Hirdetés

(Április 1.!) Végre: a Facebook felvásárolja az iWiW-et!

[2011. április elsejei álhírünk!]

Hirdetés

Szemfüles olvasóink már márciusi hírünknél érzékelhettek valamit a várható eseményből, amikor is a T-Mobile bejelentette: mindössze május 31-éig hosszabbítja meg azt az előfizetői kedvezményt, mellyel az iWiW-et ingyen lehet böngészni mobiltelefonról.

Pletykák szerint ekkor már előrehaladott tárgyalásokat folytatott egymással  az akvizícióról Trevor Johnson, a Facebook európai rezidense és Vaszily Miklós, az Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója. Az új Facebook-stratégia hazai debütálásának állítólag érzelmi okai is vannak: Mark Zuckerberg, a cég alapítója és fő részvényese nemrég egy magyar pulit vásárolt, mely felkeltette érdeklődését hazánk iránt.

Bár tavaly novemberben utolérte a Facebook az iWiW-et az egyedi látogatók tekintetében, a hazai portálról még mindig kirobbanthatatlanok a 30 feletti generációk, és a reklámozók számára fontos 18-45 közötti korosztály nagyobb hányada („hála” a hazai korfának) még mindig iWiW-ezik, ezért a Facebooknak lépnie kellett, ha rövid távon is biztosítani akarta előnyét.

Információink szerint az átmenet fokozatos lesz: elsőként az Origo átadja az iWiW üzemeltetését a Facebooknak, majd lehetővé teszik az iWiW-azonosítóval történő belépést az amerikai oldalra valamint migrálják az adatlapokat és a képeket, végül pedig lekapcsolják a hazai szervereket, melyeket a cég értékesít.

Természetesen az iWiW felvásárlása csak az első lépés lehet, hiszen a világon van még néhány ország, ahol nem az amerikai óriáscég a nyertes: megkörnyékezheti még a lengyel Nasza-Klasá-t, a litván Draguiemet vagy az Iránban egyeduralkodó Cloobot is.

Az Origo Zrt. tulajdonosa, a Magyar Telekom Nyrt. nem kívánta kommentálni értesülésünket, valamint a Gazdasági Versenyhivatalt (GVH) is hiába kerestük, hogy áldásukat adják-e a fúzióra.

Azóta történt

Előzmények