Münchenben gyűltek össze az autógyártók azért, hogy környezetbarátnak mondható autókkal rukkoljanak elő az IAA Mobility kiállításon, amely az első jelentős autós kiállítás a világjárvány óta.
Hirdetés
A jelentések szerint azonban a globális chiphiány beárnyékolja a kiállítást és a gyártók törekvéseit. Tavaly és idén is elmondható volt, hogy sok nagy gyártó volt kénytelen hosszabb-rövidebb időre leállítani a gyártást, ráadásul mostanra a fogyasztói elektronikai iparral is küzdenek az elérhető chipekért. A mai új autók nagyon függnek a chipektől, legyen szó motorvezérlésről vagy éppen vezetéstámogató funkciókról.
A Daimler AG egy termékbemutatón elmondta, az év végére javulhatnak a saját készleteik, de szerintük még 2023-ban is szenved majd az ipar a készlethiányok miatt, bár akkora a helyzet javulhat.
A General Motors, a Mahindra és a Toyota egyaránt rontottak a saját előrejelzéseiken a chiphiány miatt, de a kínai Nio is bizonytalanságot jósolt a következő hónapokra. A Renault ügyvezetője, Luca De Meo szerint a chiphiány a vártnál keményebb, de az év végére javulhat a helyzet. Hasonló állásponton van a Bosch, de jövőre is nehéz körülményeket jósolnak, akárcsak a BMW ügyvezetője, Oliver Zipse.