Összeállt az Intel és a Nokia a 3D-s mobilalkalmazások fejlesztésére


A hírt már korábban beharangozó cégek tegnap közleményben tudatták, hogy az Intel és a Nokia a finn, a realXtend fejlesztésében oroszlánrészt vállaló Oului Egyetem közreműködésével kutatóközpontot hoztak létre, melynek célja, hogy egy, a 3D-s megjelenítéshez és a virtuális valósághoz kapcsolódó szoftvert fejlesszenek ki mobil eszközök számára.

A projekten 24, a nyílt forrású, az Intel és a Nokia közös munkája folytán megalkotott MeeGo operációs rendszert használó mérnök dolgozik Ouluban. A fejlesztés célja, hogy egy olyan általánosan használható megoldást dolgozzanak ki, mely a legtöbb okostelefonon és táblagépen működik.

Mika Setala, a Nokia stratégiai kapcsolatokért felelős igazgatója szerint a 3D-s alkalmazások, illetve a virtuális világok olyan terepet jelentenek a mobil eszközök számára, mely forradalmasíthaja a felhasználást, ezért különösképp érdemes ezzel foglalkozni. Ugyanakkor arról nem kívánt nyilatkozni, hogy mit és mikorra készítenek el. Martin Curley, az Intel Labs európai vezetője szerint számukra a fent említett lehetőség azt is jelenti, hogy nyílt forrású szoftverekre alapozva fejlesztik a processzorok architektúráját, melynek a Nokia részvételével óriási hatása lehet.

intel-nokia
Az Oului Egyetem

Heikki Huomo, az egyetemi kutatóközpont vezetője szerint munkájuk nem azt célozza, hogy lemásolják a máshol alkalmazott 3D-s megoldásokat, mivel ez egyrészt a kicsi mobil készülékeken lehetetlen, másrészt a legtöbb alkalmazás tökéletesen betölti célját kétdimenziós megjelenítés esetén is. A törekvésük az, hogy olyan, a háromdimenziós hatás eléréséhez szemüveget nem használó megoldásokat találjanak ki, melyek növelik a felhasználói élményt. Az igazi az lenne, ismeri el nem kevéssé homályosan fogalmazva Huomo, ha olyan, a holográfián alapuló megjelenítés jöhetne létre, mint amilyet a Star Wars filmjeiben láthatunk, ám ez jelenleg számukra is megoldhatatlan, de arra fognak törekedni, hogy ebbe az irányba mozduljanak el – esetleg kis trükkökkel, melyek már elégedetté teszik a fogyasztókat: „Ez az 1000 dolláros kérdés. Olyan kutatást indítottunk el, mely a jelenlegi paradigmákat meghaladva újat hoz létre”.

Azóta történt

Előzmények