Az IBM tiltja az Apple Siri használatát is

Az IBM informatikai vezetője, Jeanette Horan azt nyilatkozta nemrég az MIT Technology Review-nak, hogy a cégnél szabad ugyan az Apple iPhone-ját használni, ám a digitális asszisztens, a Siri alkalmazását megtiltották. Horan arra hivatkozott, hogy a vállalat ugyan lazított a korábbi előírásain, és megengedték a dolgozóknak különféle adattároló és -feldolgozó eszközök használatát, de kellemetlen tapasztalataik alapján készítettek egy felhasználási szabályzatot a munkavállalóknak, hogy milyen megoldásokat tilos működtetni. E szabályok mögött biztonsági megfontolások állnak, többek között az adatszivárgástól való félelem, és minden olyan szolgáltatást tiltanak, amely mögé nem látnak be, nem tudják kontrollálni a működését. Az Apple Sirijét is ilyennek minősítették, mivel nem tudják, hogy mi történik az általa rögzített lekérdezési adatokkal.

Az informatikai vezető aggodalma jogos, mutat rá a Wired cikke, ugyanis az iPhone szoftveres licencében szerepel az, hogy a Siri a szolgáltatás minőségének javítása céljából a felvett hangutasításokat elküldi az Apple-nek, akik szöveggé konvertálják az elhangzottakat, illetve a Siri gyűjt egyéb adatokat is a telefonról.

Ha jól szabályozottan és anonim módon gyűjtik az ilyen szolgáltatások az adatokat, akkor általában kiállják az adatvédelmi próbát. A Siri esetében azonban nem világos a licenc szövegéből, hogy például meddig őrzi meg az Apple a birtokába jutott információkat.

Az adatvédelmi gondok mindig is nagy fejtörést okoztak a Siri kialakításánál, különösen vállalati környezetben, ezt elismerte Edward Wrenbeck, a Sirit fejlesztő, később az Apple által felvásárolt cég vezető fejlesztőmérnöke is, aki ugyanakkor úgy véli, hogy aggodalomra nincs ok, az emberek lassan elfogadták, hogy ezek a szolgáltatások így működnek.

Azóta történt

Előzmények