A japán lányok tömegei hajtanak a virtuális pasikra

Az általunk még mindig idegenként szemlélt – emellett nem kevés magyar rajongót számláló – japán popkultúra újabb jelenséget termelt ki: egy olyan, a közösségi és a randioldalak hibridjeként létrejött szolgáltatás az új sláger, mely az elindulás óta eltelt alig szűk két hét alatt szenzációvá nőtte ki magát – az első öt napban 10 ezer regisztrált tagot tudhattak a magukénak, s ugyanezen időszak alatt 3,5 millió lapletöltést számlálhattak – számolt be az új divatról a TechCrunch.

A Webkare nevű szolgáltatást (webkare: „virtuális pasi” – japánul) kizárólag lányoknak készítették. A rajzos, animációs felületen a bejelentkezett csajok egyfajta játékot játszanak: különféle interakciók segítségével meg kell próbálni „felszedniük” egyet a négy fiú anime karakterből („sztárnak” hívják őket az oldalon), de ahhoz, hogy előbbre jussanak a játékban, együtt is kell működniük más regisztrált felhasználókkal. A cél: el kell nyerni a kiválasztott rajzolt fiú szívét.

Webkare
Stars I

Érdekesség, hogy az interakciók is a japán rajzfilmek, képregények hagyományait követik: például közvetlenül nem lehet „szöveggel letámadni” a kiválasztott fiút, hanem – egy kicsit a szerepjátékok korai változataira emlékeztetően – panelekkel, kész, dialógusban megjelenő szituációkkal lehet operálni. A fontosnak ítélt történéseket, illetve „beszélgetéseket” el is lehet tárolni – talán a kamaszlányok naplóját idézi ez a funkció.

Az oldal működtetésének struktúrája is figyelemre méltó, mivel a hagyományos közösségi funkciókat (a profilalkotás, az azonnali üzenetküldés stb.) igyekeztek a minimálisra redukálni, ám az előrejutáshoz egyébként a résztvevők közötti szoros együttműködés szükséges, vagyis roppant célirányosra tervezték a lehetőségeket.

Webkare
Stars II

Az oldal egyelőre ingyenes, reklámokból termel bevételt, de a jövőben a közösségi oldalakhoz és a virtuális világokhoz hasonlóan szándékoznak profithoz jutni: a koncepció átfordítása videojátékokba, a kedveltté vált figurák bevezetése a kereskedelem egyéb ágazataiba, virtuális javak árusítása, sőt, a férfi felhasználóknak felkínált prémium tagság kialakítása, valamint a nemzetközi változatok megteremtése – ez utóbbi esetben feltehetően koncepciómódosításokra lehet szükség, mivel Japánban az eddig regisztrált felhasználók között 52 százalék körüli a huszonéves nők aránya (s 18 százalék körüli a harmincasoké), de az kérdés, hogy ez így lenne-e Európában vagy az Egyesült Államokban is.

Azóta történt