Újabb nagy felhős hibát vétett a Toyota

Sok országban voltak nyilvánosan hozzáférhetőek az ügyféladatok, nagyjából 7 éven keresztül – ez is a legutóbb felfedezett mulasztások következménye.

A Toyota közölte, hogy Ázsia és Óceánia térségében számos országból az ügyfelek adatai nyilvánosan elérhetőek voltak 2016 októbere és 2023 májusa között. Nevek, címek, telefonszámok, e-mailcímek, járműazonosítók, rendszámok is voltak az adatok között.

Mindez ugyanannak a mulasztásnak a következménye, amely Japánban okozott botrányt, 10 évbe telt ugyanis, mire a felhős hibát észrevette a Toyota. Emberi mulasztás történt, a felhős környezet konfigurációja során, amire már sokkal jobban odafigyel a Toyota, egy korábbi probléma miatt kezdődött átfogó vizsgálat. Azóta az adatkezelési gondok miatt bevezettek egy felhőkonfigurációt figyelő megfigyelőrendszert is.

Az érintett országok listáját, ügyfelek számát nem közölték, azt sem tudni, a Lexus ügyfeleit érinti-e a dolog.

A Toyota szerint külsős felek nem készítettek másolatot az adatokról, a járművek helye és a banki adatok pedig nem voltak benne az adatcsomagban.

Azóta történt

Előzmények