Nem ért egyet az EU-s törvényekkel az Apple

Az App Store-t célzó, szigorú DMA-val van gondja az Apple-nek, amely most fellebbezett, és azt állítja, valójában 5 alkalmazásboltja van, az iMessage-et pedig rosszul sorolták be.

Fellebbez az Apple, ugyanis nem ért egyet az EU szigorúnak tartott DMA törvénycsomagjával. Ez ugyanis most egyetlen platformszolgáltatásként szigorú feltételeket szab az Apple alkalmazásboltjainak, pedig az Apple állítja, hogy nekik 5 különböző alkalmazásboltjuk van. Így azt mondják, a hatóságok rosszul értelmezték és alkalmazták a törvényeket.

Az iOS jellemzésével is gondjuk van, mert azt most fontos kapuként jellemzik, ami kapu az üzleti felhasználók számára a végfelhasználók eléréséhez, ez pedig kompatibilitási követelményeket is előír.

Az Apple már novemberben panaszt tett a DMA kapcsán, de a részleteket csak most közölték. Szerintük az EB hibázott például akkor, amikor az 5 App Store-t (iPhone, iPad, Mac, Apple TV és Apple Watch eszközök számára, úgy tervezve, hogy konkrét eszközökre és rendszerre szórják az appokat) egy platformszolgáltatásként kezelte.

A DMA kötelezi az Apple-t, hogy külső felek számára átjárhatóvá tegye a saját szolgáltatásait, engedje az üzleti felhasználóknak az ajánlataik reklámozását és a szerződést az ügyfelekkel a platformján kívül.

Az Apple szerint gond van az iMessage NIICS szolgáltatásaként (number-independent interpersonal communications service) való jellemzésével is, ez ugyanis EU-s vizsgálatot indított, hogy meg kell-e feleljen a DMA-nak. A cég szerint viszont az iMessage nem NIICS típusú, mivel nem díjalapú, és nem is monetizálják sem hardveres eladásokkal sem személyes adatok feldolgozásával.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények