Hirdetés
A Microsoft nem szeretne behozhatatlanul lemaradni versenytársai mögött az online szolgáltatások bevezetésében, és arra az esetre, ha mégis a Google és a Yahoo járna jó úton, internetes szoftverfejlesztések garmadáját jelentette be tegnap. Bill Gates elnök szerint az új szemléletmód egy alapvető stratégiaváltás eredménye.
Az új szolgáltatások Windows Live és Office Live néven mutatkoztak be. A beszédes elnevezés ellenére persze nem arról van szó, hogy a vállalat jól ismert operációs rendszere és irodai programcsomagja ezentúl online lesz elérhető, de jó néhány funkció valóban az internetre költözik. A Windows Live például számos személyre szabott online szolgáltatást kínál: egyebek mellett tartalmaz akár több postafiók levezését kezelni képes webmailt, valamint a csevegés mellett vezetékes és mobilhívások bonyolítására is alkalmas Live Messenger klienst. Az Office Live pedig – mely elsősorban a kis- és középvállalatokat célozza meg – lehetővé teszi az alkalmazottak helyhez és helyi hálózathoz nem kötött együttműködését – például dokumentumok szerkesztésében.
A tervek szerint az internetes szolgáltatások hirdetések és előfizetési konstrukciók révén hoznának pénzt a Microsoftnak, amely háromszintű árazási struktúrát alakított ki. Az alapcsomag ingyenes lesz, ebben az esetben a hirdetésekből jut bevételhez a cég; a második szinten már némi előfizetési díjat kell fizetni, ezért extra funkciók járnak; és lesz prémium szolgáltatás is.
Szakértők szerint a lépés hordoz némi kockázatot, a Microsoft ugyanis hagyományos üzleti modelljét – a szoftverek értékesítését – ássa alá azzal, hogy függetleníti a felhasználókat a cég aranybányájának számító Windows operációs rendszertől. A bemutatón egyébként maga Gates közölte, hogy az online szolgáltatások igénybevételéhez nem kell majd Windowszal vagy Office-szal rendelkezni.