A szervezők közleménye felhívja arra a figyelmet, hogy az öt éve elindított Digitális Módszertár arra hivatott, hogy az IKT-eszközöket és digitális pedagógiai módszereket kreatív és innovatív módon alkalmazó tanárok ötlettára legyen. Az adatbázis használatával a pedagógusok a tanórák és a tanórán kívüli tevékenységek megújításához nyerhetnek inspirációt, illetve konkrét, a mindennapi iskolai tevékenységeik során alkalmazható módszereket tanulhatnak el másoktól.
A Tempus Közalapítvány minden évben új pályázati felhívással és a legjobb ötletek beküldőinek elismerésével ösztönözi az új módszerek bemutatását, előmozdítva ezzel a pedagógusok közötti tudásmegosztást és a tanárok felzárkóztatását az IKT-eszközök iskolai használata területén. Az idei felhívásra rekordszámú, 72 ötlet érkezett. Így jelenleg már több mint 300 szakmailag lektorált jó gyakorlat található a Digitális Módszertárban.
A legújabb ötletek feltöltői közül került ki az a 9 gyakorló tanár, akinek munkáját 2017-ben Digitális Pedagógus-díjjal ismerték el. A díjak átadásra a 2017. november 18-án az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar és a Tempus Közalapítvány által közösen megrendezett Digitális Pedagógus Konferencián került sor.
2017-ben Digitális Pedagógus-díjat kaptak:
Csikó Szilvia: Szerethető múzeumok és interaktív kiállítások
Gergelyi Katalin: Nyomozz és írj! és Érettségi videók
Henzel György: Felkészülni! Vigyázz! MARS! (A Virtuális világból a kódolás és programozás segítségével a Kiterjesztett valóságon át a valós világba)
Guba András: Vízben az erő!- Vízgazdálkodás, árvízvédelem, vízenergia-hasznosítás
Tusorné Fekete Éva: Inter-Aktívan! Tanulás másként - interaktív tananyag-feldolgozás és készítés természetismeret órákon
Vit Olivér, Biczó Márk, Solymosiné Bakcsi Vera: E.N.G.L.I.S.H.: English for Net, Grammar, Language, Informatics, Software and Hardware
Éder Márta: Időutazás Süsüvel és barátaival és a FarsanGO(O)lás