A Google egy blogbejegyzésben részletezte, hogyan változtatja meg az EU-ban a keresőjét, hogy a találatok között nagyobb hangsúlyt kapjanak az összehasonlító oldalak. Ez is része ugyanis az intézkedéseknek, amelyekkel az új EU-s törvényeknek kell megfeleljen a cég.
A DMA miatt március 7-ig kell életbe léptetni a változtatásokat, a Google köteles a rivális termékeket és szolgáltatásokat egyenrangúként kezelni, a keresési találatokban is. Az üzleti felhasználóknak pedig elérést kell biztosítson a platformhasználat során generált adatokhoz.
A Google sok újítást tervez, például összehasonlító oldalak linkjeinek egy csoportját. Több elemmel is lehet majd finomítani a keresést. A hotelek esetében például külön helyen jelennek majd meg az összehasonlító oldalak. Figyelmeztetnek: egyes funkciók kikerülnek a keresőoldalról, így például a Google Fligths is.
A riválisok régóta panaszkodnak a Google keresési gyakorlataira, de a Google heteken belül meg kell könnyítse az androidosok böngésző- és keresőváltását, továbbá a felhasználók adatainak átköltöztetését külsős szolgáltatásokba.
Újabb hozzájárulási szalagsáv is megjelenik majd az EU-ban továbbá, amivel a célzott hirdetéseket és az adatok megosztását lehet elfogadni.
A Google figyelmeztet: sok felhasználó és cég nem örül majd a változtatásoknak, bár március 7-ig még változhatnak a részletek.
A Google hozzátette, támogatják a DMA céljait választás és együttműködés terén is, de ennek negatív oldalai is lesznek most, és egyes szabályok miatt alapvetően csökken majd a választási lehetőség Európában.