Hirdetés

A TikTok hozza a legtöbb pénzt a mobilos appok közül

Még tovább nőtt a Google Play Áruház és az Apple App Store árbevétele, a legjövedelmezőbb app pedig a TikTok a SensorTower adatai szerint.

A világjárvány kirobbanásakor megugrottak az apptelepítések, most pedig a Google és az Apple platformján is csökkenésnek indultak (éves szinten 1,2 és 2,1 százalékos a mínusz). Ennek ellenére az árbevételek még tovább emelkedtek, hívta fel a figyelmet a SensorTower a legutóbbi elemzésében.

Az okostelefon-használók a Google Play Áruházban és az Apple App Store-ban július és szeptember között 33,6 milliárd dollárt költöttek el appokra, előfizetésekre és in-app vásárlásokra. Ez tavalyhoz képest 15,1 százalékos emelkedést jelent – az emelkedés ugyanakkor lassulóban van, tavaly 32 százalékos volt az ugrás.

A legtöbb pénzt az Apple alkalmazásboltja hozza, 21,5 milliárd dollárt, 13,2 százalékkal többet, mint tavaly. A Google esetében a 12,1 milliárd dollár éves szinten 18,6 százalékos növekedést jelez.

Globális szinten mindkét platformon a TikTok hozta a legtöbb pénzt a harmadik negyedévben, és nemrég a 3 milliárd telepítésen is túljutott (nem Facebook-tulajdonú appnak ez még nem sikerült).

Az Apple áruházában a TikTok érte el a legnagyobb árbevételt, a Google-nél a Google One (a felhős előfizetések miatt), a Piccoma, a Disney+, majd a TikTok volt a sorrend.

Mobilos játékokra 7,7 százalékkal többet költöttek a felhasználók (éves összehasonlításban), az említett időszakban már 22,4 milliárd dollárt.

Előzmények