Új hozzászólás Aktív témák

  • Maksifül

    senior tag

    Olvasgattam a hsz-eket, szívesen segítek, ha valami kérdés lenne a jótállással kapcsolatban, lévén fogyasztóvédelemben elég jártas vagyok.

    1. A tartós fogyasztási cikkekre 1 év kötelező jótállást kell vállalni a forgalmazónak. Ezt a 151/2003-as kormányrendelet szabályozza.

    2. A jótállásról még a fogyasztó maga sem mondhat le, nemhogy egy üzlet megfossza ettől. Tehát ez mindenképp jár neki.

    3. A kötelező 1 év jótálláson felül többet lehet vállalni, kevesebbet nem. Ha a gyártó azt mondja, hogy ő a TV-ihez a kötelező 1 év korlátlan jótálláson felül még vállal +2 évet /akár korlátozásokkal, hiszen itt már megteheti, de az 1. évben nem!/, akkor azt a kereskedőnek KÖTELEZŐ tovább adni. Ilyen formában az, hogy a +2 év Samsung garanciát nem adja egy kereskedő a fogyasztónak, jogszabálysértés, s bírságolható.
    "(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra."

    4. Ha a kereskedő nem a hazai importőrtől vásárolja meg a TV-t, azt azért teszi, mert olcsóbban hozzájut mondjuk Németországban, ezt hívják "szürke importnak", hiszen megkerüli a hazai importőrt, s sok esetben a vámot sem fizetik meg az így behozott TC-kre, így tudják olcsóbban adni, mint azok, akik a Samsung Magyarországtól vásárolják őket. De ettől függetlenül UGYANAZOK a jótállási feltételek vonatkoznak mindkettőre, csak a külföldről származó tévét nem fogja jótállásban javítani az itthoni márkaszerviz. Ilyenkor 2 lehetősége van a kereskedőnek. Vagy küldi a TV-t külföldre javítani, ahol vásárolta, s ahova a jótállás szól, vagy fizet a magyarországi márkaszerviznek a javításért.

    5. Minden Magyarországon forgalmazott termékhez a gyári eredeti használati utasítással megegyező, magyar használati utasítást kell adni. Ennek elmulasztása szintén bírságot eredményezhet.

    6. A fogyasztó NEM KÖTELES semmilyen csomagolást, dobozt megőrizni. Ez nem feltétele a jótállási ügyintézésnek. A 10kg-nál nehezebb tartós fogyasztási cikket, amennyiben a helyszínen nem javítható, a szervizesnek kell gondoskodnia az el- és visszaszállításról a jótállás időtartama alatt.
    "(1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
    (2)Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

    Ha van kérdés, próbálok segíteni. Ne hagyjátok magatokat hülyére venni, ami jár, az jár!

    Luxusparfümök kis kiszerelésben. 1 vagy 2ml-es minták és 5, 10, 20ml-es fújósok. Az aktuális listáért látogass el az alábbi oldalra: https://goo.gl/B09F5U

Új hozzászólás Aktív témák