Új hozzászólás Aktív témák
-
Lizsó
csendes tag
Sziasztok,
van egy 2009-es VOLVO S60-am még a típusváltás előtti példány. Premium Audio Systemmel van szerelve, amelyben van gyári erősítő is.
Szeretnék beszereltetni egy dupla DIN-es multimédia fejegységet. Elvileg kapható beépítő keret, csati, minden...DE állítólag nem lehet bele tenni semmit utólag, mert folyamatosan világítana az Airbag visszajelző lámpa (???), és a gyári erősítőre sem lehet rácsatlakozni. Viszont az erősítőt benne kellene hagyni, mert ha kiveszik, akkor nem működnek az ablakok.
Ezt egy autóhifis állítja, de elég marhaságnak tűnik... Igaz lehet ez? Van valakinek tapasztalata?
-
Lizsó
csendes tag
válasz runner 125 #2634 üzenetére
Igen, a Bluepowert én is néztem:
[link]Évjárat szerint az S60-hoz két típusa van:
2004-ig gyártott S60-hoz: BLP-890 (csak a pohártartó melletti rész)
2005-2009-ig gyártott S60-hoz: BLP-840 (teljes keretes): 2005-2009-ig gyártott S60-hozÉs ezen belül is van olcsóbb (GPS nélküli) és drágább (GPS-es) változat.
Ami érdekes, hogy saját honlapjukhoz képest az ebay-en 10-15 %-kal alacsonyabb áron lehet rendelni.
Ezek mellett szól, hogy tuti kompatibilis, a beszerelése is egyszerű. Viszont a youtube-on lévő videók alapján elég lassúcska szegény.Illetve egy CLARION vagy ALPINE fejegységhez képest kérdéses a hangminősége is. Ezért hajlanék inkább ezek felé.
-
Lizsó
csendes tag
Igen, mint korábban írtam a BLP-890-es csak a 2005 előtti modellekhez jó. Itt nincs a gyári alu (vagy fa) körbefutó keret a fejegység, klíma egység és az alsó gombsor körül.
Akinek 2005 utáni s60-asa van, annak csak a BLP-840-est lehet beépíteni.Egyébként ezeken alap a zöld gombszín, és a kijelzőn az érinthető gombok színét is be lehet zöldre állítani (4 szín választható) Az egész háttérnek meg bármilyen színt vagy képet lehet tenni.
A gyári HU-850-es egyébként szépen szól. Csak nekem hiányos.
- Hiánya pl. az MP3 lejátszás.
- Hiányzik az USB. Egy 32 GB-os kártyán van az összes hallgatni kívánt zeném. Persze ráköthető egy telefon vagy MP3 lejátszó AUX módban, de így állandóan a telefont kell nyomkodni számok vagy lemez váltásakor. Kormányvezérlés felejtős.
- Hiányzik a bluetooth telefon kihangosítás is. Van ugyan beépített telefonon, de ehhez autós társkártya kell, és nekem 2 telefonom van (céges + magán), tehát ez sem megoldás. Korábbi s40-emben volt egy Parrot kihangosító, amelyhez mindkét telcsi csatlakozott.Egy új 2DIN-es fejegység ezeket mind tudja, sőt még számos funkciója lehet. (pl. DVD, tolatókamera, navi, stb.)
Az autóhifis a "premium sound" miatt mondta a korábban felsorolt problémákat. Állítólag az alap ill. performance kivitelekkel semmi ilyen gond nincs.
-
Lizsó
csendes tag
válasz runner 125 #2653 üzenetére
a Pioneer helyett érdemes inkább CLARION vagy ALPINE-t választani.
Ez a 2 modell minőségben nagyon veri a többit.A Clarionnak van egy roppant érdekes modellje, az NX302E, amely CD ill DVD mechanika nélküli, de hátsó USB csatis + adnak hozzá egy hosszabbítót is, így kesztyűtartóba vezetékelhető.
Ezen keresztül minden filmet és tömörített zenét (MP3 WMA, stb.) le lehet játszani.
És ami a legjobb benne, hogy iGO Primo navigációs.És itt most adnak még a feltüntetett árból 10 % kedvezményt is:
[link]
117 pengőért nagyon jó vétel lenne. Egyetlen bibije, hogy a gombjai csak kéken világítanakA nagyobb modell az NX502E mér CD/DVD mechanikás is és 728 színben állítható a megvilágítás.
[link]
viszont ez már kedvezménnyel is kb. 200 eFt....[ Szerkesztve ]
-
Lizsó
csendes tag
válasz runner 125 #2653 üzenetére
Igen, a nagy üres felület így önmagában nem túl csinos, de ide lehet pl. egy telefontartót felszerelni....
A kis tartós beépítő keret képet én is megtaláltam a neten, de beszerezhető forrása sehol sincs. Gyanús, hogy csak photoshop, amelyet a kínai feliratok is alátámaszthatnak.
-
Lizsó
csendes tag
válasz runner 125 #2668 üzenetére
"Ahogy raktam be, a csomagtartóban észrevettem valami kis csatlakozó bementet, vajon mi lehet ez?"
Az nem csatlakozó lesz, hanem a övfeszítő (középső) patronja, úgyhogy ne nagyon piszkáld, nehogy elsüljön ...
[ Szerkesztve ]
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2591 üzenetére
Én 4 évig használtam egy S40 1,6 D-t, és csak pozitív tapasztalatom van.
53.000 km-rel vettem, és 135.000 km-rel adtam el. Beletettem 4 év alatt 82 ezer km-t.
Soha nem hagyott cserben, semmi gondom nem volt vele.Szinte csak a kopó, fogyó alkatrészek cserélődtek (akksi, féktárcsa, betét, olaj, stb.)
Két nem tervezhető javítás volt: a csomagtartó zárnál tört el a kábel, ezt kellett javítani., és a jobb első gátló egy kátyúban megadta magát.Chiptuninggal jártam 148 LE / 330 Nm, így a tisztán budapesti fogyasztás 5,8 liter, országúton 3,9-4,3 liter...
Az alap audio nagyon halvány. Mint a SOKOL rádió. Én az összes hangszórót kicseréltettem utólag + magassugárzók is beépítésre kerültek. Így már elviselhetően szól.
Fejegységet sajnos nem lehet cserélni a középső lebegő konzol miatt!!!Gyári szerviz nagyon drága, Bp-en tudok ajánlani megbízható szervizt ha érdekel.
Elöl bárki elfér, ettől ne tarts, hátul már kevésbé jó a helyzet. -
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2699 üzenetére
Márkakereskedésből én sosem vennék. Hogy miért? Az újonnan általuk eladott autót visszavették mondjuk 3-4 vagy x évesen akár több 100 ezer km-rel. Hipp-hopp írtak hozzá egy szervizkönyvet 60-70 e km-ről. A nyilvántartást gépen vezetik, bármikor átírható.
A km visszatekergetést mos már csak úgy tudják megtenni, hogy az utolsó műszaki vizsga állás utánira, mivel 2012.01.01 óta minden vizsgán rögzítik az óraállást. Magyarul ha az utolsó vizsga még 2011 év végén volt, bárhova állítható.....Nálunk is céges autók futnak OPEL, FORD és VOLVO-k, és leadott autóinknál is néhány héttel/hónappal később láttam már csodát...
A flottánk 2009-es és 150-230 ezer km-ek vannak az autókban. A céges VOLVO s60-unk pl. 2009.09.havi D5 és abban van a 230 ezer. Simán visszatekerhető lenne akár 60 ezerre is. Makulátlan......Személyesen ismerek szervizvezetőket (családtagom is az), láttam már nem egy írt szervízkönyvet.
A helyedben én inkább magánszemélytől vennék, aki sokkal kevésbé foglalkozik átvágással. Inkább picit tennék hozzá, és pl. ezt választanám:
Biztos lehet még alkudni belőle, nagyon szépnek néz ki, és jóval kevesebb, mint fele a benne lévő kilométerek száma, mint abban, amit kinéztél.
Egyébként az általad linkeltet láttad már élőben? Az a fajta világos üléskárpit élőben sajnos nagyon gagyi. Olyan, mint egy pokróc
Én is a bézs belső híve vagyok, anno én is megnéztem ilyet ,de ez tényleg borzasztó.
-
Lizsó
csendes tag
válasz runner 125 #2697 üzenetére
Dehogynem rakták, a barátomnak is egy S40 D5-je van!
-
Lizsó
csendes tag
válasz runner 125 #2706 üzenetére
"ha minimum 2-3x ennyi lenne benne, nem lennének hibátlanok az ülések (főleg az oldaltámaszok), a pedálok, a kormány redőzöttsége, és persze az általános állapota."
Hát ez nem biztos. Az enyém 2009.03. havi D5 és van benne 210 ezer km. A korábbi tulajdonosát ismerem, egy osztrák-magyar cég ügyvezetője. Hetente egyszer ment ki Schwanenstadt-ba (Ausztria), ami oda -vissza kb. 1000 km. Így jött össze a 4 év alatt ekkora futásteljesítmény.
Magyarul egyszeri beüléssel ment mindig közel 500 km-t. Az ülések, a kormány és minden olyan, mit a gyári.... senki meg nem mondaná. Tényleg kívül-belül makulátlan állapotú.Ha nem veszem meg tőle az autót, ezer százalék, hogy megjelent volna a használtauto.hu-n 60 ezer km-rel.
Ha itthon használ valaki munkába járni egy autót, legyen mondjuk 25 km-re az otthonától (mint pl. én), az pont HÚSSZOR annyit ül ki-be, mint az említett emberünk. Ez az, amit meglátsz egy ülés oldaltámaszán.
Nem beszélve arról, hogy a városi közlekedés és a sokszori (hideg)indítás négy-ötször jobban koptatja a motort, váltót, mint egy egyenletes autópálya. A kompresszióértékek az enyémben szinte gyári szinten vannak.
A Volvo sorötös dízelek pedig egyébként 500 e km-t röhögve elmennek.Bár nem tudom, a tiédben mennyi van, de teljesen igazad van, hogy ÁLLAPOTOT kell venni.
[ Szerkesztve ]
-
Lizsó
csendes tag
válasz runner 125 #2706 üzenetére
más kérdés, hogy horror áron vannak
Az első autóban nem is írnak km-t, tehát biztos, hogy 2-300 ezer.
A második pedig egy németországi vagy osztrák autó, amiben 7 évesen 60 ezer km szinte kizárt....[ Szerkesztve ]
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2725 üzenetére
Én 4 évig jártam Budapesten S40 1,6 D-vel. Napi 2 * 22 km.
Télen is 3-4 km után már üzemmeleg, ez az előnye a kicsi dízelmotornak.
A nagyobb 2,0 és 2,4-eknek természetesen jóval több idő kell.Városban az 1,6 D tökéletes választás. Nagyon alacsony fogyasztással eljárhatsz vele. Bőven 6 liter alatt, ha nagyon odafigyelsz, 5 liter közelében.
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2739 üzenetére
Az írott audio lemezt olvassa, mp3-at, wma-t nem!
AUX csak a 2006 második felétől van, az előbbiekben nincs, és nem is lehet utólagosan sem beépíttetni!!![ Szerkesztve ]
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2745 üzenetére
Óva intelek..... nem működik tökéletesen.
1. Az autón ki kell iktatni a MOST védelmet. Természetesen márkaszervizben! Ivanicsnál telefonban 8-10-et mondtak, 13 ezer lett a vége a gyakorlatban. De ezen túl is lép az ember.
2. Utána elvileg működik. Néha nem tudod hallgatni a gyári rádót. Néha nem tudsz adót keresni vagy tárolni. Vagy kereséskor nem változik a frekvencia. Néha semmi sem szól. Néha a telefon nem kapcsolódik bluetooth-on, az autó leállítását követően kattogtak a hangszórók, a központi zárral nem villogott az index, stb...és még sorolhatnám.
Hidd el kipróbáltam.
Módosított a gyár a programon is kétszer a leírásom alapján.
Valami megjavult, valami új ismét nem működött.3. Visszavették, pénzt visszaadtak (korrektek)
4. Kipróbáltam a GROM-ot is. [link]
Hasonló problémák, mint a Densionnál.
5. s, a végén a pénzt itt is visszakaptam.Az autó optikai kábelét szakítják meg, azon kommunikálnak. Rendkívül sok probléma van velük. Nekem rengeteg energiám is időm ráment, hiszen szerettem volna ha működik.
HANGSZÓRÓK:
Nekem Mac Audio 2.16-ok mentek előre-hátra.[ Szerkesztve ]
-
Lizsó
csendes tag
válasz echterion #2746 üzenetére
Ha nem AUX-on keresztül kötöd be, akkor sokat ne várj tőle.
AUX nélkül FM transzmitterként működik.
Álló helyben minden oké, de menet közben, folyamatosan bezavarnak a legkisebb helyi adók is, amelyek ugyanazon a frekvencián sugároznak (a rádió alapban meg sem találja a legkisebb adókat a gyenge jel miatt)Állandóan frekvenciát kell váltani a rádión és a transzmitteren is.
Zenelejátszásban pedig túl sok mélyet és magasat ne várj tőle!
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2749 üzenetére
újraírhatót sajnos nem eszi, csak sima CD-R
a hangszórókhoz semmi átalakító nem kellett, gyári csati jó hozzá. Nem én tettem bele, hanem boombasstic. Ott vennem és be is szerelték. -
Lizsó
csendes tag
válasz runner 125 #2751 üzenetére
Ezt te nem tudod elállítani, nincs ilyen lehetőség... de viszont nyitás-zárásnál villognia kellene.
Egyébként ez csak tanács: a gyári távirányítót én sosem használom, mert
- kód leolvasóval 50 m-en belülről leolvasható, ezután nyitható-zárható
- a gyári távirányító egy sorozatgyártott cucc, amely a legegyszerűbben kikapcsolható
- ha már kinyitották a motorteret, egy laptoppal 10 másodpercen belül indul az autóÉn minden autómba transzponderes riasztót, indításblokkolót + elektronikus motortér zárat szereltettem. Nincs jel, nem bemérhető, nem nyitható.. Ez vezérli a kp zárat is.
-
Lizsó
csendes tag
válasz echterion #2754 üzenetére
Nekem a végén, megelégelve a bajlódást, egy Parrot Mki9000 lett beépítve.
Bejövő-kimenő hívások esetén halkítja a rádiót, a telefonon futó navigációt is kihangosítja, és A2DP-n (bluetooth) lejátszik minden zenét az ató gyári hangszóróin keresztül.Természetesen a telefon vagy MP3 lejátszó nem csak BT-on, hanem USB-vel is ráköthető, de a kütyü PEN DRIVE-ról is lejátszik mindent.
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2769 üzenetére
A kopott ajtókapaszkodók és gombok nem 170 ezer km-re utalnak, hanem inkább a 300 körülire. (olvasd el a 2704-es hozzászólásomat)
Kis dízelből (1,6 illetve 2,0) én mindenképp 100 ezer km alattit vennék!!! Ezeknél más a nagy futás, mint egy 2,4 D-nél.
Ebben az árkategóriában ez az egy van, amit én megnéznék már csak azért is, mert magánszemélynek tűnik, magyarországi, és vezetett szervizkönyves:
[link]Vagy ez, de ez már drágább, és km-ből is több van venne (és kereskedő is... )
[link]A többi hirdetés még drágább, és mind külföldről hozott, ahol a kevés km már kevésbé hihető.... ott egy 6-8 éves autóban vagy nem ennyi van, vagy nem adják el.
Az elsőként linkelt gondolom, hogy elhozható 2,1 körül, és ha tényleg olyan makulátlan, mint a leírása, akkor röhögve megér a harmad vagy negyedannyi kilométer és az állapot miatt kb. 200 ezerrel többet, mint az általad nézett "füstös"
A füstölés már azért sem egészséges, mert az 1,6 D alapban részecskeszűrős!!! Max. teljes terhelésen gyorsítva engedhet át (némi) kormot.... erre sokkal többet rákölthetsz, ami a mint a két autó vételára közötti különbség, ás akkor még mindig lesz egy kopott állapotú és sok kilométeres autód.... (és utána vered a fejed a falba, hogy megvehetted volna a jobb állapotút ugyanennyiért )
A törésmentesség egy pillanat alatt ellenőrizhető rétegvastagság mérővel, a magyar szervizelés pedig egy telefonnal vagy a szerviz megkeresésével. Az általános állapot pedig magáért beszél.
de ez csak az ÉN véleményem!
hogy megfogadod vagy sem, az pedig a TE döntésed![ Szerkesztve ]
-
Lizsó
csendes tag
válasz runner 125 #2774 üzenetére
gyári száma: 30721709
ez alapján Ivanics vagy Volvo Galéria is berendeli, kb. ezen a 40 dolláros áron. Én ugyanitt néztem gyári alkatrész árakat és ugyanannyiért adták itthon is, és máris nincs szállítási költséged.
-
Lizsó
csendes tag
Ha az agyátmérő kisebb, akkor esélytelen. A Ford 63,3-asa tehát nem jó.
Ha nagyobb, az nem baj, mert központosító gyűrű bárhol vehető 1000 Ft / db.
Az ET szám önmagában nem baj, ha más. Nekem a télik ET 43-as a nyárik pedig ET 40-esen vannak. Mindkettő 17"-os 225/45R17. 18-as kerék Budapestre már nem egészséges a túl peres gumi miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Lizsó
csendes tag
Nem tudom hogy valakinek van-e még kanyarkövető xenonja? Nekem eddig még ilyenem sosem volt....
A hétvégén éjszaka vezettem hegyi szerpentinen, és igazán nagyszerű találmány ez! Minden kanyarba bevilágít, így látja az ember hova fordul.
A futóművet is átkapcsoltam komfortból sport fokozatba, így már egész élvezhetővé vált az autózás
-
Lizsó
csendes tag
válasz echterion #2803 üzenetére
Ezeket sem én rendeltem, így vettem az autót....
Használt autóknál egyébként már nem nagyon van eladható, pénzé tehető felára az extráknak.
Az enyémet az előző tulaja teletömte mindennel (pl. 185 lovas D5 motor, 6-os automata váltó, full vaj bőr, memóriás vezetőülés, aktív kanyarkövető xenon, FOUR-C állítható futómű, prémium audiorendszer, esőérzékelő, stb.).
Ez jó néhány milla, amit kicsengetett érte, mégis én már hasonló áron vettem, mint egy alap Kinetic vagy Momentum felszereltségűt.
Az már megint más kérdés, hogy ha ne adj Isten besz@rik az állítható gátló, akkor nem javítható, ellenben egy sima mezei gátlónál. Az 10 ezerből felújítható per darab, ez viszont nem javítható és közel 100 ezer Ft darabja. (ja és persze csak párban vehető )
[ Szerkesztve ]
-
Lizsó
csendes tag
Az ajtóra már választ kaptál.
Az automata klíma az autó leállításét követően szakaszosan bekapcsolja a belső ventilátort, ezzel szárítja ki a légvezetékekben a pára lecsapódásokat.
Ezért nem fogsz indításkor poshadt, áporodott szagot érezni, mint általában egy fapados klímás autónál.
Ez ezért prémium kategória -
Lizsó
csendes tag
válasz runner 125 #2818 üzenetére
Most hétvégén Szlovéniát jártam meg és végig AUX-on szólt a zene.
Gyönyörűen kell szólnia, sokkal szebben, mint egy rádió adásnak.
FM sugárzásban nem tudják azokat a magas és mély frekvenciákat átvinni, mint amit egy zenei szám tartalmaz. Kábelen pedig ilyen veszteség nincs.Ha recseg-ropog vagy zajos, akkor érdemes a csatlakozót ellenőrizni, és kontakt spray-vel adni neki. Nem hiszem, hogy a fejegység vacakolna, az nem jellemző.
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2830 üzenetére
Szépnek tűnik a képeken!
Azt azért fontold meg, mert egy 1,6 D-ben elég sok a 156 ezer km.
Az állapotfelmérés rétegvastagság mérést, és szemrevételezést tartalmaz. Ez nagyon kevés infót hordoz a jövőbeni hibákról. Max. elmondják, hogy féltengely gumiharangot kell cserélni vagy az egyik gömbfejet.... Ezek néhány ezer Ft-os hibák. Nem ettől mész tönkre.
Bár hivatalosan 180 ezernél kell komplett vezérlést cserélni, de mivel egy szíjszakadás bődületes kárt okoz (milliós), és 160 ezer környékén már elő is fordulhat, én biztos nem merném megvárni, azonnal lecserélném.
Ekkora futásteljesítménynél egy kis dízelben bármelyik nap előjöhet már a kettős tömegű lendkerék hiba, és a turbó is. Ezek is súlyos százezrek.A szürkében kevesebb, mint fele van, tehát a fenti hibákra nem kellene számítanod, és még alufelnis is. Szerintem szebb is, de nyilván ízlések és pofonok.
De ha tényleg a sok km-es mellett döntesz, ezeket ne feledd, nehogy a végén az olcsóbb legyen a nagyon drága!!
Bár biztos jóval drágább egy motordiagnosztika (kompresszió, turbónyomás stb. mérés) de legalább kiindulásnak van alap a gyári értékkel összehasonlítani. De természetesen a lendkerék, turbó, stb. hibákra ekkor sem lesz rálátásod.
[ Szerkesztve ]
-
Lizsó
csendes tag
válasz runner 125 #2840 üzenetére
Ja, hogy a jack bedugás nélkül is zajos?
Bocsi, elsiklottam felette. Akkor valószínűleg a fejegységed bemenete lesz a ludas, sajnos azzal nem igazán fogsz tudni mit kezdeni.A WD 40-et audio kontakt tisztításra ne nagyon használd , arra vegyél csak elektronikai kontakt tisztítót.
A WD 40-et hagyd meg inkább kenőanyagnak -
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2846 üzenetére
Természetesen felteszik a komputerre, egy hibakód kiolvasásra. Ez szinte egyenlő a nullával.
A motor, a lendkerék, a lengéscsillapítók, a turbó, vagy például a részecskeszűrő állapotát nem mondja meg! -
Lizsó
csendes tag
A hétvégi 1400 km-es szlovén túra tapasztalatai:
A fogyasztás 68 liter gázolaj / 970 km, ami pont 7 liter. 3/4 rész autópálya, a többi vegyes.
Szerintem 4 személlyel, megpakolva és klímával nem rossz egy automata D5-től.Más:
régen egy V70 II céges autóm volt, és egyszer az M3 melletti ÖMV kútnál tankoltunk a kollégámmal. Komputer szerint üres tartályig megtehető távolság 80 km. Mit gondoltok, mennyi ment a 70 literes tankba? 73 liter! Úgy, hogy még volt még benne kb. 6 liter üzemanyag.Hívtuk a kút vezetőjét, forró drót a VOLVO Hungáriával, aki szóban igazolta motorkód alapján a 70 litert.
Mondtuk, oké, akkor ezt nem fizetjük ki!Szegény kutas próbált zagyván beszélni az üzemanyag hőmérséklet ingadozás miatti térfogat változásáról, amit hangosan kiröhögtünk, mert az 1 liter az -40 és +40 fok között is egy liter.... Az üzemanyag tank méretváltozása pedig max. 0,1 % lehet, ami alig több, mint fél deci
Felvettünk egy jegyzőkönyvet és azóta is ingyen volt a tankolásunk. Ennek már 4 éve.
Ez csak jó tanács, mert most sem voltam messze a 68 literes tankolásommal. (és a komputer szerint volt 100 km hátra) Persze Szlovéniában nyilván nehezebb lett volna formanyomtatványt kitölteni vagy jegyzőkönyvezni.
[ Szerkesztve ]
-
Lizsó
csendes tag
válasz runner 125 #2852 üzenetére
Olyat nem is fogsz látni, mivel max. 95 %-ot szűr ki
A részecskeszűrő általában 150-200 e km körül megadja magát, ekkorra már eléri az ezredik égetését.
Ha a hibalámpa kigyullad, akkor vissza is veszi az autó teljesítményét kb. 40 %-ra, így rákényszerít a szervizre.
A csere ára horror, a kiiktatás szoftveresen 80 ezer Ft körüli. Persze ne a VOLVO szakszervizben kérjükAzért az is figyelemre méltó, hogy pl. 200 e km alatt egy korszerű dízel kb. 40 kg kormot gyárt. Amit vagy kiszűrnek vagy nem... szó szerint szívás
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2856 üzenetére
Az 1,6 D-nél (D4164T motoros) részecskeszűrő csere nincs benne a szervizkönyv szerinti cserék között, azt csak tapasztalatból mondják. De ha szervizkönyves, akkor az előzmény szervizeket le lehet kérdezni, hogy volt-e?
A vezérlés csere a szervizkönyv szerint 160 ezer km vagy 10 év! Erre figyelj!
[ Szerkesztve ]
-
Lizsó
csendes tag
válasz runner 125 #2861 üzenetére
Ki lehet iktatni, pont amit írtam (szoftveresen). Gyakorlatilag a motor vezérlő folyamatos "tiszta" jelet kap. Így nem akar regenerálni, és nem is tilt.
Vizsgán nem veszik észre, nem is keresik.
A kimosással kapcsolatban van sok rossz tapasztalat, rövid használat után végleg bedöglik... Akkor már kár azért a 40 db ezresért.
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2854 üzenetére
de ugye nem abban a kereskedésben nézeted át, ahol meg akarod venni?
A szerviz előéletet mindenképp nyomtattasd ki, legyen a kezedben papír.
[ Szerkesztve ]
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2865 üzenetére
Egyébként az árból mennyit engedtek ha szabad megkérdezni?
-
Lizsó
csendes tag
válasz runner 125 #2868 üzenetére
Félreértettél, vagy én fogalmaztam rosszul.
A tönkrement részecskeszűrőt fizikailag természetesen ki kell venni, ezt követi a szoftveres kiiktatás.
A szoftvert írják át úgy, hogy folyamatos tiszta jelet kap a vezérlés. Utána soha többé nincs gondod eltömődéssel vagy égetéssel.Az égetéshez valóban nyomja befelé a gázolajat, és rákapcsolja az összes fogyasztót, hogy elérje az égési hőfokot 4-500 fok)
Bezzeg a Kamazokon nincs ilyen gond
[ Szerkesztve ]
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2867 üzenetére
Az extrém alacsony fordulat öli meg a motort...
[link]Az 1,6 D-t 2.000 - 2.500 között kell elváltani a normális működéshez.
A kis lökettérfogat miatt a nyomaték alul nagyon kicsi, ezt majd úgyis észreveszed. Ha haladsz 1.500-as fordulat mellett és nyomsz egy padlógázt, sokáig nem történik semmi, azonnal vissza kell váltani, úgy már megindul.
1800-2000 környékén kezd el megjönni az erő, vagyis a forgató nyomaték (mert ugye a gyorsuláshoz nem a LE kell)Ezt nagyon meg kell szokni, kereszteződésből kiugrásnál sokszor meleg helyzetbe kerültem miatta.
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2871 üzenetére
Igen, én ezért mondtam, hogy én inkább 1,6D-ből keresnék kevesebbet futottat...
160 ezer km pont mindennek a határa (vezérlés, lendkerék, részecskeszűrő stb.)
Lehet, hogy szerencséd lesz, de az is lehet, hogy a gatyádat költöd rá.Beletekersz 3 év alatt 40-60 ezer km-t, és máris átléped a lélektani határt, mert 200 ezer km feletti autót Magyarországon szinte lehetetlen eladni.
-
Lizsó
csendes tag
Nekem bemelegedett, ez a kis lökettérfogatú dízel előnye. Legnagyobb hidegben is 5-6 km alatt üzemmeleg lett.
A dízel mellett szól, hogy nekem tisztán városban 5,5 - 5,7 litert evett télen is és nyáron is (klímával), országúton pedig 4 liter alatt. Ezt egy benzinessel nem fogod elérni.
Nem volt több a szervizszámlája, mint a családban lévő benzines Yarisnak. Mindkettő egy helyen volt szervizelve. A dízel szervizelés csak a magasabb futásteljesítmény környékén lehet nagyon drága.
Én is ezért adtam el az S40 1,6 D-t 130 ezerrel, a 160 ezres nagy szerviz és a várható problémák miatt.
Más egy 1,6 D-ben a 130 ezer és egy 2,4 D vagy D5-ben![ Szerkesztve ]
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2880 üzenetére
300 km után nem lehet fekete az olaj... A pecsét mindent elbír.
Korábban írtam a szakszerviz által visszatekert órákról és a gyártott szervizkönyvről. Továbbra is fenntartom, h a szakszervizek a legnagyobb óratekergetők
-
Lizsó
csendes tag
-
Lizsó
csendes tag
Én Ausztriában vettem az S60-at, és mint korábban említettem új kora óta ismertem az autót. Az ismerősöm egy helyen vásárolta és ott is volt az összes szervize.
Na ebben a VOLVO szalonban a kérésemre az egész előéletet kinyomtatták. Kaptam komplett listát, hogy mikor mi volt cserélve, a legutolsó izzó is rajta van. Dátummal és árral. Még a software frissítés is.
Akkor ennyit a magyarországi VOLVO szervizekről. Miért lenne ez titok? Ezzel az óra tekergető, szervizkönyv gyártó gyanúm csak erősödik
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2897 üzenetére
ne hagyd ám elvenni a kedved
de ha nem extra sürgős autót cserélned, akkor inkább várj, és hamarosan feltűnik egy fele annyit futott, első magánszemély tulajos autó hasonló áron. Azzal nem fogsz hezitálni.
Használod 4-5 évig, és amikor annyi lesz benne, min a mostani bordóban, hipp-hopp a problémák előtt Te is eladod... -
Lizsó
csendes tag
válasz echterion #2906 üzenetére
Az biztos... Ugyanígy a VOLVO után egy Insignia vagy egy Mondeo is nagyon más kategória.
Én végigjártam a VOLVO palettáját az elmúlt években. Kezdtem a cégesekkel 440, majd 850 kombi, V70 kombi, XC 70.
Aztán a saját S40, majd most az S60.Ha a későbbiekben is megtehetem, nem is lesz más autóm
[ Szerkesztve ]
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2915 üzenetére
ez így igaz. És ha egyszer Te akarod majd eladni, akkor a dízelt sokkal könnyebb
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2945 üzenetére
Méretpontos szövetszőnyeget sok helyen tudsz venni (google), mindegyikben benne van a patent is.
Én itt vettem: [link]
Rengeteg féle szín és minőség és vastagság van. -
Lizsó
csendes tag
válasz echterion #2953 üzenetére
Az ilyen szaki tényleg felejtős, továbbra is csak az előírt olajat használd!
A 10 ezer km alatt pedig ez a fogyás nem vészes. Egyébként is ezer km-enként mindig ajánlatos szintet ellenőrizni. Persze hosszú állás után, hogy tudjon visszafolyni.Az is lehet, hogy cserekor nem jól lőtted be a szintet. (Csere + 1-2 km járatás és reggel ellenőriz újra)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest