Aranybánya volt tavaly a mobilos játékipar

A mobilos játékipar nagyobb árbevételt termelt 2021-ben, mint a PC-s és a konzolos együtt.

A játékiparral foglalkozó Newzoo elemzőcég legutóbbi jelentéséből kiderült, hogy a mobilos játékipar igazi aranybánya a videojátékok fejlesztői számára. Ez az ágazat ugyanis 2021-ben 93 milliárd dolláros árbevételt hozott.

Ez több, mint amire az 50,4 milliárd dollárt termelő konzolos játékok és a 36,7 milliárd dollárt termelő PC-s játékok együtt képesek voltak. Az összesített árbevétel így 180,3 milliárd dollár volt, 1,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Míg a konzolok és PC-s árbevételek 6,6 és 0,8 százalékkal csökkentek, addig azonban a mobilos játékokból származó árbevétel 7,3 százalékkal nőtt. A Newzoo szerint halasztások és ellátási gondok miatt csökkent a konzolos és a PC-s piac.

A mobilos játékok kapcsán a legnagyobb bevételt, 59,8 milliárd dollárt, a teljes összeg 64 százalékát az ázsiai régió adta, ebből konkrétan 31,8 milliárd dollárt Kína. Amerika és Japán pedig 15,1 és 13,7 milliárd dollárt.

A jelentés szerint a kínai játékfejlesztők hatalmas népszerűségnek örvendenek világszinten, a PUBG Mobile és a Genshin Impact fejlesztői (Tencent, Mihoyo) pedig maguk 18 milliárd dolláros árbevételt termeltek a nemzetközi piacon. Az elemzők szerint az androidos és iOS-es játékokból származó éves árbevétel 2024-re már 116 milliárd dolláros magasságba emelkedik.

Azóta történt

Előzmények