Fellebbez az Apple, ugyanis nem ért egyet az EU szigorúnak tartott DMA törvénycsomagjával. Ez ugyanis most egyetlen platformszolgáltatásként szigorú feltételeket szab az Apple alkalmazásboltjainak, pedig az Apple állítja, hogy nekik 5 különböző alkalmazásboltjuk van. Így azt mondják, a hatóságok rosszul értelmezték és alkalmazták a törvényeket.
Az iOS jellemzésével is gondjuk van, mert azt most fontos kapuként jellemzik, ami kapu az üzleti felhasználók számára a végfelhasználók eléréséhez, ez pedig kompatibilitási követelményeket is előír.
Az Apple már novemberben panaszt tett a DMA kapcsán, de a részleteket csak most közölték. Szerintük az EB hibázott például akkor, amikor az 5 App Store-t (iPhone, iPad, Mac, Apple TV és Apple Watch eszközök számára, úgy tervezve, hogy konkrét eszközökre és rendszerre szórják az appokat) egy platformszolgáltatásként kezelte.
A DMA kötelezi az Apple-t, hogy külső felek számára átjárhatóvá tegye a saját szolgáltatásait, engedje az üzleti felhasználóknak az ajánlataik reklámozását és a szerződést az ügyfelekkel a platformján kívül.
Az Apple szerint gond van az iMessage NIICS szolgáltatásaként (number-independent interpersonal communications service) való jellemzésével is, ez ugyanis EU-s vizsgálatot indított, hogy meg kell-e feleljen a DMA-nak. A cég szerint viszont az iMessage nem NIICS típusú, mivel nem díjalapú, és nem is monetizálják sem hardveres eladásokkal sem személyes adatok feldolgozásával.