Miközben az amerikai AAA szerint aggasztóan gyengén reagálnak az ütközésekre a jelenlegi vezetéssegítő rendszerek (a Tesla megoldását is idesorolva), továbbra is rengeteg cég célja, hogy elérjék a teljes önvezetést. Ezek egyike a Wayve is.
A brit stratup egyik befektetője a Microsoft, amely külön szuperszámítógépes infrastruktúrát tervezett a Wayve számára, hogy az az önvezető autók gép tanulási modelljét fejlessze.
A Wayve rendszere nem részletes digitális térképekre és kódokra épít, hanem a külső kamerák alapján alkalmaz gépi tanulást, valamint próbálja kiismerni a forgalmi mintákat és a sofőrök viselkedését. A Wayve szerint amit csinálnak, arra a kereskedelmi felhős szolgáltatások nem nyújtanak elég erőt. A Microsoft viszont igen, ugyanis segít feldolgozni azt az 1 TB adatot, amit percenként generálnak a Wayve járművei.
Az önvezető technológia felskálázásának következő lépcsőjeként kiszállításokhoz használnák a rendszert, az Ocado és az Asda is bejelentkezett érte. Már idén elindulhatnak az ilyen szállítások, de lesz még ember a járműben, biztonsági okokból. A Wayve célja egy kereskedelmi flotta kialakítása, szerintük az önvezetés így juthat el a piacra.