Hirdetés

Frissül a Google keresője

Az elsőrendű cél: a relevánsabb találatok.

A következő néhány hétben lezajló frissítési hullámot a vállalat csütörtökön jelentette be a hivatalos blogon.

A bejelentés szerint a fő cél, hogy a felhasználók könnyebben elérjék a jó minőségű, eredeti tartalmakat – ugyanis az a tapasztalat, hogy a jelenlegi rendszerben elég sok érdektelen, nem releváns, hamis stb. találalt jelenik meg a lista elején. Kiemelik, hogy a jövőben nagyobb hangsúlyt kapnak a rangsorban a kifejezetten a keresőre optimalizált tartalmak („SEO-first”).

Kiemelt figyelmet fordítanak, az oktatási, művészeti, a szórakoztatási, a vásárlási, illetve a tech vonatkozású eredeti tartalmakra. Ahogy írják, ki fogják szűrni azt, hogy jelenleg nagyon sok nem eredeti tartalom sorolódik előre, hanem más weboldalakról összeszedegetett összefoglalók, értékelések – a cél az eredeti anyagok előresorolása.

A még csak most induló nagyszabású fejlesztés mögött valószínűleg ott van a versenykihívás is, ugyanis a felhasználók – főként a fiatalok – egyre inkább más lehetőség, pl. a TikTok vagy az Instagram felé fordulnak, ha pl. egy éttermet keresnek – a hírek szerint a TikTok épp ezért saját kereső indítását határozta el. A tendenciát a Google is elismerte: rá kellett jönniük, hogy egyes, főként szolgáltatási termékeknél már nem ők adják a leginkább releváns találatokat.

Azóta történt

Előzmények