Magyarország Facebook-függő

A Gemius több mint 30 európai országban, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten kutatja az internetezési szokásokat. Ezek közül 11 országban a Facebook népszerűségét is vizsgálja a helyi internetező közönségen belül (ilyen Magyarország mellett Fehéroroszország, Dánia, Lengyelország, Törökország, Oroszország, Ukrajna, Egyiptom, Jordánia, és az Egyesült Arab Emírségek).

Hirdetés

A Facebook.com oldalt legnagyobb arányban a magyarok és törökök látogatják: 10 internetezőből közel 9 használja (86 százalék) Hasonlóan magas az arány Egyiptom is, (82 százalék). A Gemius által monitorozott országok közül az internetezők legkisebb aránya jelentkezik be Fehéroroszországban (19 százalék), Ukrajnában (28 százalék) és Oroszországban (30 százalék).

A becslések szerint, az aktív Facebook-felhasználók több mint 48 százaléka naponta belép, legyen az a hét bármely napja vagy ünnepnap. Több mint 40 százalékuknak reggel első dolguk, hogy megnézzék a friss Facebook-aktivitásokat – nyilatkozta Lauris Lietavietis, a Gemius online piaci szakértője. – Biztos, hogy a portál és a mobiltelefonok közötti mély integráció erősíti ezt a trendet. Mintegy 680 millió felhasználó, ami majdnem fele a teljes közönségnek, lép be mobil eszközökön keresztül – tette hozzá a szakértő.

Gemius Facebook

Kik  használják a Facebookot más országokban?

Dániában az oldalt az internethasználók 72 százaléka látogatja egy hónapban. A legnagyobb népszerűségnek a 46 év felettiek körében örvend, akik közel felét (44 százalék) alkotják a közösségi oldal táborának. A második legerősebb csoport a 15 és 25 év közötti felhasználók (több mint 21 százalék).

Hasonló népszerűségnek örvend a Facebook Lengyelországban is, ahol az internetező közönség 75 százaléka használja. A legnépszerűbb a 19 és 25 év közötti fiatalok körében, több mint 80 százalékuk használja a népszerű közösségi oldalt. Ezt követi a listán a 26-35 éves (76 százalék) és a 7-18 éves korosztály (75 százalék).

Kevésbé kedvelt a Facebook Fehéroroszországban. Az internethasználók csupán 19 százaléka kereste fel egy hónap alatt. Mindazonáltal a korosztály megoszlása hasonló a lengyelországihoz. A felhasználók 40 százaléka 26-35 éves, a 15 és 25 év közötti csoport 35 százalékot tesz ki.

Gemius Facebook

Az adatok egy nemzetközi kutatási projektből származnak (gemiusAudience), melyet a Gemius több mint 30 országban végez. Célja, hogy az internethasználók száma és demográfiai profilja mellett azt is meghatározza, hogy milyen módon használják az internetet. A projektet a Gemius saját módszertana és az ICC / ESOMAR nemzetközi előírásainak megfelelően végzik.

Azóta történt

Előzmények

  • Nem kell a tiniket félteni a Facebookon

    Egy friss felmérés szerint a tizenévesek gyakran és teljes természetességgel használják a közösségi oldalakat, és többségük tisztában van a veszélyekkel is.