Az elmúlt hetekben az érintettek kiadós kampánnyal tudatták a nyilvánossággal, hogy Közép-Kelet-Európában először Újbudán kezdődik meg egy, a Google szolgáltatására építő, felhőalapú, lakosságközpontú ügyintézés bevezetése.
Ez a folyamat ért el most fontos mérföldkőhöz, ugyanis a Google felhőalapú megoldásainak teljes körű önkormányzati alkalmazásáról írt alá megállapodást szerdán Przemek Sienkiewicz, a Google Enterprise Közép-Kelet-Európáért, Oroszországért és a FÁK államokért felelős vezetője és Hoffmann Tamás Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda polgármestere. A Google a közigazgatási szférában Közép-Kelet-Európában először az Újbudai Önkormányzattal köt megállapodást.
Hirdetés
Első lépésként a Revevol által fejlesztett Google App Engine-en és Google Dokumentumokon alapuló testületi rendszert hoztak létre. Az önkormányzat szerint a Google felhőalapú megoldásainak alkalmazása hosszú távon több tízmilliós megtakarítást hoz a hivatalnak évente, hárommillió forinttal csökkentve csak az áramszámlát.
A testületi támogató rendszer használatát már bevezették: ez a rendszer a polgármesteri hivatalban digitalizálja a teljes dokumentumkezelést. Az itt dolgozó mintegy száz köztisztviselő, valamint a képviselő-testület tagjai már most használják a megoldásokat, melyekkel a hivatal papírfelhasználása évi egy tonnával csökken. A jövőben nem csupán a polgármesteri hivatal, de az összes önkormányzati intézmény és vállalkozás dokumentumkezelése a felhőalapú rendszer részévé válhat.
Takarékosság és megbízhatóság
„Forráshiányos időkben különösen fontos minden önkormányzat számára, hogy megfelelő megtakarítási lehetőségeket találjon.” – hangsúlyozta Hoffmann Tamás, Újbuda polgármestere. „Olyan korszerű megoldásokat kell találni, amelyek nem csupán olcsóbbá teszik az önkormányzat és intézményeinek működését, de egyúttal növelik a közigazgatási szolgáltatások színvonalát, egyszerűbb és gyorsabb ügyintézést tesznek lehetővé a polgárok számára.”
„A Google Apps olyan internetalapú irodai alkalmazásokat kínál, amelynek segítségével a közigazgatásban egyszerre lehet hatékonyabbá és olcsóbbá tenni a munkát” – emelte ki Przemek Sienkiewicz. A vezető elmondta azt is, hogy az e-mailek, a naptárak, a dokumentumok bárhonnan, bármilyen eszközről – mobiltelefonról, irodai vagy otthoni számítógépről – elérhetőek. A képviselő szerint további előnyök:
- a jogosultságok könnyen és egyszerűen kezelhetőek, és csak az fér hozzá az adatokhoz, akinek erre joga van: a rendszer teljes körű biztonságot és védelmet garantál
- a felhőalapú rendszerben folyamatos a biztonsági mentés, követhetőek a változások és változtatások
- a Google Apps lehetőséget teremt arra is, hogy egymástól távol lévő egységek közösen dolgozzanak egy adott dokumentumon, könnyen és gyorsan megosszák egymással az adatokat
- a felhőalapú rendszer alkalmazásával az önkormányzat mentesül a számítógépes programok folyamatos megújításának és a szerverek fenntartásának és működtetésének költségeitől is – ezzel nem csupán beruházási kiadásait mérsékli, de jelentősen csökkenti saját áramszámláját is
A megállapodás értelmében a Google Enterprise átfogó tanulmányt készít arról, hogyan érhető el az önkormányzathoz tartozó intézmények rendszereinek integrációja, milyen alkalmazásfejlesztések szükségesek mindehhez, hogyan valósítható meg a felhőalapú kommunikáció az újbudai intézményekben, és milyen megoldásokkal lehet a lakossági ügyintézésben is alkalmazni a korszerű technikát.