Az év középiskolai tanári csapata a digitalizációért 2017

Második alkalommal díjazott a VISZ középiskolákat: a budapesti Vásárhelyi Pál Kereskedelmi Szakgimnázium nyert, a budapesti Berzsenyi Dániel Gimnázium különdíjat kapott.

Második alkalommal írt ki pályázatot a Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ) olyan középfokú oktatási intézmények tanárcsapatainak, melyek komoly eredményeket értek el az oktatás digitalizálásában. Mint azt Nagyné Agárdi Györgyi, a VISZ elnökségi tagja, az Allianz Hungária CIO-ja elmondta, a pályázattal arra szeretné felhívni a figyelmet a Szövetség, hogy ma a középiskola az az utolsó pont, ahol még érdemben befolyásolható a diákok pályaválasztása. Olyan impulzusokat kaphatnak, amely vonzóvá teszi számukra az informatikai pályát. De nem csak a jövő informatikusai miatt tartja fontosnak a VISZ a középfokú oktatásban a digitalizációs törekvéseket. Ma már nem csak az informatikai szakirányba továbbtanulók számára fontos a digitális eszközök és szolgáltatások készségszintű használata. Minden informatikai jellegű tudás felértékelődött, és ezt valamiféleképpen közvetítenie kell a középiskolai oktatás módszertanának is.

Az idei nyertesek

Az év digitalizációs középfokú iskolai tanári csapata pályázatra bármely olyan, Magyarországon érvényes működési engedéllyel rendelkező középfokú oktatási intézmény adhatott be pályamunkát, amelyben a rendszeresített képzés főállásban oktató tanárok közreműködésével valósul meg. A pályamunkában az iskolában folyó oktatás digitalizációjában elért eredményeket kellett bemutatni, elsősorban az utóbbi két évre koncentrálva. Ismertetni kellett azt is, hogy az iskolában milyen fejlesztések folynak (módszertan, segédanyagok stb.), valamint, hogy milyen meglévő digitális oktatási, szakmai anyagokat kutattak fel és építettek be az oktatás-nevelés folyamatába, illetve, hogy az iskolai életben hogyan jelennek meg a digitális közösségi terek.

A zsűri két körben választotta ki a díjazottat. Először a pályamunkák alapján kiválasztotta esélyes csapatok egy szűkített körét, majd azok meghallgatása után javaslatot tett a VISZ elnökségének a díjra legérdemesebb csapatra.

A pályamunka és a meghallgatás után a díjat a zsűri a Csepelen működő Budapesti Szakképzési Gazdasági Centrum Vásárhelyi Pál Kereskedelmi Szakgimnázium pályázatát ítélte a legjobbnak, így ők vihették haza az 1 millió forintot. Az intézményben Csongrádi Tamás, informatika-történelem szakos tanár vezetésével alakítottak ki egy munkacsoportot, amely az oktatás – a szaktárgyak és a közismereti tárgyak – átfogó digitális fejlesztése mellett nagy hangsúlyt fordít a kollégák továbbképzésére is.

A zsűri különdíjjal ismerte el a nagy múltú Budapesti Berzsenyi Dániel Gimnáziumban folyó munkát is.

Pályázat a legifjabbaknak

A VISZ az egyre népszerűbb programozótáboraihoz kötődően a 6-15 éves korosztálynak is hirdetett pályázatot, amelyben a Királyfi és a sors címen ismert, töredékesen fennmaradt ókori egyiptomi történethez kapcsolódó feladatokat kellett megoldani. A legkisebbek rajzsorozatot, a nagyobbak rövid animációs filmet, illetve Scratch vagy Kodu programot kellett készíteni.

Rengeteg pályamunka érkezett, a díjazott pályázók:

1. digitális történetmesélés

1-2. osztály

1. helyezés: Debreceni Benedek Elek Ált. Isk.

5-6. osztály

1. helyezés: Maurer Liliána Anna

2. helyezés: Greguricz Mercédesz Katalin

7-8. osztály

1. helyezés: Bartúcz Anna

2. helyezés: Mencsik Anna

2. Programozás

5-6. osztály

1. helyezés: Veszelovszki Bori

2. helyezés: Bereczki Hanna Rebeka

7-8. osztály

1. helyezés: Tassi Lida

2. helyezés: Tili Nóra Viktória

3. Vizuális megjelenítés csapatok

3-4. osztály

1. helyezés: Zalaegerszegi Ady Endre Általános Iskola csapata

2. helyezés: József Attila Általános Iskola csapata

5-6. osztály

1. helyezés: Bán Aladár Általános Iskola csapata

2. helyezés: VII. ker. Baross Gábor Általános Iskola csapata

Vegyes kategória

1. helyezés

Szólam Alapfokú Művészeti Iskola

Azóta történt

Előzmények