Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    Egyelőre nem akarok senkit sem megrémíteni, de úgy néz ki, hogy súlyos gondok vannak az Oculus garancia rendszerével.

    Feljebb már írtam, hogy elromlott egy gomb a touch kontrolleren és kapcsolatba léptem a supporttal.
    Kértek videót , elküldtem.
    Kértek eredeti számlát és fotót az eredeti dobozon lévő szériaszámról, elküldtem.

    Erre kiderítették, hogy nem támogatott régióban vagyok és semmilyen garancia nem jár.
    Mondom nekik, hogy de hát hivatalos viszonteladójuktól vettem (amazon.de), ráadásul az EU jogszabály elég egyértelmű: ha az EU-n belül olyan országban veszed a terméket, ahol a jogszabályt ratifikálták, akkor jár a 2 év garancia.
    Azaz a felhasználás helye semmilyen szempontból nem releváns, ha a vásárlás helye az EU szabály alá tartozik.
    Erre azt mondják, hogy az Amazonnak a megállapodásuk értelmében nem szabadott volna olyan országba szállítania, amit az Oculus maga nem támogat, így beszéljem meg velük a dolgot.
    Most ott tart az ügy, hogy visszaírtam egy hivatalos hangvételű, ámde cseppet sem kedves levelet, hogy ugyan lesznek szívesek tételesen elmondani,
    - hogy miért gondolják azt, hogy az EU jogszabályok nem érvényesek rájuk,
    - mely jogszabályban van leírva, hogy egyáltalán léteznek "supportált" és "nem supportált" EU tagállamok
    - a felhasználás helye egyáltalán miért releváns a garancia szempontjából, ha a hiba a felhasználó önhibáján kívül keletkezik
    - a garancia dokumentumban hol szerepel a kitétel, hogy mely országokban él a garancia és mely országokban nem
    - mely dokumentumok figyelmeztetik a vásárlót, hogy a termék csak adott országokban használható, különben elveszik a garancia

    Írtam az Amazonnak is, hogy az Oculus jelenleg rájuk mutogat és ők mit tudnak ajánlani, de még nem válaszoltak.

    Még nincs vége az ügynek, de ha nem járok sikerrel, akkor az azt jelenti, hogy Magyarországon egyáltalán nincs gyártói garancia a Riftre függetlenül attól, hogy kitől vetted.

    Esetleg ha van valakinek újságíró kontaktja, érdemes lenne valami hivatalos álláspontot kicsikarni az Oculustól, hogy tényleg a felhasználás helyétől függően van-e garancia a riftre (ebben az esetben pl. miért engedik a terméket online regisztrálni, a szoftver boltban miért lehet magyar bankkártyával fizetni, stb.), illetve megkérdezni valami fogyasztóvédőt, hogy egyáltalán legális-e az ilyen gyakorlat.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák