Beperelte az Ubert a Google önvezető autós részlege, a Waymo. Azzal vádolják az amerikai startupot, hogy szabadalmakat lopott a vállalatcsoporttól. A Waymo szerint korábbi Google mérnökök több mint 14 000 bizalmas dokumentumhoz juttatták hozzá az Ubert.
A lézeres elven működő környezeti letapogató szenzor, a LiDAR dokumentációját érintő kérdésben San Francisco bírósága dönt majd, miután a héten a Waymo benyújtotta a keresetet.
A Google csapata hivatalos blogposztban részletezi az esetet, amiben az Uber mellett említést tesznek a Travis Kalanick (Uber CEO) által felvásárolt Otto startupról is. A keresetben azt írják, félmilliárd dollárnál is nagyobb kárt okozott nekik az ipari kémkedés. A Waymo azt állítja, a bizalmas dokumentumok között olyanok is az Uberhez jutottak, mint a beszállítók listája, vagy a gyártástechnológiai részletek.
Az ügy középpontjában az az Anthony Levandowski áll, aki a Google önvezető autós projektjében jelentős szerephez jutott, és kilenc évnyi együttműködést követően tavaly januárban hagyta ott a csapatot, hogy megalapítsa az Ottót, az önvezető kamionokra specializálódott startupot.
Alig fél évvel később az Uber felvásárolta a céget, 680 millió dollárért. A Waymo szerint Levandowski saját cégében felhasználta azokat a 14 000 bizalmas, szabadalmak alapját képező dokumentumokat, melyeket másfél hónappal a távozása előtt gyűjtött össze, még Google alkalmazottként.
A közel 10 GB méretű csomaghoz ráadásul úgy fért hozzá, hogy a céges laptopon speciális jogosultságokat szerzett egy engedély nélkül telepített szoftverrel. A Waymo úgy szerzett tudomást az incidensről, hogy véletlenül nekik is elküldésre került az az e-mail, amibe a LiDAR tervrajzát csatolták, és később az Uber megoldásában is meglepően hasonló módon jelent meg.