Újabb eljárás indul az Apple ellen Franciaországban

Jupiter és az ökör esetét vizsgálják.

Épp ma hirdették ki, hogy a francia versenyügyi hatóság nem találta megalapozottnak a helyi online hirdetők panaszát az iOS 14-ben megjelenő új funkcióval szemben (App Tracking Transparency), de ezzel közel egyidőben egy másik eljárás megindításáról érkezett híradás.

Ez is szoros összefüggésben van az iOS 14-gyel érkező adatvédelmi módosításokkal. A tervezett monopóliumellenes vizsgálat célja, hogy megállapítsák: az online reklámozás során a szigorúbb adatvédelmi szabályokat az Apple vajon saját magára is éppoly keményen alkalmazza-e, mint harmadik a felekre. A szabályozó hatóság vezetője, Isabelle de Silva egy párizsi sajtókonferencián elmondta, hogy a helyzet sürgető, és legkésőbb 2022 elejére végleges határozatot ígért.

A történések hátterében az áll – ahogy az elsőként említett eset is mutatja –, hogy a nagyok közül mind az Apple, mind a Google szigorúbb felhasználókövetési előírásokat vezet be, és ez nagyon nem tetszik a hirdető cégeknek, mivel úgy ítélik meg, hogy ezek a lépések minimum erodálják az online hirdetési piacot, nem kedveznek a célzott hirdetéseknek, és néhányuk egyenesen a reklámpiac bedőlésétől tart.

A francia hatóság egyébként támogatja az Apple lépését, mely az online követésnél nagyobb kontrollt biztosít a felhasználóknak – arra viszont kíváncsiak, hogy maga a vállalat a saját szolgáltatásainál is hasonló keménységgel jár-e el.

Az Apple már az első döntést is üdvözölte, mondván, hogy a hatóság is elismeri, hogy a felhasználók érdekeit tartják szem előtt, és az új eljárásban készségesen együttműködnek a vizsgálóbizottsággal.

Hasonló, reklám- és követési témájú vizsgálatok egyébként – a franciától függetlenül – folynak már az Apple gyakorlatát illetően EU-s szinten is, de az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban is.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények