-
IT café
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
neilszab
őstag
Most ért véget csütörtökön a GT Legends bajnokság és 1 héten belül kiírásra kerül a nyári nyílt kupa. Ha van kedved kipróbálni magad akkor szívesen látunk!
Elég komoly a mezőny, én amióta elkezdtem online versenyezni, azóta nem tud lekötni single palyer, teljesen más dimenzió/élmény jól felkészült hús-vér emberek ellen menni.
Kedvcsinálónak itt az egyik futamunk vidije: HGTLM7 - Sebring
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz seawolf570 #8624 üzenetére
Sziasztok, látom jól elvagytok a szim/nem szim témában egymással... ha nem haragudtok meg, akkor engedelmetekkel belekontárkodnék kicsit, mert szerintem nagyon feketén-fehéren látjátok a kérdést.
A szimulátonak nyilván azt nevezzük, ami valamilyen mértékben képes lemodellezni és visszadni a valóságot, de természetes a szimuláció egy igen összetett fogalom hiszen rengeteg összetevőből áll (futóműgeometria, leszorító erő, léegellenállás, tapadás, surlódás, elhasználódás, csavarodás, hőmérséklet, különbő anyagok külöböző irányú erőhatásai... stb), melyket minden szoftver különbő mértékben, mélységben és minőségben képes kezelni. Valamelyik szofter ebben jó, a másik meg amabban, viszont azért kialakult már egy viszonylag egységes kép arról, hogy jelenleg a piacon lévő különböző szoftverek a fizikai modellezés terén összeségében milyen színvonalt képviselnek és valahol a szakma/vagy a közönség meghúzott egy nem túl egzakt határt, hogy mit tekint komoly szimulátornak és mit nem.
Amit azt hiszen elég biztosan kijelenthetünk, hogy az ISI engine (rFactor és a Simbin cuccok) komplexebb és hitelesebb fizikai modellezésre képes, mint GT5 vagy a Forza. Ez nem jelent azt, hogy ilyen tekintetben az ISI engine a legjobb, vagy hogy a Forza/GT5 a legrosszabb, nyilván minden irányba széles a skála és hogy hol húzzuk meg azt a kissé erőltetett határtvonlat, hogy mi az ami már szimulátor és mi még nem, az csak tényleg a közmegítélés/közmegegyezés kérdése.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Ott az NFS Shift, gyönyörű a grafika és az ISI engine dolgozik alatta, amit direkt árkád célokra butítottak le pár paraméter módosításával (alacsonyabb tömegközépontok, nagyobb tapadás), de léteznek hozzá modok, amivel ki lehet nyerni a Shift-ből az rF szintű fizikát.
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Egy kis reklám
Indul a Seat Leon EuroCup nyári bajnokság, a részvétel teljesen nyílt és mivel eddig elég nagy az érdeklődés, így biztosan mindeki találni fog magának méltó ellenfelet egy kiadós kergetőzésre:
Katt a képre!
[ Módosította: doc ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz neilszab #8655 üzenetére
Újabb reklám, ez már ínyenceknek!
Nyári kupa, profiknak és kezdőknek is egyaránt, részletek itt:
GT Legends Nyílt Nyári Funcup[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz seawolf570 #8983 üzenetére
Azért én ezzel a Fanatec ajánlgatással várnék még picit, eddig minden modelljük kész agyrém és bughalmaz volt.. az új modellről hiába vannak jó tapasztalatok, én biztosan nem rendelnék még tőlük egy darabig...
Egy olyan leleményes és dörzsölt ember mint te biztosan elboldogul egy Fanatec nyűgjeivel , de egy normál átlagos user, aki csak szimplán "jáccani" akar, biztos növeszt pár ősz hajszálat a tőle...
*************
Az F430 esetében pedig rendkívül kiábrándítónak tartom a rugócserét mint megoldást, egy fékpedálnak keménynek kell lennie, csak úgy van értelme, a DFGT pedálja pedig még squash labdával felkeményítve is tartósan bírja a strapát.Aki kicsit is komolyan gondolja a szimulátorozást, annak mindenképpen a DFGT-ét javaslom (aki meg picit sem gondolja komolyan, annak F430 puha lábbal ), de tény hogy ezeket már százezermilliószor megbeszéltük, tessék rákeresni a fórumban!
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz seawolf570 #9033 üzenetére
Szia, először is szeretném leszögezni, hogy nem vitázni szeretnék veled
A DFGT-ét csak a kategóriáján belül ajánlottam azoknak, akik nem csak NFS-en, meg F1 2011-en akarják szórakoztatni magukat, nyilvánvaló, hogy nem az CSW-vel vannak egy súlycsoportban.
A DFGT-ét ugyan akkor pedig bátran merem ajánlani komoly szimulátorozásra is, mert amíg kezdő az ember, addig az első fél, vagy akár 1-2 évben (egyéni skill-től függően) még nem a DFGT fogja hátráltatni a fejlődésben és ami a legnagyobb előnye, hogy egy nagyon biztos és nagyon jól működő konstrukció, igen nehezen megy tönkre. (persze tud ).
Szemben a Fanatec-kel, aminek a termékeivel rengetek probléma van (nem csak szoftveres) és egyáltalán nem gondolom, hogy a játékfejlesztőknek kéne igazodni a különböző kontroller gyártókhoz... egy kormánynak alaphangon működni kell a leggagyibb kombánj "szimulátorral" is, és tessék megoldani úgy a drivert, hogy nem felhasználók problémája legyen ezen aggódni.
Az új CSR Elit/CSW széria pedig még nagyon új, minden tekintetben erős zsákba macska és rossz referencia fényében én az elején még mindenkit kivárásra intenék... hacsak valakinek nem ez az élete és nem riad vissza az esetleges problémák megoldásától.
És szerintem itt van a lényeg, egy átlag user, csak bedugni akarja és használni és azt akarja hogy ez így ebben a formában bárhol bármikor rendelkezésér álljon problémáktól mentesen.
Ezt a Logi/nem Logi boszorkány üldözést felejtsük már, egyszerűen ennek a gyártónak van néhány olyan terméke (de nem mind ) ami biztosan kipróbáltan jó hatásfokon hosszú ideig megbízhatóan működik, szemben a piacon lévő többi hasonló árú termékkel. De hangfalat, vagy Joy-t biztosan nem vennék tőlük!
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Sziasztok, valaki meg tudja mondani pontosan, hogy milyen táp való a DFP-hez?
Köszi
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Pedál kérdésre meg ott a jó öreg squash labda trükk!
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Szia igen tervezünk, ameddig van rá elég érdeklődés addig mi nyomjuk vele!
Itt az archívumunkan a RACE kategória alatt, ha nyomkodod a sárga, piros ikonkákat, akkor eljutsz az egyes futamok részletes adataihoz és meg tudod nézni a köridőket.
Válassz ki 1-2 pályát, ahol már volt futamunk, gyakorold be és nézd meg a mezőnyben a köridőket. Ha a végébe beférnél, akkor már érdemes jelentkezned, mivel online sokkal gyorsabban lehet fejlődni a kompetitív közeg és a vén rókák segítségének köszönhetően!
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz N€T0X|N #9350 üzenetére
Látom jól elvagytok...
Leírom egyszer, igyekszem nagyon tömören és világosan.
a keresőnek: kormányszög, kormányelfordulás, steering lock, steering ratio, áttátel, arányszám, 900 fok, fokon, fokotA való életben a kormányzás áttételére használt arányszám a steering ratio, ami a következő formában néz ki 12:1
jelentése: 12 fok kormányelfordításra 1 fokot fordul a kerék.A 10:1 egy valamivel direktebb, harapósabb forma autókban használt áttétel (ugyan arra a kormány mozdulatra nagyobbat fordul a kerék), a ehhez képest 18:1 pedig egy sokkal elnagyoltabb, tekergetősebb kormányzást eredményez.
Ugyan ezt állítjuk a szimulátorokban a kormány elfordulás és a steering lock állítgatásával, itt a lényeg a két szám egymáshoz viszonyított aránya:
kormányelfordulás: 900° - ennyit forog a kormányod kopptól-koppig
steering lock/kormányszög: 37,5° - ennyit fordul az autód kereke egy iránybaHa kicsit utánaszámolunk, akkor rájöhetünk, hogy a 900/37,5 pontosan megegyezik a 12:1-es steering ratioval, hiszen a kormányunk összesen 900 fokot, a kerekünk pedig összesen (mindkét irányba) 2 * 37,5, azaz 75 fokot, azaz 900:75 = 12:1
A 900/37,5 = 24 pedig csak egy a szimulátorozásban használt arányszám, ami pont ugyan azt jelenti, mint az autózásban a 12:1
De a 540/22,5, a 360/15, a 180/7,5 és a 720/30-as beállítás is pont ugyan azt az 12:1-es (azaz 24-es) áttételt eredményezi, az egyelten különbség köztük csak az, hogy mikor koppan ütközésig a kormányod... de ha egy kanyarban csak 90°-ig tekered ki a volánt, akkor a fent említett összes beállításban pont ugyan úgy fog kocsid a viselkedni, hiszen a kereked pontosan 3,75°-ot fog mind esetben elfordulni.
Tehát a lényeg:
A kormányelfodulás és a steering lock változtatásával találd meg az adott kocsival az adott pályán a számodra* legideálisabb áttételt (egyik érték növelése ugyan azt az eredmény hozza, mint a másik csökkentése az áttétel tekintetében ), majd ha megvan a számodra optimális arányszám (pl 440/20=22), akkor ezután állítsd be a setupodban a maximális steering lockot (pl.: 32) ezt szorozd fel az arányszámmal és megkapod az ehhez tartozó kormányelfordulásodat 32 * 22 = 704.
Így a kormányzásod (az áttételed) semmit nem változik a 440/20-hoz képest, viszont ha kell, tovább tudod tekerni a kormányt, és ezzel a kereket, és adott esetben egy szép drifttel megúszhatsz egy megforgást, amihez a 440° már kevés lett volna!
*az ideálisnak azért vannak határai, a túl direkt kormányzás (pl: 270/15=18, azaz 9:1) nagyon kis és precíz mozdulatok kívánnak meg a sofőrtől, így nehezebb centire pontosan a kiszemelt íven tartani az autót, kezelni a finom túlkormányzottságot, hibamentesen vezetni és kímélni a gumit
*************************
Az egész fenti okfejtés akkor igaz, ha a kormányzásod teljesen lineárisra van állítva: sensitivity = 50%, Speed Sensitive Steering = 0, Steer Ratio Speed = 0.További infók:
Kormány kalauz - beállíátsok
Tippek, trükkök, turpisságok
Kell-e az a 900 fok?[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz neilszab #9370 üzenetére
Na, úgy látom sikerült még magamat is belekevernem a témába és elszámoltam magam , miért nem szóltatok?
"De a 540/22,5, a 360/15, a 180/7,5 és a 720/30-as beállítás is pont ugyan azt az 12:1-es (azaz 24-es) áttételt eredményezi, az egyelten különbség köztük csak az, hogy mikor koppan ütközésig a kormányod... de ha egy kanyarban csak 90°-ig tekered ki a volánt, akkor a fent említett összes beállításban pont ugyan úgy fog kocsid a viselkedni, hiszen a kereked pontosan 3,75°-ot fog mind esetben elfordulni. "
Helyesbítés:
A 180/7,5-os beállítás (és minden más 12:1-es áttétel esetén) 90° kormányfordítás esetén 7,5°-ot fog fordulni a kerék, hiszen 90° / 12 = 7,5° (ugye a 12:1 arány ), mivel a 180/7,5-ös beállításban is a 7,5°-os steering lock egy irányba értendő, a 180°-os kormányelfordulás pedig kopptól-koppigJelen esetben a 180°-os kormány fordítás összesen 2 * 7,5 = 15° kerékelfordulást eredményez
90°-os kormány fordítás ebből adódóan 7,5° kerékelfordulás
180/15 = 90/ 7,5 = 12/1 azaz 12:1[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Amennyire én tudom, a kormány a középállást a bekapcsoláskor történő kalibráláskor találja meg, minkét irányba elfordítja magát koppig, aztán ami a kettő között félúton van, az a középállás.
Lehet vmiért az egyik irányba nem tud teljesen elfordulni a kalibráláskor. Javaslom játssz el ezzel picit, ha nem segít, akkor vagy szétkapod és belenézel, vagy gari, illetve ott van még kényszermegoldásnak a DXTweak nevű progi, amivel tünetileg lehet kezelni a problémát.
Az már egy másik gond, ha például játék közben mászik el a középállás, ezeknek a Logiknak úgy tudom optikai érzékelője van, ami vagy koszos lett, vagy lifeghet a helyén.
Illetve javaslom, hogy ha bármi gond van, akkor középállást, FFB-ét, miegymást LFS- demó-val teszteljetek, mert az tuti jól kelez mindent, míg az NFS, meg Codi cuccok nem biztos...
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz benjoe1 #9421 üzenetére
Csak barkácsolással, vagy drága kiegészítővel.
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz Barthezz2 #9423 üzenetére
Azért van a fórum, hogy 10-15 perc (1 óra, fél nap, 2 hét... ) keresés után nem találsz választ a kérdéseidre, akkor segítséget tudjál kérni másoktól!
De az nem szabad elfelejteni, hogy ez a másik félnek idejébe és energiájába kerül és még ha szívesen is csinálja, fölöslegesen ne dolgoztassunk már a másokat... hanem első körben próbáljunk meg magunk a minimális köröket megfutni, az után illik segítségért fordulni. Legalábbis én így gondolom.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Egy kis reklám:
Oldschool verdák, változatos, izgalmas versenyek, profi szervezés, fair ellenfelek, nagy társaság, jó hangulat, ROOKIE tagság... mit mondjak még, gyertek!
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz Barthezz2 #9444 üzenetére
Szia, igen, igyekszünk minél profibban csinálni, mert csak úgy lehet igazi vérremenő küzdelmeket folytatni, ha mindenki fair a másikkal szemben és a háttér/szervezés is rendben van a buli mögött.
Egyébként a futamok két hetente vannak, ahhoz, hogy tudjál jókat csatázni és tisztesen helyt állj, ahhoz elég 2 x egy-két óra gyakorlás a futamok előtt, ez két hétbe meg bele szorítani azért valahova. Nagy a mezőny, ezért mindenki talál magának "játszótársat" és nem muszáj egyből a dobogóért küzdeni, jókat fightolni a mezőny közepében is épp annyira lehet...
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Ez vmivel komolyabb már: Thrustmaster T500 RS
Ez meg még eggyel: Fanatec ClubSport Series
Az hogy gyorsabb is lesze-e tőlük, az mér más kérdés...
G27-hez pedig elengedhetetlen a PTR Pedál
(ettől viszont gyorsabb leszel... )[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz seawolf570 #9453 üzenetére
Vigyázzá' Mike-al, mert ha kóstolgatod, akkor nagyon tud osztani... és ha egyszer beindul...
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Minél komolyabb a szimuláció, annál többet számít... NFS-ben például nem sokat oszt vagy szoroz
ISI enginben (rF, SimBin) a hatása elsősorban nem egy gyors körön jelentkezik, hanem jobban kíméled a gumit, kevesebbet hibázol, kevesebb gyakorlással stabilabb köröket tudsz futni, nem beszélve arról, hogy sokkal reálisabb és jobb érzés.
iR-ben, netKar-ban, ahol nagyos sarkalatos a fékezés és már egy rossz féktávval el lehet faragni a gumit, ott már egy körön is komoly jelentősége van.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz anderledani #9476 üzenetére
Szia, ezt itt a DFP és DFGT topik, a fórum 60%-ban erről a két típusról szól.
Én is most próbáltam ki a ETS2-t, hát azt kell mondjam, hogy jó kis progi, de a kocsi vezetését tekintve nem igazi szimulátor és a kormány képességeinek csak a töredékét használj aki.
Ha tényleg akarod tudni mit tud, akkor próbálj ki egy igazi szimulátort, pl az LFS demót, vagy a Race On demót, és állítsd be helyesen a kormányod.
Ezek már komoly cuccok, csak arra vigyázz majd, hogy a fater ki nem túrjon a gép elől.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz anderledani #9479 üzenetére
Ha az LFS-t mutatod meg neki, és jól is van beállítva, na az nagyon közel van a valósághoz.
A ETS2, TDU2, meg amit mondtál, azok a városi, közúti helyzeteket viszonylag jól bemutatják, viszont maga a kocsi mozgása, viselkedése nem tekinthető komoly (realisztikus) szimulációnak, de szórakozásnak tökéletesek!
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
-
neilszab
őstag
Szia, most próbálgattam végig, az utolsón kívül (Tapadásrealizálás – azaz alapkérdések a futómű körül) mindegyik link működik.
Amúgy kifejezetten Race07-hez itt egy bejegyzés Wéber Gabitól a ligán fórumából, illetve érdemes tovább olvasnia a topikot, nagyon sok top pilóta add tippeket és konkrét setupokat...
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Hát szerintem meg egyik elektromos berendezésnek sem árt, ha kihúzod a konnektorból, amikor nem használod. Egyrészt, mivel így nem fogyaszt áramot, másrészt kíméled vele az adaptert, ami bedugva azért folyamatosan "dolgozik". Én csak a konnektorból szoktam kihúzni, USB-t bent hagyom.
Ez pedig a kormányszög témához: [link]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Meg a GT Legends-re is:
http://store.steampowered.com/app/44690/Most 2,70 euro!
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Mindegyik Simbin cím ugyan azt az engine-t használja, az első ami kijött az a GT Legends, aztán a GTR2 és végül a Race07 meg a különböző kiegészítői.
Igazából maga a fizikai alap ugyan az mindegyik címnél, fő különbség a menüben meg pár funkció működésében van a különböző címek között, de mikor a pályán mész a verdával, az 99%-ban ugyan az mindegyik szoftver esetében.
Tehát igazából ugyan az a játék mindegyik, csak más csomagolásba (keretprogramba) ültetve és más típusú autókkal.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Már Steam-en is elérhető a GT Legends, most akciós 2,70 eurós áron!
http://store.steampowered.com/app/44690/További jó hír, hogy akinek már van eredeti példánya, az az online kulccsal (kötőjelek nélkül beírva) aktiválhatja a Steam-en. (gamepod cikk)
Mindennek örömére nyílt karácsonyi FunRace-t szervezünk a GTL-el december 27.-én.
További infók itt:
http://forum.gtr-masters.hu/showthread.php?4366[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz GhanBuri Ghan #9841 üzenetére
Hát erre így elég nehéz válaszolni, tekintve, hogy nem tudjuk milyenek a kormány és a kocsi beállításaid...
Megnéztem, nekem azért többet kell tekerni a visszafordítóban, ezt fusd végig: Kormány kalauz
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz jozsi252 #9927 üzenetére
Szia,
V-Sync a jobb szimulátorokban kikapcsolandó, mert növeli a lag-ot, valamint egyes szimulátorok úgy tudom az FPS-sel azonosan számolják a fizikát, tehát fizika részletességére is rossz hatással van.
Codis játékokban nem tudom mi a helyzet, azokat elvből kerülöm kormánnyal.
Ha kormányod működését akarod tesztelni, akkor inkább az LFS-t, vagy a RaceOn-t válaszd (ezekből van elérhető demo)Kormány beállítások: Kormány Kalauz
FFB lyuk enyhítése: Tippek, trükkök turpisságok - 5. Bekezdés
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Én se javaslom hogy váltót áldozd be erre, veszel egy gamepad-ot pár ezer Ft-ért, és annyi gombot tudsz vele bekötni bármire, amennyit csak akarsz. Sőt, ha olyat veszel, még plusz analóg tengelyed is lesz.
Én nagyon régóta szeretnék már analóg kéziféket készíteni, de sehol nem találok hozzá toló potmétert, a forgó potira meg még nem találtam ki, hogy tehetném rá...
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz seawolf570 #9941 üzenetére
Húú, kösz!
Írok privátot!
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Két gond van ezzel:
- Egyrészt igencsak strapabírónak kell lenni szerkezetnek, egy kézifékkar rángatása igen nagy erőket tud felszabadítani
- Másrészt pont ezért a kézifékkar forgástengelyéhez igen nehéz lenne egy forgó potit korrektül beszerkeszteni.Ezért kell a toló potméter, amihez egy bowdenen át sima előre-hátra mozgásként jutna el a kézifékkar fel/le húzogatása, de ehhez is egy olyan poti kell, amit azért viszonylag masszív mind a felépítése, mind a rögzítése.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI FX720 MS-1754 Aka Terra MS-1773P 17,3 col FHD,Core I7 4/8,16 GB ram,Nvidia GPU/Intel,500Gb hdd
- LG OLED65C11LB Smart OLED Televízió, 164 cm, 4K Ultra HD
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U745 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- HP ProBook 450 G6, 15,6" FHD IPS, I3-8145U CPU, 8GB DDR4, 256GB NVMe SSD, WIN 10/11, Számla, Garanci
- Bomba ár! Dell Latitude 5430 - i5-1235U I 16GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I NBD Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen