Hirdetés

Újabb tenger alatti kábelt épít a Google és a Facebook

Az internetes óriásvállalatok számára létszükséglet a jó minőségű kapcsolat, de a kormányoknak vannak más szempontjaik is.

A kábelüzletben már rég érdekelt internetes nagyvállalatok bejelentették, hogy a növekvő igények kiszolgálása érdekében egy újabb tenger alatti kábelt fognak építeni Délkelet-Ázsiában.

A nem ismert költségvetésű, 12 ezer kilométeres, az „Apricot” nevet viselő kábel Japánt, Tajvant, Guamot, a Fülöp-szigeteket, Indonéziát és Szingapúrt köti majd össze, a munkálatok befejezését 2024-re tervezik.

Mind a Google-nak, mind a Facebooknak érdeke a fő üzletágai miatt a kiváló minőségű, gyors internetkapcsolat szerte a világon. A Facebook idén márciusban már bejelentett két kábelfejlesztést (Echo, ill. Bifrost), ezek az USA-t Szingapúron át Indonéziával fogják összekötni. De e két nagy cég – és az Amazon – már jó ideje vezető befektetők a kábeles szegmensben, és különösen nagy figyelmet szentelnek Ázsiának, mivel jelenleg itt a legnagyobb számukra a növekedési potenciál.

Ugyanakkor ezek az amerikai beruházások nem mindenkinek tetszenek, főképp az amerikai kormányoknak nem, akik attól tartanak, hogy ezek a közvetlen összeköttetések megkönnyítik Kína számára, hogy biztonsági kockázatokat jelentő információkhoz jussanak.

Tavaly épp emiatt állíttatták le a szintén a Facebook és a Google által finanszírozott Pacific Light Cable kapcsolatot, ahol egy 13 ezer kilométeres hálózat kötötte volna össze Hongkongot és több ázsiai országot, illetve Los Angelest.

Hasonló okokból ellenezte az amerikai kormány egy új, a Fülöp-szigeteket és Kaliforniát összekötő kábel megépítését, ám az Amazon és a Facebook a napokba újra engedélyt kért a megvalósításra, mivel elérték, hogy a konzorciumi tag China Mobile (akiknek egyébként 2019-nem engedték, hogy belépjen az amerikai piacra) kiszálljon a projektből.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények