Megszokjuk a spamet

Alaptalannak bizonyultak azok az aggodalmak, melyek szerint idővel a kéretlen reklámlevelek áradata elriasztja az internetezőket az e-mail használatától – legalábbis ez derül ki az egyesült államokbeli Pew Internet and American Life projekt felmérésből. Ehelyett – úgy tűnik – az emberek megtanulnak együtt élni az elektronikus levelezés e kellemetlen velejárójával.

Igaz, a megkérdezettek 67 százaléka még mindig zavarónak tartja a jelenséget, ám korábban ez az arány 77 százalék volt. A netezők lassan visszanyerik az elektronikus levelezésbe vetett hitüket is: 62 százalék helyett ma már csupán 53 százalék állította, hogy a spamek miatt nem bízik az e-mailben. A felmérésből az is kiderül, hogy a 18 és 24 év közötti fiatalokat bosszantja a legkevésbé a kéretlen levél, ahogy ez a korosztály hajlandó a legkevésbé arra, hogy felhagyjon az e-mailezéssel a spamek miatt.

A jelenséget a netezők 52 százaléka ennek ellenére komoly problémának tartja, sokkal zavaróbbnak, mint például a rosszindulatú programokat – vírusokat, férgeket, kémszoftvereket. A megkérdezettek egyötöde nyilatkozott úgy, hogy a spamek hatással voltak e-mailezési szokásaira, 22 százalék kevesebbet levelezik emiatt. Igaz, ez az arány is csökkenő tendenciát mutat. Meglepő adat ugyanakkor, hogy a spameket olvasók aránya nem csökkent: az internetezők 6 százaléka ma is vásárol olyan termékeket, melyeket kéretlen üzenetekben reklámoznak.

Azóta történt

Előzmények