Hirdetés

Iszonyatosat kaszált a Google a járványidőszakban

A technológiai vállalatok általában nagyon jól teljesítettek a pandémia idején, és a Google is kiugró növekedést ért el.

A Google anyavállalata, az Alphabet Inc. két napja tette közzé a 2021-es második üzleti negyedév eredményeit – döbbenetes számokkal.

Már az előző negyedév eredményei is kiemelkedő növekedést mutattak az egy évvel korábbiakhoz képest, de a második negyedév még ezt is meghaladta.

Hirdetés

A vállalat teljes árbevétele a nemrég zárult negyedévben 61,9 milliárd dollár (62 százalékos növekedés az előző évhez képest), míg nyeresége 18,5 milliárd dollár volt (ez kb. két és félszerese a 2020-as eredménynek).

A legerősebb üzletág a kereső (35,8 milliárd az egy évvel korábbi 21,3 milliárdhoz képest, és az első negyedévinél is négymilliárddal több), de a YouTube hirdetési bevételei is hatalmasat nőttek (7 milliárd vs. 3,8 milliárd).

Még a gyorsan növekvő, de mindeddig folyamatosan veszteséges Google Cloud is nagyot ugrott: a tavalyi 1,4 milliárd dolláros veszteséghez képest idén az azonos negyedévben „csak” hatszáz millió dolláros hiánnyal zártak.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények