- Proxmox VE
- Mozilla Thunderbird
- Crypto Trade
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Pokémon-tolvajnak mondják, beperelték a fejlesztőt
- Mobilinternet
- Bevált az AI, egy nagy cégnél sorra váltják le az embereket
- Windows 11
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
-
IT café
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
neilszab
őstag
válasz tobias88888 #23657 üzenetére
Sztem minőségre a T3PA pontosan ugyan azt tudja, mint a Logitech G2x pedálja, illetve amivel többet is tud, hogy ez már 10 bit-es!
Ami hátránya viszont a Logival szemben, hogy nem lehet upgradelni PTR mod-dal, pedig ott kezdődne az igazán jó pedál...
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz guftabi96 #23675 üzenetére
Ha már nem tudod növelni a steering lock-ot a setup-ban, akkor kénytelen vagy levenni a 900 fok-ból a driverben. Vagy a modder hibázott, vagy túl reálisra csinálta és nem gondolt a 900 fokos kormányokra.
Az áttétel beállításáról bővebben: LINK
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz ozoli78 #23770 üzenetére
Nem hiszem, hogy létezik ilyen, hogy jó méret. Ez egyén és autófüggő is, igazából miden egyes kocsihoz másik RIM kéne. Nekem személy szerint a 30-32-es méret jobban bejön, mint a 28-as, igaz én a modern high-tech pályagépeket nem is csipázom annyira.
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
-
neilszab
őstag
válasz tobias88888 #23822 üzenetére
Az a helyzet, hogy felsorolásnak hasznos, adatbázisnak érdekes, de a döntés előtt állónak egy kicsit félrevezető is lehet.
Csakhogy egy példát is mondjak, nekem személy szerint sokkal jobban bejön a T500 FFB-je mint mondjuk a ClubSport V2-é. Nem azt mondom, hogy egyik vagy másik jobb, hanem azt, hogy más jellegű a karakterük és hogy ez ponton túl ez inkább már egyéni ízlés kérdése. Illetve hiába erősebb a Fanatec motorja, böhöm nehezek a RIM-jeik (különösen a BMW), ami azért érezhetően visszaüt a dinamikában is.
Szóval a lényeg, hogy ez csak egy erőrangsor, de nem feltétlenül az erősebb kormány jobb, de ezt te is írtad.
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz tobias88888 #23873 üzenetére
A gyártás maga Kínában van, az USA-ba pedig mások az adó és vámtörvények, illetve lehet szállítani is olcsóbb a nyugati partra Kínából.
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz tobias88888 #23978 üzenetére
Nincs erre semmiféle standard, van aki így, van aki úgy szereti...
Rob Huff például amikor megvette a SimHouse cockpit-jét olyan fékpedált kért, ami meg se moccan.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
A DFP is ugyan úgy tud bármennyi fokot 180 és 900 között, mint a DFGT... ilynekor a force fogja meg a kormányt a beállított végállásnál. De azt hiszem (talán) van egy ki-be kapcsolható fizikális határoló is 270 foknál.
Elég a globál-ban egyszer beállítani és akkor nem kellenek szimulátoronként külön profillal szórakozni, ha van Steam is a sztoriban, akkor az amúgy is egy fokkal komplikáltabb megtalálni a helyes exe fájlt a profilhoz.
Javaslom szed le az LFS demót és ott próbáld meg beállítani, ha sikerült mindent a helyére rakni, csak azután szerencsétlenkedj a Project Cars-szal, mert az egy külön állatfaj.
Ez pedig egy kis elmélet a kormányszög működéséről, de ez kb szimulátoronként máshogy van megoldva, hogy hol és hogy kell beállítani: Kormány beállítás - a helyes áttétel
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz ForRedGlory #24632 üzenetére
Ne gondold, hogy sokkal jobban jársz...
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz koanla #24640 üzenetére
Arra akartam utalni, hogy a Fanával is vannak azért gondok: váltó, pedál, kormány, kézifék... mindnél bele lehet futni hibákba, egyik se bolond biztos, egyik se csúcsminőség.
Ha vki nem akar aggódni a problémák miatt, akkor még mindig a Logi a legmegbízhatóbb. De csak azért nem érdemes Fanatec-et venni, mert félsz, hogy tönkremegy a Thrustmaster.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz Qadron #24833 üzenetére
Nincs olyan, hogy kompatibilitás. Ezek analóg tengelyek, minden értelmesen megírt szoftver tud bármilyen kormányt, vagy bármilyen más analóg tengelyt kezelni, nem kell konkrétan név szerint támogatnia az adott típust.
Kis pénzből újonnan vehetsz Thrustmaster 150-et, vagy használtan Logitech Driving Force GT-t, és inkább az utóbbit érdemes: cikk
Nagyon más választásod nincs.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Én soha nem tapasztaltam még semmilyen érdemi problémát sem Logitech, sem Thurstmaster kormánnyal, és az előre gyártott FFB profilt sem szoktam soha kiválasztani, hanem magam konfigurálom be. Olyan hiba lehet maximum, hogy 1-2 spéci gomb nem működik, de ez elég mellékes.
Először senki sem akar használtat, aztán rájön, hogy azzal jár a legjobban, ha valóban jó eszközt akar jó áron. A T150 árából kb kijön egy használt G25/G27, ami nagyságrendekkel jobb választás.
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
-
neilszab
őstag
válasz Gigi01 #24860 üzenetére
Hát ha ismerősöknek akarsz imponálni, akkor ne az iR-t válaszd, mert nem is a legszebb és az nehezen befogadható egy teljesen laikus részére, hogy csak úgy behuppan egy körre..
De ha nekik a Dirt3 tetszik, akkor javaslom inkább cserélj ismerősöket!
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz Benyaking #24281 üzenetére
A pedál méret növekedés legalább annyit hoz a konyhára (ha nem többet ) mint a load-cell. A nagyobb pedálmérettől növekszik a pedálút, ezáltal javul az adagolhatóság is, nem is beszélve arról, hogy így normális (reális) méretű lesz a pedál és nem buszosan lefelé kell majd nyomni, hanem inkább előre (versenyautósan). A rugók cseréje miatt a pedálok ellenállása is megváltozik, ami szintén nem egy utolsó dolog...
Illetve az se mindegy, hogy ez mind a 3 pedált érinti a PTR mod esetén, nem csak a féket. Ez a pack így akár load-cell nélkül is beépíthető a G25/G27/G29 pedálokba és sztem fontosabb is, mint önmagában a load cell.
Ami fontos még, hogy bármikor visszaalakítható a gyári állapotban a pedál, tehát gari vesztéssel sem jár, ha esetleg vki féltené az új G29 szettjét.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz Lacika79 #25128 üzenetére
Igen, többször leírták, de mivel nem vagyunk egyformák, így mindenki más tart fontosnak és máshogy látja, melyik miben jó. Tehát ha ott van nálad mind a 3 és még tesztelted is őket, akkor ha már felébredt benned a közlési vágy, hogy ezt mindenkivel közöld, akkor talán érdemi/használható tartalmat is adhatnál a közösségnek.
Nekem például máris kérdésem van, nem igazán értem mitől lenne a G29 pontosabb és erősebb? Ezt a pontosság dolog például miből érzed, miben nyilvánul meg?
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Pontosan ezért kérdeztem rá én is, mert az én ismereteim szerint is a G29-nek és a G27-nek dettó ugyan olyannak kéne lennie (hacsak az összevetésre használt G27 nincs már lestrapálva) és a G25 esetén is egyedül csak a ferde/sima fogazás a különbség, amiből adódóan az valamivel puritánabb és hangosabb.
De nem rosszabb, csak más... én anno a G27 vs. G25 kérdésben hosszabb tesztelés után végül a régebbi mellett döntöttem, mert a karaktere jobb illett az akkor általam hajtott GT Legends-hez.
A G29 szerintem egyedül csak a markolatban némi előrelépés, illetve a sok gomb ergonómiailag nagyon jól meg van csinálva és végre van is belőle elég. Ja meg PS4 támogatás, akinél ez szempont.
De ezt a "ami nagyon szembetűnő, az a pontosabb, halkabb, erősebb G29." tapasztalatot nem nagyon tudom hova tenni, ezért érdekelne miből/hogyan sikerült ezt leszűrni? (No offense, csak kíváncsiság )
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Ezek a definíciók nem léteznek... nincs semmilyen egyezményes meghatározás, fogalom, vagy irányelv ezen kifejezések mögött, mindenki úgy használja, ahogy akarja és úgy is érti, ahogy csak akarja.
Olyan sincs, hogy ha vmi a két véglet között lebeg a középúton, akkor azt minek kell nevezni... mindenki máshol húzza meg a határt, hogy mit nevez már szimulációnak és még mit nem és ennek a vonalnak sem kell feltétlenül középen lennie. Van akinek a Race07, Project Cars, Gran Turismo például belefér a szimuláció fogalmába, van akinek meg nem.
Az meg hogy a készítő eredetileg mit akart csinálni, és hogy ehhez képest mit mond (marketing) az is két különböző dolog... de azt hiszem minket végső soron csak az érdekel, hogy ebből végül mi lett, a többi csak rizsa.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz #48967168 #25198 üzenetére
Igen, csak ez a kérdés sem egydimenziós, mert hiába helyezed el az egyenen, hogy mondjuk az iRacing jobb/hitelesebb szimuláció, mint az rFactor... mert ha a szimulációt is elemire bontjuk (gumi, motor, hajtáslánc, aero, ütközés, útfelület, időjárás, környezeti változók, stb...) akkor simán vannak olyan pontok ahol az iR és van ahol az rF a fejlettebb. Sőt, még az sem igaz, hogy a komplexebb modell a jobb, mert az is simán lehet, hogy egy egyszerűbb - kevesebb változóval operáló, de jobban eltalált - modell jobban közelíti a valóságot, mint egy "túltenyésztett".
Az F1-es csapatok által használt profi szimulátorok esetében pedig megkockáztatom, hogy talán nem is a vezetési/fizika modell a fő eltérés az általunk használtakhoz képest, hanem a moduláris felépítés, valamint az scenario futtatási és elemzési lehetőségek, amikkel akár különböző alkatrészeket is tudnak tesztelni a fejlesztés alatt... valószínűleg azok kismillió olyan paramétert is számolnak, amikre nekünk semmi szükségünk nincs és nem járul hozzá közvetlenül a vezetési élményhez. Tehát azok elsősorban valószínűleg inkább az autó fejlesztésére/beállítására vannak kihegyezve, mintsem a versenyzők edzésére... mert arra jó még a Porject Cars is!
A lényeg az, hogy a felhasználási cél legalább olyan fontos a képletben és nyilván mindegyik szoftver arra van elsősorban kihegyezve amire készült és nem biztos hogy ezek egyelten skálán összevethetők egymással. A "melyik a legjobb szim?" kérdésre sem lehet a nélkül válaszolni, hogy ne kérdeznénk meg előtte a kérdező egyéni preferenciáit.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz DummyBoy #25200 üzenetére
Pont erre próbáltam fentebb rávilágítani, hogy ne hogy azt gondold, hogy a profi versenyistállók által használt szimulátorok a kocsi konkrét mozgásával és irányításával kapcsolatos járműdinamika számításokban lennének annyira előrébb.... magyarul nem tartom valószínűnek, hogy a vezetési élményben és a virtuális kocsi mozgásában van a szignifikáns különbség.
Ők nem arra, használják a szimulátort (elsősorban), hogy a pilótákat trenírozzák, hanem a kocsi alkatrészeinek fejlesztésére és a különböző versenystratégiák modellezésére.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz ForRedGlory #25269 üzenetére
Nem értem a problémádat, mégis mikor hallanád ezeket a hangokat? Hangfalakat, vagy fejhallgatót nem használsz? Ütközésnél meg plusz "real" effekt ez a a reccs!
Ami meg a Fanatec minőséget illeti, az bármikor lutri... ne hogy azt gondolt, hogy a ClubSport szériával már nem lehetnek gondok...
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz Gigi01 #25299 üzenetére
Vannak jó TV-ék, még a UHD-ék közül is, amiknek elég jó input LAG-ja van, főleg a SAMSUNG egyes modelljei, de nem mind... kell nézni konkrét input LAG tesztet, vagy ki kell mérni.
Illetve sok múlik a TV setup-on is, nem mindegy milyen képi beállításokkal mész, illetve nem elég csak "game mód"-ba tenni, az is fontos melyik bemenetbe dugod, hogy a bementet milyen forrásnak állítod be, stb, stb...
Ilyen közelről sztem max 40 col-ig élvezhető a FHD, a fölött már kell az a 4K...
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Én évek óta használok egy ilyen tök egyszerű széket, csak átmenetinek vettem meg, mert occsó volt (Tesco 14 ropi), de annyira bejött, hogy most már nem válnék meg tőle.
A látszat ellenére megfelelően merev, masszív és feszes a háttámlája, tökéletesen kényelmes és szellőzik, nem pállik be az ember háta. Magasság és a támla is állítható, kartámaszt leszedhető, munkára, netezéshez és szimulátorozáshoz is tökéletes, vezetés közben ráhúzok egy pár régi sportcsukát a hátsó két kerékre és úgy meg se moccan, pedig load-cell-es fék van.
Egy rakás sok-sok tízezres "főnöki" bőrfotelt végignéztem annó, de most már marhára örülök, hogy nem arra csesztem el a zsét. Szinte minden lánc árulja más-más néven 12-22 ropiért, sztem best buy.
Joshi linkjében is van használtan 8 ropiért...
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz tobias88888 #25395 üzenetére
Sztem nem olyan rossz az a Thrustmaster a Fanatec-hez képest, sőt. Ár/érték arányban meg pláne...
SHH-t sajnos nem ismerem...
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz kovi831 #25444 üzenetére
Szia,
valódi autóelemekből cockpit-et készíteni nem sok értelme van, egyrészt mert nem univerzális, másrészt nem sok valódi hozzáadott értéke van, bőven jó, ha odaraksz egy min 55-ös UHD kijelzőt magad elé a megfelelő beállításokkal: video
Amit a csávó csinált a kocsi belsővel, aztán odatesz hozzá egy minden szempontból rosszul beállított kijelzőt ráadásul lökhárító nézetben, az max menő és feelinges, de haszontalan. Amúgy sem a műszerfalat fogod nézegetni vezetés közben, de persze a kormány, pedálok és válót reális elhelyezésre érdemes nagyon odafigyelni, mert az tényleg sokat dob a dolgon!
A több kijelzős rendszer elvileg működhet elértő felbontásokkal is, de a homogén kép és a jó szinkron miatt érdemes teljesen azonos típusokat venni, lehetőleg egymáshoz közeli szériaszámokkal, mert még típuson belül is eltérhet a panel attól függően, hogy hol és mikor gyártották. (én szívtam már azzal, hogy 3 tök egyforma monitorból az egyiknek teljesen más színe volt, mert másik sorozatból jött)
A tükröknek fölösleges külön kijelző, amúgy is lehetetlen azt belőni, hogy helyes és arányos legyen kép és a tükör is pont oda jöjjön ki, ami ráadásul autónként is teljesen eltérő helyen van. Ráadásul a legtöbb szimulátor kamu képet mutat a tükrökben, ami nem a valódi szögből van renderelve, ezért a virtuális tükör amit az, amit a leginkább megéri használni bármilyen komoly rendszered is van.
A projektor kérdéshez nem tudok hozzászólni, de az tuti, hogy amilyen élmény és valóság érzetet a VR jelenleg tud, azt semmilyen kijelzővel, vagy projektorral nem lehet megközelíteni sem... de ezt muszáj saját szemmel látni, máshogy nem lehet elképzelni sem.
A VR szemüveg, a 3x32-es, a 3x40-es, vagy a 144 Hz-es kijelző, az OSW kormány, a load celles vagy a hidraulikus - valódi versenyautókban használt - Tilton fékpedál is kipróbálható a SimHouse-nál, de érdemes előtte bejelentkezni, ha szeretnél egy kis tapasztalatot gyűjteni, mielőtt belevágsz.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz tgabe25 #25501 üzenetére
Bocs, a Forza megzavart... ezek szerint nem vagyok képben...
Amúgy ha ezek már vannak PC-én is, akkor tényleg ekkora balfasz a Microsoft, hogy ne tudna bármilyen kormányt kezelni? Általában ha nincs hivatalos támogatás, attól ezek még működni szoktak a normálisan megírt szoftverekben. Ez nem segít? link
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Én szerintem ez a három kormány műszakilag tök ugyan az, de javítson ki vki ha tévednék. Egyedül a konzol támogatás és a volán kialakítása az, ami szerintem eltér. PS4-hez csak a T80 jó.
De ez csak egy megérzés, nem láttam őket még belülről..
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Ebben az árkategóriában nincs más választás, ha PS4-hez kell. Illetve biztos, hogy megy PC-vel is.
De tennék ár egy kisebb összeget, hogy a T80 tök ugyan az belül mint a Red Legend és csak a konzol támogatás felárat kell megfizetni...
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz fulton #25516 üzenetére
Bármilyen USB váltó jó hozzá, például ez is: SSH Shifter
A TH8A érzésre sokkal komolyabb, mint a Logitech H-váltója, masszívabban jár, jobb érzés kapcsolgatni, fémesebb és van benne szeki mód is. Ez persze csak "feeling"-hez tesz hozzá, gyorsabb nem lesz el tőle. Ja és persze amennyivel nem jobb, mint amennyivel drágább.
----------------------------
A GT Edition mellett én a helyedben megfontolnám az Alcantara Edition-t is.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz fulton #25526 üzenetére
Annyi az előnye, hogy 30 centis Alcantara bevonatú kormány van hozzá, a 28 centis gumi helyet. Ettől gyorsabb nem leszel, de érzésre azért sokkal jobb. A pedál sztem tök ugyan az a T3PA, csak máshogy néznek ki a taposólemezek, és ebben is benne van a Conical Rubber Brake MOD. És persze ehhez is összesen 1 db USB-re van szükséged.
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz ForRedGlory #25546 üzenetére
Tök ugyan az belül, ha kevesebb panasszal találkozol a 920-szal az azért lehet, mert kevesebben vettek olyat, vagy az XBox-os réteg kevésbé panaszkodik online.
De PC-hez a plusz funkciók miatt G29-et érdemes venni.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz tobias88888 #25586 üzenetére
Hát a gombokról annyit, hogy ergonómiailag szerintem messze a G29 a legjobb, lehet hogy a desing nem mindenkinek tetszik, de a gombok nagyon jó helyen vannak, jó a nyomáspontjuk és csukott szemmel is könnyű őket kezelni, míg ez a Thrustmaster kormányokról azért így már nem jelenthető ki. Persze az FFB-ben, meg a Thrustmaster jár előrébb, az hogy az "ezerszer" jobb-e, meg már egyéni megítélésétől függ... azért hanyat nem fog senki esni sem a T500-tól, sem a Fanatec CSW-től... és én még azt is megkockáztatom, hogy a Thurstmaster FFB-je nekem jobban bejön. Persze az igazi nagy ugrás szerintem az OSW-nél kezdődik.
A Fanatec BMW volánról meg annyit, hogy bődületesen nehéz és érezhetően lomhább vele a CSW Base, mint mondjuk a Formula rim-rel... mindennek megvan a maga árnyoldala. Szerencsére azért lehet válogatni, de azért el bírnék viselni még pár gyártót konkurenciának a középkategóriában.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
válasz atomeec #25598 üzenetére
Ha van már egy G27-ed, akkor teljesen felesleges egy ClubSport V3 pedálra beruháznod, itt a PTR mod, olcsóbb is és legalább olyan jó, ha nem jobb.
És az asszony sem fog nyakon vágni, ha megtudja mennyit spóroltál...
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
neilszab
őstag
Egy percig nem vonom kétsége, hogy igazad lehet, de végső soron a lényeg mindig az, hogy mindebből mi az, ami a használat során érzékelhető érdemi előrelépést hoz...
Az én véleményem a témában gyakorlati tapasztalat útján alakult ki és nem biztos, hogy az általad látott eltérések a grafikon a valós használat során is érdemben kamatoztathatók, illetve ezen kívül más tényezők is (pedálút, ellenállás, karakterisztika, stb...) legalább ilyen fontosak lehetnek a végső használati értékben.
Viszont vitatkozni és feszkót generálni ebből a témából semmiképpen sem szeretnék, ez amúgy sem egy olyan "csak egy igaz út létezik" kérdéskör, szerintem elférnek itt a különböző vélemények arcoskodás nélkül is...
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen