Reklámokat pakol a PDF-be az Adobe

Hirdetés

A Yahooval szövetkezett az Adobe egy új hirdetési csatorna kialakítására: a két vállalat szöveges reklámokat fűzne a PDF dokumentumokhoz. A népszerű formátumban persze eddig is lehetett hirdetéseket elhelyezni, de ezek statikus anyagok lehettek csak, melyeket bele kellett szerkeszteni a szövegbe. Az új konstrukcióban – amely most még kizárólag amerikai ügyfelek előtt nyitott tesztüzemben működik – viszont dinamikus reklámokat lehet a dokumentumokhoz fűzni. Az ötlet egyik izgalmas hozadéka lehet, hogy olyan tartalmak is hozzáférhetővé válnak ingyenesen, amelyeket korábban csak pénzért lehetett megvásárolni, például kiválthatja az előfizetéses rendszert.

Azoknak a PDF formátumban publikáló vállalkozásoknak, melyek csatlakoznak a programhoz, fel kell tölteniük az elkészített dokumentumokat az Adobe honlapján keresztül, hogy azokat a megfelelő formátumra alakítsák. Ezeket aztán visszakapják, és ugyanúgy terjeszthetik, mint tették azt korábban. A különbség csupán a felhasználó oldalán jelentkezik: amikor ilyen PDF-eket nyit meg, az anyag mellett jobb oldalon tartalomfüggő szöveges reklámokat lát majd – ezeket a Yahoo hirdetési rendszere szolgáltatja.

A programban való részvétel ingyenes, a reklámokból befolyó bevétel pedig megoszlik a dokumentum készítője, az Adobe és a Yahoo között. Azt, hogy milyen arányban, nem közölték.

Azóta történt

Előzmények