Hirdetés
Az új szolgáltatásoknak köszönhetően a január-márciusi időszakban megállt az első számú brit vezetékes telefontársaság, a BT árbevételének csökkenése, így a cég az üzleti év egészében a vártnál nagyobb profitot ért el.
A BT Group Plc árfolyama több mint 3 százalékkal emelkedett a londoni tőzsdén, miután a márciussal zárult üzleti év utolsó negyedében egy év óta első ízben váratlanul kissé - az egy évvel korábbi 4,78 milliárdról 4,79 milliárd fontra - növelte árbevételét. Az egyszeri tételekkel számolt részvényenkénti nyereség az év egészében 19 százalékkal, 16,9 pennyre emelkedett, így az igazgatótanács 31 százalékkal, 8,5 pennyre emelte az osztalékot. Az egykori brit távközlési monopólium éves mérlege stagnáló árbevételt és EBITDA-t mutat, a nettó adósságállomány viszont egymilliárd fonttal csökkent. Az árbevétel váratlan emelkedése annak tulajdonítható, hogy az új szolgáltatások, különösen a széles sávú internet, a brit egészségbiztosítóval és a Hewlett-Packarddal kötött összesen 2,3 milliárd font értékű szerződések, valamint a vállalatoknak nyújtott szolgáltatások mindinkább ellensúlyozzák a tradicionális vezetékes üzletág gyenge teljesítményét - kommentált a Nomura Securities elemzője.
Az új szolgáltatásokból származó árbevétel a negyedik negyedévben éves összevetésben 38 százalékkal ugrott meg, így a teljes forgalom közel egyötödét adta, miután a BT széles sávú internet-felhasználóinak száma 162 százalékkal, 2,5 millióra nőtt és az ütem az ING Financial Markets elemzője szerint fennmarad, ami 2005 októberére már 5 millió szélessávú-felhasználót jelent majd. A nagy kaland még csak most kezdődött - értékelt Ben Verwaayen vezérigazgató, de egyúttal le is hűtötte a túlzott várakozásokat, mondván, hogy bár már vannak biztató jelek, ez a vezetékes szolgáltatás természetes átalakulásából adódik. A BT elsősorban a Carphone Warehouse, a OneTel és a svéd Tele2 vezetékes szolgáltatókkal vív öldöklő küzdelmet a lakossági piacon. Verwaayen szerint ugyan havonta 200 ezer ügyfelet veszítenek, ugyanakkor 100 ezren visszatérnek, ami azt mutatja, hogy nem gyorsul a szolgáltatók közti vándorlás.