Hirdetés
Karcsúsítást jelentett be a világ első, kizárólag tableten megjelenő napilapja, a The Daily: a Rupert Murdoch tulajdonában lévő médiavállalat, a News Corp. portfóliójába tartozó kiadvány 170 fős szerkesztőségéből 50 embert bocsátanak el – javarészt újságírókat, de technikai és művészeti munkatársakat is. A létszámcsökkentés azt jelezheti, hogy a 2011 februárjában nagy reményekkel elindított digitális sajtótermék nem hozza az elvárt számokat, a cég ugyanakkor a leépítés bejelentésekor hangsúlyozta, hogy hosszú távon elkötelezett a lap mellett.
Az Apple, sőt Steve Jobs aktív támogatásával kidolgozott, üzleti kísérletnek és a lapkiadás számára állított példának egyaránt tekinthető újság a nyomtatott sajtóban visszaszorulóban lévő, az interneten pedig csak döcögve működő előfizetéses modellt próbálja meg átmenteni a digitális korba. A kevés digitális extrával – elsősorban videókkal, profi fotókkal és panorámaképekkel – színesített lap kezdetben kizárólag iPaden, majd iPhone-on volt olvasható, nemrég kezdték el a terjesztését egyes androidos tableteken is.
A leépítés leginkább a sport- és a vélemény rovatot érinti: a statisztikák szerint ezeket olvassák a legkevesebben. A sportrovatból száműzik a saját gyártású tartalmakat, ezeket a jövőben partnerektől vásárolják, a publicisztikarovat pedig megszűnik, és a szerkesztői véleményeket – egyértelmű jelöléssel – a hírek között publikálják majd. Döntés született arról is, hogy a lap kizárólag álló (portrait) módra lesz optimalizálva, mert az olvasók zöme ezt preferálja.
A leépítésekről elsőként hírt adó All things D blog úgy tudja, Rupert Murdoch elégedetlen a lap mutatóival, és a News Corp.-nál folyamatosan figyelik az olvasottság és a pénzügyi adatok alakulását. Az egyelőre veszteséges lapnak a kiadó szerint több mint százezer előfizetője van.