijelzo ugyanugy pentile OLED, de magasabb felbontas. Raadasul a FOV is picit nagyobb. Nekem van mindketto.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Nem bantam meg, de nem az volt az elsodleges cel hogy a CV1-et levaltsam hanem az hogy legyen Quest Amikor kijott a Quest akkor meg nem volt PC-re kotes lehetosege. ALVR is csak a 3DOF Go-ra volt meg akkor, nyaron jott aztan Quest build, de az eredeti szerzo sajnos kiegett es nem votl kedve folyatni. Egy masik aztan atvette osszel es akkor jelentettek be a Link-et is ami aztan az ev elejen EU-ba is eljutott.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Foglalt név #29055 üzenetére
Nem ertem a kerdest, perszehogy kell neki touch controller. De egyebkent hol akartad megvenni? Mert Quest-en ilyet nem kerdez. Ha a desktop Oculus Store-ban a PC-n akkor lehet ha epp nincs rakotve semmi, de jelentosege nincs. Ha Steam-en akkor ne ott vedd mert Quest-es verziot csak az Oculus Store-bol kapsz.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Foglalt név #29058 üzenetére
A Touch controller az ami neked is van. A Rift S es a Quest-nel felfele van a karika mert a HMD-ben vannak a kamerak amik kovetik a mozgast es igy latjak rendesen. Az eredeti Touch-nal a CV1-hez lefele volt a karika mert a kulso szenzorok ugy lattak jobban.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Foglalt név #29063 üzenetére
"10% felett van az eldobott csomagok száma Gigabites hálózaton, úgyhogy 30Mbps-el küld..."
Ez a halozat problemaja. Az alap hogy 5Ghz wifi legyen es ne hasznalj 80Mhz channel bandwidth-et. Tehat:
PC -> (kabel) -> Router -> (5Ghz/40Mhz) -> Quest
Igy lehet a halozati problemakat minimalizalni.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Mindig akadnak elvetemult/eltokelt emberek
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz proci985 #29076 üzenetére
Megint feleledt a Go 2.0 pletyka a napokban. Picit taplalja az is hogy a Go is eltunt a polcokrol, de hogy ez azert van mert bemutatnanak egy ujabb verziot a napokban/hetekben (a Quest es a Go elotte is igy aprilis/majusban jott ki) vagy mert tenyleg EOL az majd kiderul. Egy update-elt media device viszont jo lenne ebben a 200EUR/USD savban. Picit jobb kijelzo, a SoC-ot levalthatnak valamelyik ujabb 7/8nm verzioval ugyanolyan teljestimenyel es kisebb fogyasztassal. Lehet valami ujabb lencse design-t is kiprobalhatnanak, a mostani amit a Rift/Go/Quest hasznal mar eleg regi. A kijelzonel nem tudom mit hasznalnanank, olcso, nagyobb mennyisegben gyartott meg mindig csak 1440 felbontasu van, csak horizontalisan nagyobb az uj telok keparanyanak koszonhetoen az meg nem sokat segitene.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #29084 üzenetére
Szerintem se USB problema, az interwebs tele van erre vonatkozo talaltokkal, tobb visszajelzes szerint is az AMD oldalan (forums) leirt/linkelt ezoterikus megoldas segitett, de nem akartam belekotyogni mert nincs 5700XT-m.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz milszab #29091 üzenetére
Unreal Engine, "tipikus" problema. Egy bizonyos verziotol automatikusan aktivalva vannak a project-ben a VR plugin-ok es ki kell kapcsolni ezeket. Ha a fejleszto nem kapcsolta ki akkor jon elo a problema. A Steam-ben jobb klikk a jatek nevere es a Properties -> General -> Set Launch Options ablakba ird be hogy
-nohmd
es nem fog elindulni tobbe a HMD.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming PC , i7 7700K , RTX 2080 Ti , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 1TB HDD
- Vadonatúj, bontatlan Apple Watch ULTRA 2 49mm titán oliva alpesi L 1 év Apple garancia!
- XBOX Series S 512GB, 6 hó garanciával Bp-i üzletből eladó!
- 10600KF + RTX 2070 + 32GB RAM + Asus B550 Mobo RGB mAtx gamer gép
- Asus ,AMD 6110(fizikai 4mag)Dupla videókártya(R2+HD8500m VGA),8GB RAM,SSD