Nyelvtanulás á la Second Life


Egy nemzetközi csapat egy olyan vezeték nélküli virtuális környezetet készített, mely segítheti az idegen nyelvek tanulását és gyakorlását. A fejlesztők most mutattak be egy úgynevezett Collaborative Virtual Reality Environmentet, melynek segítségével mexikói mérnökhallgatók tanultak angolul.

A Realtownt fejlesztő csapatot Miguel Garcia-Ruiz, Arthur Edwards és Raul Aquino-Santos alkották a Colimai Egyetemről, valamint Samir El-Seoud Jordániából. „A virtuális valóság manapság az egyik határterülete a számítógéppel segített nyelvoktatásnak, egy ingergazdag környezet a nyelvet tanuló diákok számára” – fejtegette Garcia-Ruiz, a Realtown egyik megteremtője. „Ami a Realtownt igazán érdekessé teszi, hogy a diákokat vizuális, hallási és fizikai területen egyszerre ingerlik a tudás elsajátítására.”

A Realtown az Open Source Distributed Interactive Virtual Environmentsre (DIVE) épül, amit még az 1990-es években alkottak meg a Swedish Institute of Computer Science-en, s melyet már használták korábban a Colimai Egyetemen,  ahol orvostanhallgatóknak tanították a különböző sérüléseket. A DIVE lehetővé teszi a virtuális környezet megosztását akár lokális hálózaton, akár az interneten keresztül, ráadásul Linuxon és Windowson egyaránt fut.

A rendszer háromdimenziós felhasználói felülettel rendelkezik, s a szintén 3D-s avatarok által reprezentált felhasználók pedig hangüzenetekkel, illetve chaten keresztül tudnak kommunikálni egymással. Az előzetes hatástanulmányok pozitívnak tűntek, bár a kutatók szerint a részletesebb értékelések még folynak.

A mérnökök igen nagy reményeket táplálnak a fejlesztéssel kapcsolatban, ugyanis jelenleg a felhasználók csak járják az utcákat, mivel a Realtown mostani állapotában a cél a hallás utáni szövegértés gyakorlása, valamint egy együttműködési platform létrehozása. A jövőben azonban tervezik, hogy létrehoznak mintegy 40 épületet, ahová a tanulók beléphetnek, és „intelligens ügynökök” segítségével még tovább fejleszthetik nyelvtudásukat.

Azóta történt

Előzmények