Olcsóbb lenne az internet, ha eladhatók a webes előzmények

Az amerikai Comcast azzal érvel, hogy a Google és a Facebook amúgy is ezt csinálja. Vannak, akik szerint nem kéne hagyni.

A héten tárgyalt az USA legnagyobb kábeltévé és internetszolgáltatója a Szövetségi Távközlési Bizottsággal (Federal Communications Comission, FCC) arról, hogy a vállalat szeretné értékesíteni a felhasználók webes előzményeit, keresési statisztikáit és minden olyan értékes információt, ami hirdetési szempontból érdekes lehet. Az ügyfelek rugalmas árazást és egyedi ajánlatokat szeretnének a Comcast képviselői szerint, akik úgy vélik, az FCC-nek engedélyeznie kellene az adatokkal történő üzletelést.

Az érvelés bizonyos szempontból logikus, hiszen az internetezők jelentős része használ olyan szolgáltatást, ahol a szerződési feltételekben szerepel, hogy a keletkezett adatok reklámcélra felhasználhatók, miért pont a szolgáltatók ne élhetnének a lehetőséggel?

A találkozóra az internetszolgáltatók ügyfelei személyiségi jogainak kérdéskörében tervezett változtatások iparági egyeztetések keretében került sor. Az FCC meghallgatja az érintetteket, mérlegeli hogyan lehetne mindenki számára kielégítő szabályozást kialakítani.

A Comcast álláspontját nem mindenki fogadja el, egyes fogyasztói csoportok arra hivatkoznak, hogy a Google, a Netflix, vagy a Facebook és az Amazon csak az internetezési szokások egy részébe lát bele, a szolgáltatók kezében lévő adatok jóval értékesebbek és komplexebbek mint amit bármelyik fenti cég birtokol.

Az kábel- és internetszolgáltató pontos terveit, a kedvezmény mértékét nem ismerjük, viszont az tűnik a legvalószínűbbnek, hogy kizárólag az ügyfelek kifejezett jóváhagyása mellett adhatja majd el az internetezési szokásokkal kapcsolatos információkat. Árat csökkenteni viszont csak így hajlandó a cég, annak ellenére hogy az USA területén elég magasak az előfizetési díjak.

Azóta történt

Előzmények