Hirdetés

Ki felel a spamszűrésért?

A londoni Checkbridge online biztonsági cég legfrissebb kutatása szerint a brit egyéni felhasználók és kisvállalatok túlnyomó része még nem használ spamszűrőket. A tegnap közzétett felmérés válaszadóinak 57 százaléka védtelen a kéretlen reklámlevelek ellen, és csak ötből négy felhasználónál fut valamilyen vírusvédelem a gépeken.

Hirdetés

A kérdőív azt kutatta, hogy a válaszadók szerint kinek a feladata gondoskodni az e-mailforgalom szűréséről. Csupán a felhasználók 17 százaléka gondolja úgy, hogy az övék lenne, a többség, 60 százalék az internetszolgáltatótól várja el, hogy a vírus- és spammentességről gondoskodjon. A megkérdezettek negyede ötvennél is több reklámlevelet kénytelen eltávolítani a postafiókjából naponta, de csak az összes válaszadó fele lenne hajlandó fizetni a spamszűrésért. A kis- és középvállalatok körében végzett felmérés szerint a cégek 61 százaléka felhasználónként havi 2-3 eurós költséget tartana méltányosnak a megfelelő szűrésért.

Az eredményekből a Checkbridge azt a következtetést vonta le, hogy az internetszolgáltatók versenyelőnyre tehetnének szert, ha előfizetőiknek biztosítanák az e-mailforgalmuk vírus- és spamszűrését. Bár a biztonsági cég fő profilja épp a speciálisan ISP-k számára tervezett szűrőrendszerek kivitelezése, tehát egyértelmű, hogy „hazabeszél”, azért ebben a kérdésben még lehet igaza.

Érdekesség, hogy a felmérés egy héttel azután látott napvilágot, hogy a HSBC bejelentette, a jövőben korlátozni kényszerülhet azon előfizetők online banking hozzáférését, akik nem rendelkeznek a megfelelő védelemmel. Az APACS brit pénzintézetnek az e-mailekkel történő visszaélésekből származó támadások 12 millió angol fontos kárt okoztak az elmúlt évben.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:

Azóta történt

Előzmények