2019. május 20., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) lev258


lev258
(PH! kedvence)

Nem tudom, szándékos-e, de a "a NASA televíziója is közvetíti." link SpaceX-es linkre mutat.
Egyébként gratula a résztvevőknek (remélem a vége is rendben is lesz) és külön köszönet nektek, hogy ilyen híreket is közzétesztek. :R

[ Szerkesztve ]

Ubuntu MATE 18.04, 2. szezonos amatőr chili termesztő

(#2) Fred23


Fred23
(PH! kedvence)

Eddig szép volt, drukkolok nekik!

(#3) azbest


azbest
(PH! félisten)

Space invaders 3d? :D

[ Szerkesztve ]

(#4) lev258


lev258
(PH! kedvence)

Ez szép volt. Az ejtőernyős érkezés pedig nagyon látványos lett.

Ubuntu MATE 18.04, 2. szezonos amatőr chili termesztő

(#5) Cifu válasza lev258 (#4) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Látványos a szárazföldre való hajtóművel történő leszállás lenne. Csak a NASA biztonsági okokra hivatkozva azt kérte mindkét cégtől (spacex és boeing), hogy a tengerre térjenek vissza...

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#6) 3L1T3


3L1T3
(senior tag)

És hazajött! :C Elviekben a Dragon letudna szállni , nem csak a tengerre?

[ Szerkesztve ]

PC + PS4 Pro + Nintendo Switch

(#7) Cifu válasza 3L1T3 (#6) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Ne legyen igazam, de látványosan nem mutattak belső képet a visszatérés végső fázisában. A légkörbe érés előtt még mutattak belső képet. :)

[ Szerkesztve ]

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#8) azbest válasza Cifu (#7) üzenetére


azbest
(PH! félisten)

arra gongolsz, hogy esetleg Ripley lerúgta a kamerát? Vagy az alien királynő beszállt, mielőtt lezárták? :D

Azért szopás az összeszedő csapatnak, hogy pont beterítette az egyik ernyő a kapszulát :D

[ Szerkesztve ]

(#9) dajkopali válasza Cifu (#7) üzenetére


dajkopali
(HÁZIGAZDA)

igen, a belső kamera felvételeit én is hiányoltam

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#10) LLapy válasza Cifu (#5) üzenetére


LLapy
(újonc)

Lehet hogy félreértem, de mintha a everyday asztronauta srác itt azt mondaná, hogy szárazföldre tér vissza a Starliner:
[link]

zizé

(#11) Cifu válasza azbest (#8) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Nem tudom mire gondoljak. Lehet, hogy egyszerűen nem volt a kamera képe normálisan továbbítható. Az is lehet, hogy történt valami a beltérben, ami annyira nem bizalomgerjesztő, pl. eltört valamelyik merevítő, elmozdult a székből a bábú (Ripley), vagy esetleg elszökött a túlnyomásos légkör a visszatéréskor valami miatt.

Nem akarok semmire utalni, tényleg lehet, hogy semmi különös nem történt, de számomra hiányzott a vizet éréskor a belső kép. Ha azt láttuk volna, mindennél egyértelműbben meghatározható lenne, hogy mennyire biztonságos a Dragon Crew. Aztán lehet holnap Musk twittel egy videót, ami a teljes visszatérést mutatja a beltérben...

A székek merevítése amúgy másoknak is szemet szúrt, erős becsapódáskor nem túl bizalomgerjesztő, ha a gerinced mögött egy tervezett alakváltozásra képes acélötvözet rúd áll:

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#12) dajkopali válasza Cifu (#11) üzenetére


dajkopali
(HÁZIGAZDA)

simán lehet - és nem akarok védőbeszédet tartani, de hát arra való a teszt, hogy az esetleges hibák kiderüljenek, nem? :)
(az persze más kérdés, hogy egy ilyen vállalkozásnál nyilván nem szívesen tennék közszemlére azt, ha ilyen történt... - de ez érthető)

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#13) Cifu válasza LLapy (#10) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Igazad van, le vagyok maradva, a Starliner esetében jóváhagyták a szárazföldre, ejtőernyővel és légzsákokra való leszállást. A Dragon Crew esetén a hajtóművel való fékezést tartották túl rizikósnak.

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#14) Fred23 válasza dajkopali (#12) üzenetére


Fred23
(PH! kedvence)

Ha csak kis hiba, érdemesebb lenne közzé tenni, mert így mindenki súlyosabb hibára tippel szerintem!

(#15) LLapy


LLapy
(újonc)

Ereszkedés közben még volt egy visszajelzés a székek G erőket enyhítő pozícióba állásáról:
Note the seat position has changed. This is for entry and mitigates against G-forces.

[ Szerkesztve ]

zizé

(#16) LLapy


LLapy
(újonc)

Mindeközben...
Mozgásban a whopper hopper:
Kép
Élőben

[ Szerkesztve ]

zizé

(#17) Tuomas válasza Cifu (#13) üzenetére


Tuomas
(Ármester)

Hát ezt mondjuk csak félig értem meg. Egy olyan vállalat, ami célul tűzte ki az ember visszatérését a holdra, aztán majd a marsra való eljutását, annak a szájából elég érdekesen hangzik, hogy inkább a tengerbe pottyanjanak, mert a rakétás fékezés nem biztonságos.
Tudom, hogy a holdra meg a marsra más technika kell, de ilyen tempóban még 2040re sem készül el az a technológia ami biztonságosan embert tud vinni a marsra. Ott nem lehet azt mondani, hogy essen a tengerbe, illetve az ejtőernyős érkezés is lutri, a légkör miatt. Szerintem.

Szerk: A rakétás fékezést meg már megoldották 1969 júliusában a Holdra szálláskor.

Azbest: Tudom, úgy is értettem! Elvégre a NASA fő célja eljutni a Holdra és a Marsra. Bár lehet, hogy a vállalat helyett szervezet a pontosabb megfogalmazás

[ Szerkesztve ]

We were here

(#18) azbest válasza Tuomas (#17) üzenetére


azbest
(PH! félisten)

A nasa tartotta rizikósnak, nem a spacex

(#19) Dr.FantastiK


Dr.FantastiK
(őstag)

egy SZARR HUMBUK az egesz !
..
;] ;]
>> idiota hiszi csak el ,, szaros RajzFilmek .. :K

[ Szerkesztve ]

Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!

(#20) pilóta


pilóta
(PH! nagyúr)

Azért 50 évvel ezelőtt nem sokan gondolták volna, hogy magáncég(ek) ezt megcsinálják.
50 év múlva meg már albán kkv-k fogják üzemeltetni a marsprogramot :D

Aki él és nem boldog, az téved!

(#21) schawo válasza Cifu (#11) üzenetére


schawo
(Jómunkásember)

A plazma miatt nem lehet stabil kapcsolatot fenntartani.

SoftDirect - Windows és Office licencek http://goo.gl/GqwSTH

(#22) Cifu válasza schawo (#21) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Itt nem a kommunikációs 'blackoutról' van szó, hanem arról, hogy később, már a sűrűbb légrétegekben, ernyőnyitás után vagy a vizet éréskor nem volt a belső teret mutató videó. Például az ernyőnyitásról volt "belső" videó, amely az űrhajóból mutatta az ernyőket, vagyis nem kommunikációs probléma miatt nem mutatták a belső teret.

[ Szerkesztve ]

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#23) apatyas


apatyas
(Korrektor)

Csak én tartom rizikósnak, hogy az orrkúpot csak a visszatérési pályára állás után csukják be? Ok, nem az orrával előre lép be, de mégis.. Eltakarná a kommunikációs eszközöket ha lecsuknák, jól értettem?

pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)

(#24) schawo válasza apatyas (#23) üzenetére


schawo
(Jómunkásember)

Ahhoz, hogy ott gond legyen, rossz szögben kéne érkezni, akkor pedig a zárt orrkúp se mentené meg.

SoftDirect - Windows és Office licencek http://goo.gl/GqwSTH

(#25) apatyas válasza schawo (#24) üzenetére


apatyas
(Korrektor)

Most, második átgondolásra: az ejtőernyőket pl simán összegubancolhatja egy nyitott orrkúp, vagy azt szakítják le a kábelek, ebből a szempontból mindegy ha leszakítaná, de az ernyők épsége no1 priority.
Mert amikor néztem az ereszkedést, akkor is figyeltem, hogy egyik-másik ernyő bizony helyet cserélt menet közben és úgy is maradt.
Bepótolva az érvelés hiányzó első részét: belépő pályán már senki nem fog kimászni megjavítani az orrkúp csukódását, míg előtte még van erre többé-kevésbé korlátlan lehetőség.

[ Szerkesztve ]

pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)

(#26) CounterBoci válasza Cifu (#11) üzenetére


CounterBoci
(senior tag)
LOGOUT blog

Azok a rudak pont olyanok, mint amilyeneket mi is használunk, ugyan "csak" helikoptert gyártunk. 99%, hogy alu vagy karboncsövek és nem hiszem, hogy alakváltozásra tervezték. Látni kellene többet belőle, valami csillapítása biztosan van az üléseknek, a rudak csak tartják szerintem. Azt sem tartom valószínűnek, hogy képesek átdöfni az ülést. Ezeket pontosan lehet tervezni.
Nálunk pl. a motorfelfogatás nem szakadhat ki 15g- nél, :F az nem számít, hogy akkor a gépből már semmi nem marad, mégis egy kis alu ötvözet tartja. Űrhajónál nem tudom mik az elvárások, de mivel repül a súly nem mindegy és kerülik a vasat. Titán, karbon, repipari alu inkább.

(#27) kamov. válasza CounterBoci (#26) üzenetére


kamov.
(újonc)

Így van, a rudak szerintem is merevek. A kötőelemek egy része, és a rudakat az állító/csillapító elemekhez kapcsoló elemek nyalódhatnak el ilyenkor tervezetten.

Az ülések magassága és dőlésszöge állítható (a visszatéréshez és a starthoz külön beállítás tartozik), tehát valószínű hogy ennek csillapítása, esetleg külön gyűrődőzónája van.

(#28) kamov. válasza Cifu (#7) üzenetére


kamov.
(újonc)

Az hogy a többi űrhajóhoz hasonlóan itt sem mutatják élőben a leszálláskor a belsejét, nyilvánvalóan a Musk-Izrael-Szíriuszi gyíkember tengely világösszeesküvése, amivel a bolygómegsemmisítő becsempészését akarják leplezni.

Bármelyik aluljáróban futkosó alufóliasapkás megmondhatja.

(#29) schawo válasza kamov. (#28) üzenetére


schawo
(Jómunkásember)

Azért nehogy ne lehessen róla elgondolkozni. A gyíkemberen innen is lehet értelmes magyarázata.

SoftDirect - Windows és Office licencek http://goo.gl/GqwSTH

(#30) Dare2Live válasza kamov. (#28) üzenetére


Dare2Live
(PH! nagyúr)

nem kell sok és ha nincs róla 4K 100Mbpses video akkor az nem igaz. :DDD

amúgy meg. [link]

A dohányzás se káros, sok nagyapa, dédapa száritott diófa levelet tekert újság papírba, és azt szívta. Mégse a tüdőrák vitte el őket sok esetben. by k.feri80

(#31) UnA válasza Dare2Live (#30) üzenetére


UnA
(Korrektor)

A cikkből: "... egyben szép illusztrációja is a tudomány és az áltudomány közti különbségnek. A tudomány vizsgálódik, következtetéseket von le, és ezek alapján jut eredményre. Az áltudománynál a végeredmény előre borítékolva van, és a vizsgálatot igyekeznek úgy torzítani bármi áron, hogy azt bizonyítsa."

Pedig ilyet már sokszor láttunk tudományos vonalon is. Mert a tudós is ember, jobban szereti a saját modelljét, mint elfogadni egy másik tudós elmeletét... ;)

(#32) Dare2Live válasza UnA (#31) üzenetére


Dare2Live
(PH! nagyúr)

Kognitiv diszonancia mindenkiben ott van. Csak sokakban jobban.

"A film fő üzenete az, hogy oké, ezek a fickók vagy bolondok vagy nem, vagy vissza lehet őket valahogy csalogatni a valóságba vagy nem (egyébként igen, bizonyos értelemben bolondok, és nem, sajnos a legtöbb esetben menthetetlenek), de ha kiröhögtük magunkat, álljunk meg egy pillanatra, és nézzünk a tükörbe. Nem lehet, hogy egyes témákban egy icipicit mi magunk is laposföldesek vagyunk? Hogy esetenként pontosan ugyanúgy tagadjuk meg és torzítjuk az ízlésünk szerint a valóságot, hogy ugyanúgy nem hallgatunk a józan észre és a logikára? És ha erre most ugyanazt mondta, mint Patricia Steere, hogy nem, mert a szíve mélyén érzi, hogy önnek van igaza, az elég rossz jel."

jókis cikk volt ez, pillanatra megállni elgondolkodni én mennyire... és látni mérnök embereket akik egyértelműen laposföld hívők. Nem látnak ki a sötét kis dobozukból, még ha baltával is nyitották a rést és stoboszkoppal világítanak be akkor sem.

[ Szerkesztve ]

A dohányzás se káros, sok nagyapa, dédapa száritott diófa levelet tekert újság papírba, és azt szívta. Mégse a tüdőrák vitte el őket sok esetben. by k.feri80

(#33) dabadab válasza UnA (#31) üzenetére


dabadab
(Jómunkásember)

"Pedig ilyet már sokszor láttunk tudományos vonalon is"

Az, amikor egy tudós meghamisítja az eredményeit, az nem tudomány, érdemes lenne ezeket a dolgokat nem összekutyulni.
Ráadásul a tudományos metódusban ott van a folyamatos önellenőrzés, ami miatt ezek a hamisítások előbb-utóbb úgyis lebuknak - és ráadásul minél jelentősebbek, annál hamarabb.

DRM is theft

(#34) UnA válasza dabadab (#33) üzenetére


UnA
(Korrektor)

Nem kell hamisításra gondolni, mert egy modell (természetesen) csak közelíti a valóságot. Egy új teória alapjaiban rendítheti meg az eddigi elképzeléseket, ezért erős elutasítással találkozhat. Ilyen volt pl. a darwini evolúciós elmélet is - de ha tudod, hogy mit jelent a tudományos kánon, akkor érted, hogy miről írtam.

(#35) dabadab válasza UnA (#34) üzenetére


dabadab
(Jómunkásember)

Ahogy te is érted, hogy ezek olyan dolgok, amik nem a tudomány módszer miatt, hanem annak ellenére történnek.

DRM is theft

(#36) UnA válasza dabadab (#35) üzenetére


UnA
(Korrektor)

Így van, nem is a tudományos módszer ellen írtam. :)

De a tudós is csak ember, és egy embernek nincs fontosabb, mint a hite, amit magában felépített a világról. Minden olyan dolog, ami ezt megzavarja, komoly disszonanciát okoz a gondolkodásban, tehát mindig egyszerűbb elutasítani.

A cikkel pedig az a bajom, hogy az én szememben mindig többet ér az az ember, aki küzd az igazáért és tesz is ezért, mint az, aki semmit sem tesz, de megpróbálja kigúnyolni a másikat. És nem számít, hogy mi ez az igazság, legyen akár laposföld vagy bármi más, mert ezek között lesz a következő olyan, akit elsőre kinevettek, de aztán mégis új gondolatot hozott a világba – még ha csak egy van ilyen ezer között.

(#37) joysefke


joysefke
(PH! kedvence)

Our future in space is very very bright.

Mindig megmosolyogtat, amikor az 400Km földfelszíntől való távolság már világűrnek, a Föld és Mars közötti rész pedig már mélyűrnek van nevezve. :))

Nagy szavak egy gravitációs gödröcske mélyéről amelynek az emberes elhagyása valahol a jelenlegi technikai határaink közelében van.

[ Szerkesztve ]

(#38) azbest válasza joysefke (#37) üzenetére


azbest
(PH! félisten)

usában már 80-100km átlépésétől kapnak az emberek űrhajós kitűzőt vag szárnyakat :)

Érdekes a wiki oldal, hogy még ezt a távolságot is csupán néhány száz ember lépte át. És csupán 24 ember járt az alacsony pályán túl.

(#39) joysefke válasza azbest (#38) üzenetére


joysefke
(PH! kedvence)

fun fact:
És tudtommal még soha nem volt olyan emberes űrhajó, amelyik a pályájának bármely pontján rendelkezett volna a Föld gravitációjából való szökési sebességgel.

Mondjuk valamelyik Apolló űrhajó hazafele elég közel volt ehhez a sebességhez (de ugye nagyrészt ezt is a Föld hozta össze)

[ Szerkesztve ]

(#40) Tuomas válasza azbest (#38) üzenetére


Tuomas
(Ármester)

És ha belegondolunk, hogy 100 km (de még a 400 km is) az horizontálisan elhanyagolható távolság, vertikálisan meg már a nagy semmi van ott :))

We were here

(#41) BiP


BiP
(PH! nagyúr)

Így utólag nem frissül a cikk egy landolós videóval?
Az élőről lemaradtam, így a beágyazott videó tök mást mutat. Persze neten megtaláltam, de jó lenne a cikkben is.

(#42) schawo válasza Tuomas (#40) üzenetére


schawo
(Jómunkásember)

Az a vicc, hogy a 400km vertikálisan nagyon könnyen teljesíthető, bármelyik szirszar icbm tudja, de egy 400km-es pálya már hatalmas falat, mert sokszor több energia kell hozzá, mert nagy horizontális sebesség kell hozzá.

SoftDirect - Windows és Office licencek http://goo.gl/GqwSTH

(#43) joysefke válasza Tuomas (#40) üzenetére


joysefke
(PH! kedvence)

Ma olvastam, hogy ott még akkora a légellenállás, hogy az ISS pályamagassága naponta 100m-t esik.

Azt meg korábbról tudom, hogy ezen a magasságon még nincsen igazából stabil pálya, mert a föld domborzata szép lassan kitéríti a testeket pályájukról.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.