Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    válasz flashpointer #2271 üzenetére

    Megint ott van hogy egy 4k film NAGY (pedig az még csak 4k), és nagy látószögnél még csak nem is különösebben jó a minősége. 360 fokos videóknál még a 8k is kevés, pedig ott már csúnya gigákban számolják a perceket.

    "Habar nem tudom az ilyen 2D filmek mennyire hatnak terbelien"
    Nem hatnak. Térbelinek akkor tűnik, ha a két szem két különböző képet lát, más szemszögből. a 3d videók esetében is szükséges, csak pl a 3d tévék polarizációval (vagy aktív shutteres vezérléssel) érik el hogy az egyik szemnek szánt streamet csak az egyik, a másiknak szánt a másik kapja meg.

    360 fokos 3d videó normális felbontásban... Terabyte-ok kérdése. Gyakorlatilag egyszerűbb helyben kiszámolni, akár a Meet Henry-nél.

    -Solt-: Erről beszélek. Igen, kelleni fog, nem lehet megkerülni. De azért az még 1-2 generációra van, bár már most is vannak korrektül működő megoldások, de kell még hogy robosztus, atombiztos legyen és szoftveresen is adottak legyenek a követelmények.

    "2 egymás mellett lévő pixel tartalma ugyanaz lenne, ami 0 plusz munkát ad, mégis jobb a minőség."
    Nem, nem jobb. Lehet 4k monitorod, ha négyesével ugyanazt a pixelt mutatják, akkor az nem lesz élesebb mint egy fullhd ugyanakkorában, vagy részletesebb kép, csak pazarlod a kijelző pixeleit.

    4K felbonás 32"-on 137 PPI-t jelent, tehát egy pixel 0.18x0.18 mm méretű. Ugyanez a méretű kijelző fullhd-ban 68 ppi-t, és 0.36x0.36 mm-es pixelt jelent. Ha négy kijelzőben lévő pixel mutatja ugyanazt a színinformációt, akkor gyakorlatilag ugyanaz a szín van igen, 0.36 mm-en.

    Felskálázásra van ugyan lehetőség, ilyenkor kisebb felbontásban számolnak (vagy a forrás kisebb felbontású pl tv esetében), itt egy pixelből és a környezetében lévő más pixelekből próbálják kitalálni hogy milyen színűnek kellene lennie a pixelnek nagyobb felbontásban. Ez viszont 1: csak kikövetkeztet egy színt, amit sosem volt addig, 2: minőségben nincs ott az így kapott kép mintha ténylegesen adott lenne hogy milyen színűnek kellene lennie ott a képpontnak. Lásd konzolok 720p képének felskálázása fullhd tévére. Nem olyan mintha tényleg fullhd lenne a kép. 3: nem tud annyi konkrét információt, részletet vinni. Pl van egy sűrű mintás padlód, amiről készítesz egy fullhd videót. Amí közel van hozzád, ott sok pixel jut a mintára, ergo élesen kivehető. De a távolba a perspektíva miatt egyre kisebb a minta, ami a képkockára nézve egyre kevesebb pixel információ. Ebből pedig egy szint után már nem lehet kitalálni hogy mi volt az eredeti minta, mert a környékén is hozzá hasonló szín lesz, a részletek elvesznek.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Új hozzászólás Aktív témák