Egyre több fiatal használja a Google helyett a TikTokot keresőként

Az ifjabb korosztályok igényeit láthatóan jobban kiszolgálja a közösségi média, mint hagyományos keresőmotorok.

Egy nemrég megjelent hirdetéshez kapcsolódva foglalja össze a Mashable munkatársa, hogy milyen dinamikusan terjed a TikTok keresőként való használata.

Hirdetés

A TikTok UK egyperces reklámja azt propagálja, hogy ha valaki azonnali praktikus tanácsot keres egy „Hogyan kell… ?” kérdésre, akkor a közösségi oldal gyorsan szolgál egyszerű megoldásokat kínáló válaszokkal.

A hirdetés egy 2022-ben felerősödött trendbe illeszkedik, amelyről a Mashable munkatársa tavaly júliusban azt írta, hogy a legfiatalabb korosztály egyre nagyobb mértékben mellőzi a Google használatát olyan gyakori esetekben, amikor programokat és kipróbálandó helyeket keresnek: ekkor inkább a közösségi médiából, kiemelten a TikTokból és az Instagramból tájékozódnak inkább. Ez a közvetlen célirányos használat fokozatosan bővül, és a közösségi oldalak fokozatosan elsőrendű információforrássá válnak.

Ezt a folyamatot a Google is felismerte, Prabhakar Raghavan alelnök tavaly mondta el, hogy felméréseik szerint egy ebéd helyszínének megválasztásakor a fiatalok (18-24 évesek az USA-ban) közel negyven százaléka nem a Google Térképen keres, hanem az Instagramon vagy a TikTokon.

A gyors és egyszerű keresés, valamint keresési eredmény vonzó ugyan a korosztály számára – ám mivel közösségi médiáról van szó, jelentős a kockázata a félretájékoztatásnak, félretájékozódásnak is.

A TikTok mindenesetre ráült a hullámra, fejlesztéseikben kiemelt szerepet kap a keresőként való megjelenés, különösen ráhajtottak az étterem-, utazási ajánlásokra, illetve a szépségápolási tippekre, mely területeken van esélyük versenybe szállni a Google-lal.

Előzmények