Az Apple tegnap sajtóközleményben számolt be arról, hogy az árusítás megkezdésekor, április harmadikán az előrendelésekkel együtt összesen több mint 300 ezer darab iPadet adtak el, s az új táblagépek tulajdonosai ugyanezen idő alatt több mint egymillió alkalmazást töltöttek le az App Store online boltból, illetve több mint 250 ezer e-könyvet vásároltak az iBookstore-ból. A cég közleménye egyáltalán nem titkolt büszkeséggel az Apple forradalmi szerepére hívja fel a figyelmet, mivel (írják) az Apple II – Macintosh – OS X – iPod, iTunes – iPad terméksorozat minden eleme gyökeresen újította meg a számítástechnikát.
Az elemző cikkek azért visszafogottabbak, mivel – bár a termék fogadtatása valóban szinte egyöntetűen pozitív volt – a szokásos professzionális Apple-kampány méretéhez képest az eladási számok nem mondhatóak kiugrónak, főként, hogy az elkelt gépek számába a személyes előrendelések is beleszámítanak, illetve az áruházláncoknak kiszállított iPadeket nem feltétlenül adták el vásárlóknak, ám az Apple ezt is az eladott kategóriába számította. Ugyanakkor, egy másik szempontból nézve, semmiképp sem rossz a rajt, mivel 2007-ben az első napon az iPhone-ból is körülbelül ennyit adhattak el (hivatalos adat nincs, ezt az Apple nem tette közzé), majd az első három hónapban 1,1 millió darabot. Az iPhone eladási számai később ugrottak meg, az alkalmazások és a terjesztő országok számának szaporodásával, a legutóbbi negyedévben már 8,7 millió új készüléket vettek világszerte. Ha az iPad is hasonló utat jár be, akkor viszont reménytelinek tekinthető az indulás. Az Apple mindenesetre 10 milliót szeretne értékesíteni az első 12 hónapban.