-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz clyvejhamma #2250 üzenetére
A tesztgépben 980 Ti-t írnak csak. Most konkrétan ők is tesztelték a 1080-at, és ténylegesen vr-ra is? mert statokat látok, de konkrét kártyát nem. Amúgy bocs mindenkitől, csak átfutottam, máris ugranom kell meetingre
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
addikt
válasz clyvejhamma #2250 üzenetére
Szóval kevés a VR-hez?
Vaze, egy tavaly megjelent Project Cars maxon csak 40-50 FPS-sel megy az 1080-ason... Ez édeskevés. Monitoron oké lenne ennyi FPS, de VR-ben bántja a szemet. És ez csak egy tavalyi játék egy mai csúcskártyán. Mi lesz később?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
kovsol
titán
válasz Menthirist #2251 üzenetére
Kétlem hogy 1080-t adtak tesztre és publikálhatotó is már. Majd ha megjelenik akkor lesznek hihető tesztek.
May the Force be with you!
-
Dyingsoul
Topikgazda
Tegnap járt le az NDA, szóval a tesztek hihetőek. Csak értelmezni kell tudni őket, nem sikerül mindenkinek sajnos.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
wolfhgb
aktív tag
De orulok neki, h a 980ti mellett dontottem, ahogy nezem, kb kitorolhetik a segguket a referencia 1080 vasarlok 240 ert. Koszonom Solt kollega!!! Orok hala a tanacsokert!
-
wolfhgb
aktív tag
Es szaporodnak a hazai elorendelesi lehetosegek is, h ne csak off oljak!
http://www.supergamer.hu/oculus-rift-p-351319.html -
Segal
veterán
Meg az ar is vicc. Szlovakiaba 7%-al alacsonyabb az afa es mar a kulfoldi arak is 210 kornyekere jottek ki hasonlo afa mellett de kereskedoi haszon nelkul.
Tehat maradjunk szerintem egyelore az 576os 230nal azt meg elkepzelhetonek is tartom csak nem augusztus vegere."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Espla
aktív tag
Közösen készít VR-szemüveget az Acer és a Starbreeze
A StarVR két 5,5 hüvelykes QHD-kijelzővel rendelkezik, amelyek panorámafelbontása 5120 x 1440 képpont, míg a szemenkénti felbontása 2560 x 1440 pixel, a vízszintes látómező pedig 210 fokos.
-------------------------------------------
[ Szerkesztve ]
-
Dyingsoul
Topikgazda
Összefoglalót olvastad? Elég lett volna annyit írni, hogy az Acer is beszállt a buliba. Google és egyéb android VR-ról is volt szó párral feletted.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
veterán
Ahogy legutóbb is mondtam, vagy eltolják a megjelenését még évekig, vagy gratulálunk Vér Istvánnak és annak a 370 embernek a földön aki képes 5120x1440-es felbontást 90-120 fps-sel meghajtani. No meg ha megnézed, ~100 fokra van 2160-as felbontásod riftben (21.6 pixel fokonként), míg itt 5120 pixel van 270 fokra, ami 18.9 pixel per fok. Függőlegesen meg 1200 jut 100 fokra az ábra alapján a riftnél és a vive-nál (12 pixel per fok), míg itt 1440 130 fokra (11 pixel per fok) Ergo arányaiban kisebb a felbontása a mostani rifthez képest is.
Szép és jó a nagy látószög, és mindenképp igényelt lesz a jövőben, de ahogy növeled a látószöget, úgy nő drámaian a szükséges felbontás. Ha a következő generációban mondjuk 1440p-ből eredeztetik a felbontást, a jelenlegi analógia mentén mondjuk lesz a felbontás 2880x1600, ami 28.8 pixel illetve 16 pixel fokonként, ugyanez a minőség 270x130-as látószög esetén 7776x2080 pixelt jelentene. 4k-ból eredeztetett felbontás esetén pedig 4320x2400 lenne kb a felbontása a riftnek (43,2 illetve 24 pixel per fok), a starVR-nak pedig 11664x3120-nak kellene lennie ehhez a minőséghez. Természetesen 90-120 fps-sel meghajtva.
és ez még hol van a szem felbontóképességéhez képest.
ui: ha a matek rossz valahol, nem rég keltem
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Menthirist #2266 üzenetére
Nem jársz messze tőle. Egy korábbi cikk szerint Palmer azt mondta, hogy a Rift jelenlegi látószögével számítva körülbelül szemenkénti 8K (képaránytól függően 10240 × 4320 (21:9); 8192 × 4320 (17:9); 7680 × 4320 (16:9), stb...) felbontásra van szükség ahhoz, hogy pixeleket egyáltalán ne lássunk. Aztán ennek még nyugodtan vehetjük a többszörösét, mire elérünk oda, hogy a felbontás növelése már nem javít a látványon.
De ez tiszta sor volt eddig is. Az egyetlen kérdés az, hogy mi fogja ezeket meghajtani, mert hogy a jelenlegi VGA-k nem az tuti. Ezeket a dolgokat ő is 10 éves vonatkozásban képzelte el, de én csak akkor látok még így is esélyt erre, ha tömegesen elterjednek a VR eszközök.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
veterán
válasz Dyingsoul #2267 üzenetére
Abrash anno azt mondta egy előadásában, hogy a határ valahol 32k x 16k per szem talán. A számolásom alapja (közelítése) pedig a 2160x1200 arányának megtartásával történt (szélesség = 2x panelmagasság, az új magasság pedig ez szorozva 0.55-tel kb).
De igen, a mondandóm alapja az volt, hogy baromi sokkal kell növelni a felbontást, ami baromira növeli az erőforrásigényeket. Mindezt akkor is, ha maradunk egyelőre a 100 fok körüli látószögnél. Ha pedig növeljük a látószöget is, akkor ez hatványozottan igaz. Nem lehet de nincs is értelme elkerülni a foveális renderelést, mert iszonyat pazarlás lenne amúgy, és a gépek sem bírnák még sokáig.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
wolfhgb
aktív tag
Csak, h a temahoz is szoljak keveset, a periferian szuksegtelen akkora felbontast hasznalni, mint kozepen, ezzel a gepigeny is csokkentheto lenne, specialis kepernyokre lenne szukseg az eszkozokbe, olyanra, amin a kepernyok latoter kozepere eso reszen nagyon picik es suruk a pixelek, a periferian pedig nagyobbak es akar ritkabbak, ha beindul ez az iparag is mint a telo kijelzok gyartasa, biztos ennek a gyartasa sem lenne tul komplikalt, de sokat dobna a minosegen. Gepigenye viszont nem none dramaian.
Mas tema, csak tanulsag keppen esetleg rendelest tervezo egyenek reszere, az oculus rendelesem toroltek, osztrak cimre magyar paypal fiokkal fizetve, majd miutan irtam a supportnak, kb 2 het utan valaszukban surun elnezest kertek, kertek az ujboli rendelest es azt, h kuldjem el nekik az uj rendelesi szamom es beteszik a sorba a regi rendelesem helyere, hat mar ilyet is tapasztaltam. egyszoval nem kizaro ok, a magyar paypal fiok sem ezek szerint, mondjuk az uj rendeleshez nyitottam nekik egy osztrak fiokot, nehogy ezen ragodjanak ujra!
-
veterán
válasz wolfhgb #2269 üzenetére
Persze, de ez nem így megy. No meg hogy mi a periféria, az attól függ hova néz a szem, nem a képernyőtől. Mármint pl ha fixen tartva a szemed balra nézel, akkor az ami addig a periférián volt, az válik élessé. Tehát a kijelzőnek végig azonos felbontásúnak kell lennie, elvégre rajta bármerre nézhetsz, és ott kell élesen (teljes pixelsűrűséggel) renderelni ahova nézel, minden más lehet alacsonyabb felbontású. Pontosan ez az a foveális renderelés amiről fentebb írtam.
https://www.youtube.com/watch?v=NZaQEQrk15AAzonos pixelsűrűségű kijelzők gyártása az, ami tömegtermelés szintjén megvalósítható. Ezt lehet megfelelően skálázni méretekre.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
flashpointer
őstag
válasz Menthirist #2266 üzenetére
Filmezni / elore renderelt cuccot is lehet nezni vele ami nagysagrendekkel kevesebb kakaot igenyel. Habar nem tudom az ilyen 2D filmek mennyire hatnak terbelien ha forgolodhattsz nezelodhetsz
-
-Solt-
veterán
válasz Menthirist #2270 üzenetére
Ezért kellene minél előbb a retina követés, akkor elég lenne ott tökéletes minőséget prezentálni ahova éppen nézel.
www.smart-bus.hu
-
nortsen
aktív tag
De miért is kéne a a szem felbontásához igazítani a kijelzőt?
Nem hiába vannak képjavító eljárások, élsimítások, stb...
Sokkal valószínűbb, hogy mindenféle trükkel fogják elérni a kívánt hatást, mint nyers erőből, ezért aztán felesleges mindenféle felbontással számolni.
Példának amit régebben említettem, hogy 4k kijelző pixelsűrűsége is segítene a minőségen úgy, hogy 2 egymás mellett lévő pixel tartalma ugyanaz lenne, ami 0 plusz munkát ad, mégis jobb a minőség. Nyilván vannak nálam okosabbak, akik mindenfélével próbálkoznak, szóval nem hiszem, hogy hülyék dolgoznak a Star VR-nél, így előre ezt kijelenteni elég bátor dolog.[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
veterán
válasz flashpointer #2271 üzenetére
Megint ott van hogy egy 4k film NAGY (pedig az még csak 4k), és nagy látószögnél még csak nem is különösebben jó a minősége. 360 fokos videóknál még a 8k is kevés, pedig ott már csúnya gigákban számolják a perceket.
"Habar nem tudom az ilyen 2D filmek mennyire hatnak terbelien"
Nem hatnak. Térbelinek akkor tűnik, ha a két szem két különböző képet lát, más szemszögből. a 3d videók esetében is szükséges, csak pl a 3d tévék polarizációval (vagy aktív shutteres vezérléssel) érik el hogy az egyik szemnek szánt streamet csak az egyik, a másiknak szánt a másik kapja meg.360 fokos 3d videó normális felbontásban... Terabyte-ok kérdése. Gyakorlatilag egyszerűbb helyben kiszámolni, akár a Meet Henry-nél.
-Solt-: Erről beszélek. Igen, kelleni fog, nem lehet megkerülni. De azért az még 1-2 generációra van, bár már most is vannak korrektül működő megoldások, de kell még hogy robosztus, atombiztos legyen és szoftveresen is adottak legyenek a követelmények.
"2 egymás mellett lévő pixel tartalma ugyanaz lenne, ami 0 plusz munkát ad, mégis jobb a minőség."
Nem, nem jobb. Lehet 4k monitorod, ha négyesével ugyanazt a pixelt mutatják, akkor az nem lesz élesebb mint egy fullhd ugyanakkorában, vagy részletesebb kép, csak pazarlod a kijelző pixeleit.4K felbonás 32"-on 137 PPI-t jelent, tehát egy pixel 0.18x0.18 mm méretű. Ugyanez a méretű kijelző fullhd-ban 68 ppi-t, és 0.36x0.36 mm-es pixelt jelent. Ha négy kijelzőben lévő pixel mutatja ugyanazt a színinformációt, akkor gyakorlatilag ugyanaz a szín van igen, 0.36 mm-en.
Felskálázásra van ugyan lehetőség, ilyenkor kisebb felbontásban számolnak (vagy a forrás kisebb felbontású pl tv esetében), itt egy pixelből és a környezetében lévő más pixelekből próbálják kitalálni hogy milyen színűnek kellene lennie a pixelnek nagyobb felbontásban. Ez viszont 1: csak kikövetkeztet egy színt, amit sosem volt addig, 2: minőségben nincs ott az így kapott kép mintha ténylegesen adott lenne hogy milyen színűnek kellene lennie ott a képpontnak. Lásd konzolok 720p képének felskálázása fullhd tévére. Nem olyan mintha tényleg fullhd lenne a kép. 3: nem tud annyi konkrét információt, részletet vinni. Pl van egy sűrű mintás padlód, amiről készítesz egy fullhd videót. Amí közel van hozzád, ott sok pixel jut a mintára, ergo élesen kivehető. De a távolba a perspektíva miatt egyre kisebb a minta, ami a képkockára nézve egyre kevesebb pixel információ. Ebből pedig egy szint után már nem lehet kitalálni hogy mi volt az eredeti minta, mert a környékén is hozzá hasonló szín lesz, a részletek elvesznek.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
wolfhgb
aktív tag
válasz Menthirist #2270 üzenetére
Ez azert pont nem igaz, mert mondjuk probalj meg elesen fejmozditas nelkul betekinteni egy 210 fokos latoteret, kb ugy keptelenseg, ahogy megnyalni a konyokod. alap helyzetben erzekeled a toleg 90 foknyira jobbra es ballra torteno dolgokat a szemeddel, de sem elesen, sem a tavolsagukat nem tudod meghatarozni, ahhoz oda kell fordulnod, h mind a ket szemed lassa es csak is akkor fogod elesen latni ha ranezel. Tehat innentol tok folos a 210 fokos latoterbol kb 100 foknyit 4k felbontasban megjeleniteni, oda kb meg full hd sem kellene, igy gondoltam azokat amit irtam.
-
veterán
válasz wolfhgb #2275 üzenetére
fejmozgás nélkül? Azért ugye tudod hogy a szemed tud mozogni a fejedtől függetlenül is? Én pl eléggé élesen látoom a vállam irányában lévő poharamat úgy, hogy közben előre nézek. De még ha nem is 200+ fok, számolj 160-180-nal, az is sok.
Azért mondtam a 200+ fokokat, mert ez állt a StarVR specifikációjában."Tehat innentol tok folos a 210 fokos latoterbol kb 100 foknyit 4k felbontasban megjeleniteni, oda kb meg full hd sem kellene, igy gondoltam azokat amit irtam."
És hogy fogsz nagyüzemben olyan kijelzőt gyártani, ami a peremei fele 60-80 ppi, és ez folyamatosan nő több százra a képernyőn bentebb érve? Mi több, hogy fogod leprogramozni hogy nem konstans a pixel sűrűség? Nem véletlenül nem gyártanak ilyen képernyőket. Ellenben lehet azonos pixelsűrűséggel készíteni akármekkora kijelzőt, és kombinálva a pupillakövetéssel, hogy csak ott rendereljen teljes pontossággal ahova a pupilla fókuszál, a többi helyen csak közelítse, sokat lehet spórolni az erőforrásokon úgy, hogy ne kelljen mind a százmilliárd pixelt kiszámolni. Erről volt szó fentebb a foveated renderingnél. Fényévekkel egyszerűbb mint egy nem homogén koordinátarendszerben dolgozni .Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
-Solt-
veterán
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz Menthirist #2276 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy egyénenként eltérő a FOV is.
Csak fizikailag homogén kijelző jöhet szóba. -
nortsen
aktív tag
Arról ment a beszélgetés, hogy a Star VR már eleve el van temetve.
Szerintem meg nem. Én megvárnám a végeredményt, és akkor nyilatkoznék róla.Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
wolfhgb
aktív tag
válasz Menthirist #2276 üzenetére
A pupilla kovetese is jo megoldas a problemara, ez mar reg ota porondon van az eszkozoknel, csak valami mas megoldasra probaltam ravilagitani az eroforras gazdalkodas tekinteteben. A pixelsuruseg csokkentese egy kepernyon pedig total nem bonyolult, hisz soronkent es oszloponkent koti ossze az egyes pixeleket a felvezeto, semeddig nem tart megoldani a kijelzon, h egy bizonyos reszetol minden masodikat eggyesitsek az elozovel, akar atmenet nelkul is, es pont eddig tart, ehhez pedig nem kell atomtudosnak sem lenni, h egy szoftver vezerelje a programilag a megjelenitest.
-
menpee
aktív tag
válasz wolfhgb #2280 üzenetére
Majd írd már meg nekünk, hogy a Samsung vagy akármelyik panelgyártó mit reagált a "Revolutionary" ötletedre.
A gyártás nem csak addig tart általában, hogy négyzet helyett most háromszöget raknak a chipre. Példaként felhozható, hogy kör alakú kijelző sem született rengeteg hosszú évig és az csak sima homogén technológiát használ. Kutatás+fejlesztés (felhasználói szemmel rengeteg láthatatlan pénz- és időveszteség), tesztelés, gyártósorok felhúzása vagy átalakítása, speciális megjelenítési mód (minden normál mód torz lesz), speciális eljárások, hogy az eddig elég jól meghatározott téglalapmátrixra jól működő vonalsimítások és egyéb effektek működjenek.
Nem vagyok egy "atomtudos", de egy íriszfigyelés fényévekkel egyszerűbben implementálhatónak tűnik.[ Szerkesztve ]
,,Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem." - Gabe Newell
-
wolfhgb
aktív tag
Meg mindig jelzem, h ugy kezdtem az eszrevetelem, h ha felfut a vr piac, ahogy a mobiltelok kepernyoinek a fejlesztesere is van penz boven, talan nem lenne bonyolult az eszkozokhoz egyedi, rendszerigeny takarekos kijelzoket fejleszteni, de vannak mindig olyan hatalmas egyenek, akik rogton azzal jonnek, h ez mekkora hulyeseg es mit miert nem lehet, de hidd el nem az ilyen egyenek viszik tovabb a vilagot. A szemkovetes nagyon jo otlet lenne az eszkozoknel, mar reg ota a porondon van, sajnos viszont jelen allasaban az eszkozoknek, sajnos nagyobb problemak miatt faj a fejuk, pl tokeletesebb lencsek fejlesztese, mivel jo dolog, h mondjuk a kovetkezo generacio kijelzoi mondjuk 4k felbontasuak, mikor csak az elotted levo 30 fokos latoter kepe eles, a tobbi pedig minel inkabb a latomezo szelen van az eszkoz kepen, annal inkabb a homalyba vesz, az optika miatt, innentol szep dolog a retinakovetes, de minek is? Azert, h ha az eszkozben oldalra nezel a 120 fokos latoter szelere, egy homalyt lass? Ugye nem sok ertelme lenne innentol ott elesiteni a kepet a szemkovetes hasznalataval.
-
veterán
válasz nortsen #2279 üzenetére
Nem, nem arról. Arról szólt a beszélgetés, hogy milyen minőséget nyújthat majd amikor megjelenik, és mi kell majd ahhoz hogy fejlődjön. Illetve hogy hány ember mondhatja majd el magáról hogy ki tudja hajtani. Ezt pedig az adatok alapján jó eséllyel meg lehet saccolni, elvégre egészen biztosan nem lesz olyan hogy 8k felbontást egy mobiltelefon proci kinyomjon 90 fps-sel úgy, hogy közben valami nagyon szép játékot számolgat. Szóval nem levegőből kapott következtetések ezek, hanem A->B->C->D
wolfhgb: még mindig a tömeggyártásról és a programozhatóságáról van szó. De, nagy volumenben drága és baromi komplikált lenne ilyen kijelzők gyártása. Ezt garantálom. Ha mond neked valamit a koordináta szó, akkor elég könnyű belegondolni hogy ha egy koordináta rendszerben a 100,100-tól 500,100-ig terjedő egyenes valóban egyenes, és a hossza 400 egység, míg ha az origóhoz közel sűrűbben vannak a függőleges és vízszintes egységek, később pedig egyre ritkábban, akkor sem a hossza, sem pl az egyenessége nem biztosítható. Vagy mi lenne szerinted a koordinátája annak a pontnak, ahol épp két pixel helyett már csak egyet használsz?
Köralakú képernyőnél is probléma ez, vagy használsz hengerkoordináta rendszert (programozzon benne a halál) vagy baromira bekorlátozod a progamozhatóságát és kimondod hogy pl a 320x320-as képernyőn pl a 10, 10-es koordináta nem is látszik, de még a 140, 5 sem, vagy épp az 5, 140. Ugye ilyen esetben a 320x320-as felbontásnak csak 78%-a látszik (pi/4)
"de vannak mindig olyan hatalmas egyenek"
Ez nem arról szól hogy hatalmas vagy sem. Különböző sulikat is végeztem, egyetemet is, a munkám is szoftverfejlesztő, ráadásul hobbim a játékfejlesztésről tanulgatni, olvasgatni. Ez nem sok, de talán mégis elegendő rálátást biztosít szerintem ahhoz, hogy lássam az erősen problémás dolgokat az elképzelésben. Nem intézem el annyival hogy "ha elég nagy az igény, biztos megcsinálják, bármi is legyen az". Annál azért pár nagyságrenddel nagyobb probléma és tucatnyi helyen "ereszt" a koncepció.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
addikt
Valahonnan hallottam, hogy kipróbálta az Oculus Riftet, de nagyon pixeles kép, sokkal alacsonyabb felbontású az érzés, mintha monitoron játszana, és hogy emiatt ez még nem az igazi VR-jövő, csak a kezdet, de majd később jönnek magasabb felbontású verziók, azok lesznek az igaziak.
Ez mennyire igaz? Olyantól kérdezném, aki kipróbálta.
-
nortsen
aktív tag
válasz Menthirist #2283 üzenetére
Mivel én ugyanezt mondtam pár oldallal feljebb amikor GPU számítási kapacitásokról beszéltünk, én ezzel nem is vitatkozom. A problémám az, hogy rámentünk erre a kijelzőméretre dologra, pedig jó pár más dolog van, amiben lehet jobb VR-t csinálni a jelenlegi két éllovasénál. És továbbra is azt mondom, hogy a Star VR-nél sem hiszem, hogy hülye gyerekek dolgoznak. Vagy azt gondolod, hogy ezeket a mindenki által látott dolgokat ők nem vették még észre?
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
veterán
válasz Citroware #2284 üzenetére
Hát a DK2-vel kapcsolatban tudok nyilatkozni, azzal van aránylag sok tapasztalatom (van nálam egy már pár hónapja ). Természetesen sokkal alacsonyabb a felbontása mint a monitoron látott képé. DK2 esetén ugyanaz a fullhd felbontás, csak épp nem cirka 20-30 foknyit fed le a látószögedből hanem 90+-ot, és nem fél méterről nézed a képet, hanem gyakorlatilag nagyítóval. Szóval igen, ha az ember nézi, dk2-ben lehet látni a különálló pixeleket, sőt néha el sem lehet olvasni bizonyos kisebb betűket, mert túl kevés pixelből állnak (elvégre a fullhd-nak az egész 90-100 fokos látóteredet le kell fednie). De a lényeg itt nem is a kevés vagy sok pixel, hanem hogy technológiából adódóan látod a pixelek közti hézagot, fekete rácsozatot ahol nincs fény. Ezt nevezik SDE-nek (screen door effect)
Viszont sokaknál, nálam is, onnantól hogy valami érdekes van a képen (nem csak egy felirat mondjuk vagy egy kis golyó, hanem egy város, körülötted katonák, stb), onnantól már nem a pixelt látni, hanem embereket, törmeléket, golyókat, várost, stb. És mivel baromi pontosan reagál a fejed mozgására még a DK2 is, és elfogadható tempóval (75 fps), így elég áll-leejtő tud lenni az élmény.
A CV1 (a 600 dolláros kiadott oculus rift) ráadásul olyan lencsékkel operál, kissé nagyobb felbontás mellett, ami sokat csökkent az SDE-n, ezáltal jóval homogénebb a kép. Igaz sajna a fresnel lencsének hátránya is van, a god ray effekt, ami ehhez hasonló hatást kelt akkor, amikor baromi nagy kontraszt van a képen (tehát pl fekete háttéren fehér alakzat). Ugyanez vive-on más jellegű, ehhez hasonló, tehát inkább körkörös, nem kisugárzó.
A mostani generáció a csúcs? Dehogy. A mostani generáció kb mint az első iPhone. Aztán az hol van már a mai 6S Plus-hoz képest sebességben, képernyőben, tudásban, stb. Ez az első generáció. Az a generáció, ami végre elég jó ahhoz, hogy az első vásárlók megvegyék és használják. Nem ez lesz a tömegek játékszere, az majd pár generációval később jöhet, ahogy mindig minden technológiának van adoptálási üteme. Ez még a fogyasztói vr első nagyobb lépése. Minőségben már van olyan jó, és árban olyan alacsony, hogy nagyságrendekkel több és elégedettebb tulaja lehet, mint eddig bármikor. Szerintem garantáltan ez a jövő, kérdés folyamatos lesz-e innen, vagy még most elbukik pár év múlva és újra előveszik a kérdést mondjuk 15-20 múlva. Ugye a 90-es években az akkori vr még messze nem volt olyan árú és minőségű ami elvárt lett volna. Most van a következő kör.
Michael Abrash amúgy azt mondta, több kutatnivaló van ezen a téren mint a 3d kártyák esetében, pedig ugye azt is folyamatosan fejlesztik és kutatják sok sok éve. Azt mondta, 40-50 évnyi kutatás biztos benne van, mire mindenki által elfogadott, természetes és a valósággal összetévesztett vr-t hozunk létre. Ráadásul ugye még most csak a szem és a fül van soron.
Szóval az "ez az igazi vr jövő" kifejezés nekem kissé fura. Ez a jövő, de ezzel az első generációval még fényévekre vagyunk a csúcsától. Ez az út felfelé, hogy kitapossák a továbbiakat.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
-
wolfhgb
aktív tag
válasz Citroware #2284 üzenetére
A htc volt a fejemen, harom dologgal tudnam jellemezni az elmenyt es a negativumokat igy sorban, elso erzes, mikor felvettem, hu bazdmeg, ezt pozitivan ertsd, masodik, basszus, de kar, h latom ezeket a pici palcikakat a kepen, harmadik erzekelesem, de kar, h korben a dolgok picit homalyba vesznek, mikor oda nezek es probalom elesen latni a kepet ott is. A vegso erzesem az, h megrendeltem az oculust es azota nem elvezem annyira azt a programot monitoron, amit a htc vel kiprobaltam, mert hianyerzetem van hozza kepest.
-
veterán
válasz nortsen #2285 üzenetére
A kijelzőméretet (azaz a látószöget) azért hoztam fel, hogy kontextusba helyezzük hogy hiába a nagy felbontás, ha nagy a látószög, a végeredmény pixelesebb lehet mint a sokkal kisebb felbontású, de kisebb látószögön elterülő rift vagy vive esetében. Semmi egyebet. Ez pedig puszta matek, ha 10 cölöpöd van és azt 10 méteren kell elhelyezni, akkor méterenként egy jut, viszont hiába van 20 cölöpöd, ha azt 25 méteren kell elhelyezni, akkor nem jut méterenként egy.
"pedig jó pár más dolog van, amiben lehet jobb VR-t csinálni a jelenlegi két éllovasénál"
Természetesen senki sem mondta hogy ne lehetne jobbat csinálni mint amit ők. Gyanítom már nekik is van a kiadottaknál jobb termékük a saját laborjaikban. Itt arról van szó hogy milyen minőségben és áron lehet mekkora piacot lefedni. Mert hiába jó minőségű és korrekt az ár, ha olyan gép kell neki ami minden ezredik vagy tízezredik pc gamernek van, míg mondjuk a riftet meghajtó gépek mondjuk minden századik embernek adottak. Ez az 5120x1440 90 fps mellett baromi erős gépet igényel. A HTC és az Oculus sem azért döntött végül a 2160x1200 mellett mert nem tudtak volna nagyobbat beletenni, hanem mert az egyensúlyozásban hogy kellően jó minőségű is legyen, ugyanakkor kellően alacsony legyen a gépigény hogy több emberhez eljuthasson, itt húzták meg az egyensúlyt. Nagyobb felbontás esetén kevesebb potenciális vásárlónak lenne hozzá gépe, alacsonyabb esetén pedig nem elég jó a minőség. A StarVR-nak biztos baromi jó a látótere, már lehet nem lesz olyan érzés mintha búvárszemüvegben járkálnánk, de nem érünk vele sokat, ha alig lesz valaki aki megengedhessen magának olyan gépet ami meg bírja hajtani, márpedig ha kevesen vannak, kevesen veszik, és akkor ráfizetés a cégnek.Vagy kihoznak rá baromi egyszerű programokat, amik viszont a többi platformon elérhető címekhez képest nem lesz vonzó. Mert ugye itt arról is van szó hogy a tartalomnak is kellően vonzónak kell hozzá lennie.Egy szóval sem mondtam hogy hülye gyerekek dolgoznának rajta. Csak szerintem ez még nem a jelen technológiája, hanem majd pár év múlva talán már elterjedtebbek lesznek azok a gépek amik bírják. Addigra viszont az Oculus és a HTC is lépni fog. Mellesleg amúgy manapság mindenki vr hardvert fejleszt, és nem vagyok meggyőződve hogy mindegyik esetben alaposan átgondolt tervezés állna mögötte
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
addikt
válasz Menthirist #2286 üzenetére
Köszi a nagyon tartalmas választ, így megerősödött bennem az, hogy még nem fogok venni egyelőre ilyet.
Eddig úgy voltam, hogy idén akarok ilyet, de nem gondoltam ilyen nem várt technikai hátrányokra, hogy túl pixeles a kép. Majd amikor már kiforrottabb lesz, akkor bevállalom. Na meg az sem mindegy, hogy milyen a fejlődési terv. 6-7 évente jön egy új, sokkal jobb, mint a konzolok esetében, vagypedig évente mindig egy kicsivel újabb verzió.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Citroware #2290 üzenetére
Azt hogy túl pixeles-e vagy sem, azért kipróbálva lehet látni, mert nagyon emberfüggő ki mennyire tud vagy nem tud túllépni ezen. Én mint mondtam, ha csak egy loading animáció van, akkor látom a pixeleket, de amikor pl showdown demo megy, akkor nem látom a pixeleket, mert azt látom hogy ott áll mellettem egy velem egymagasságú katona, és hogy mindjárt kiüti a szemem egy erre repülő törmelék. Szóval én egyáltalán nem akadtam fenn már a DK2 képminőségén sem, a CV1 és a Vive pedig javított ezen a téren. De természetesen lehet várni, no meg pl Magyarországra nem is lehet perpill rendelni. Én igazából azt várom, hogy mikor jön ki és milyen áron hozzá a touch. Majd akkor beszerzek egyet, de nekem valamivel könnyebb, mert a vr-os igényeimet azért részben lefedi a DK2 is nálam.
Évente amúgy nem fog jönni Rift vagy Vive (a kínai utánzatokat persze nem tudni), 2, max 3 évre tervezik tudtommal az első generációt. Nem túl rövid időre mert ahhoz persze drága, de nem is túl hosszúra, elvégre a technológia korai stádiumában gyakran lehet még nagyokat fejlődni. Később majd belassul vagy legalábbis kevésbé lesz látványos a fejlődés.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
nortsen
aktív tag
válasz Menthirist #2289 üzenetére
Az Oculus és StarVR kijelző FOV-hoz viszonyított aranyai kb ugyanazok, azaz ha a StarVR véletlenül versenyképes áron jönne ki, és más dolgokban is hozná legalább a "kötelezőt", akkor elég jó vétel lenne.
Csak egy példa: Ha a FOV-ot szoftveresen szabadon lehet állítani (nem egy óriási kihívás), akkor tökmind1 mekkora kijelző van benne, az gyakorlatilag csak a maximumot adja meg. Úgy játszol a játékkal, ahogy a te vasad bírja. Itt tényleg a minőség és az ár lesz a fontos, de ahogy látom nem lehet olyan cédulát kirakni rájuk, amit ne vennének meg...
Szóval én azért nem agyalok ezen sokat, mert egyelőre tök felesleges.[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
veterán
válasz nortsen #2292 üzenetére
"akkor tökmind1 mekkora kijelző van benne, az gyakorlatilag csak a maximumot adja meg"
Heh? Azért ez túlzás. Pl nálam DOOM-ban ahol 90 fokos FOV mellett 80-90 fps van, ott 130 fokos mellett 70-80. Pedig gyakorlatilag 1,5x-esére növeltem a fov-ot. Szóval azért az erős túlzás, hogy 210 fokos látószög esetén elég levenni a fov-ot.No meg ha van rajtad egy vr szemüveg ami 210 fokos látóteret biztosít, de arra te csak 90-100 fokot teszel, szerinted milyen érzés lesz? Nem valószínű hogy jó. Természetesenek meg aztán pláne nem természetes. Szóval nem lehet itt annyit nyerni mint gondolod."de ahogy látom nem lehet olyan cédulát kirakni rájuk, amit ne vennének meg..."
A fenét. Már most is sokan azért nem ugrottak bele mert sokallják a 600-800 dolláros árat, ha erre még jön a Playstation VR 400 dollárjával, elviszi a maradék vr-ozni vágyó réteget. Baromira nem mindegy hogy mennyiért és mit adnak el vr-ban sem, akármennyire is hype szó most.Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
wolfhgb
aktív tag
Na most mar kezdem unni oculusekat! tegnap megrendeltem ujra a cuccost, ahogy a support irta, miutan az elozo megrendelesem toroltek, osztrak cimre, osztrak paypal szamlaval, rajta az osszeggel euroban, erre egy nap elteltevel ujra toroltek az uj megrendelesem is. Szerintetek? Mi nem stimmel nekik? Budos az eurom?
-
Segal
veterán
válasz wolfhgb #2294 üzenetére
Tömören?
Szerintem gyilkos tekintetekkel (és szigorú ügyvédekkel) verik az ajtójukat az áruházak akiknek már esetleg hónapok óta szállítaniuk kéne és mivel ők perrel is fenyegetőzhetnek szerződésszegéssel te meg max duzzogsz ezért szerintem továbbra is akinél csak tudják törlik.
Persze megint rákérdezhetsz ha gondolod az nem kerül semmibe és akár újra meg is rendelheted.
Azért írd majd meg mire jutottál Oculusékkal."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
wolfhgb
aktív tag
-
wolfhgb
aktív tag
Vagy igy szanaljak ki a vasarloikat? Csak a leg elszantabbak erdemesek a rift re?
-
nortsen
aktív tag
válasz Menthirist #2293 üzenetére
Nem érded miről beszélek. FOV azaz látótér. Nem a játékbeli FOV-ról beszélek, hanem a látószögről...
"nem valószínű, hogy jó?"
Ezt meg honnan veszed, "hogy nem valószínű"?
Miért ne lenne az?Attól mert 4k kijelződ van, nem feltétlen kell kihasználni...
Attól mert 4K TV-d van, attól még HD-ban nézed a legtöbb filmet...
Attól mert van 210 fokod, attól még 90-el is megy...Szerintem az árral, meg hogy nem veszik, most ne kezdj el vitatkozni, mert magad ellen beszélnél...
[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
veterán
válasz nortsen #2298 üzenetére
én a fov alatt a játékbeli fov-ot értettem, és úgy értettem a "nem valószínűt" hogy ha a szemüveg rajtad a két kijelzővel 210 foknyi látóteret foglal el, akkor ha erre beteszel egy 130-150 fokosat vagy egy 100 fokos képet (renderelt fov) akkor bizony 210 fokra jut 100/130/150 foknyi ingame fov. Az meg nem jó. De akkor ha nem értem, kifejthetnéd kissé alaposabban (vagy valaki más). Mert jössz hogy "nem fov-ról beszélek (pedig de) hanem látószögről (ami megint csak fov).
"Attól mert 4k kijelződ van, nem feltétlen kell kihasználni..."
most itt arra utalsz hogy egy negyed képernyőnyi méretű ablakban is nézhetem, míg a többi rész feketeség? vagy hogy a fullhd-t skálázzuk fel 4k-ra? Csak hogy fogalmazz már légy oly kedves akkor számomra is egyértelműen, mert valahogy nem értem mire célzol ellenkező esetben."Attól mert 4K TV-d van, attól még HD-ban nézed a legtöbb filmet"
Jah, felskálázva. Tehát a kép 3/4-edét megpróbála kitalálni a levegőből. Köszi de kösz nem."Attól mert van 210 fokod, attól még 90-el is megy..."
Megint... Van két kijelző adott dőlésszögben a szemem előtt. Ez így adja ki a 210 fokot. Ha 90 fokot akarok, két lehetőségem van: szétnyújtom a 90 fokos képet az én 210 fokos képernyő lefedettségemre, vagy csak 90 foknyi képet látok, ergo a képernyő 60%-a fekete...Melyikre gondoltál?
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
nortsen
aktív tag
válasz Menthirist #2299 üzenetére
Na utsó nekifutásra.
Én a lencse által adott FOV-ról beszélek.
210 fok helyett 90-re rendeleli a GPU a képet, azaz sokkal kisebbet, mint amit tudna, tehát a maradékkal nem foglalkozik, azaz fekete marad, vagy zöld, vagy lila, vagy csíkos (vagy a két oldalán két nagy mellet rak ki).
Ez csak egy egyszerű példa akart lenni, hogy attól mert valami többet tud, mint amit jelenleg elbírnak a VR-ek, attól nem biztos, hogy használhatatlan lesz, max 50%-on fog tekerni. Megéri? Azt csak az árcédula határozza meg.
Én várom a további versenyzőket, és örülök ha valaki bátor.[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani