A jövő hónapban indul meg – igaz, gyártási nehézségek miatt nem olyan széles körben, ahogy tervezték – az Apple új médialejátszójának és e-könyv-olvasójának, az iPadnek a kiskereskedelmi forgalmazása. Az eddig javarészt – szemmel láthatóan igen sikeres – gerillamarketing-kampányt folytató gyártó most a hivatalos reklámgépezetet is elindította: az Oscar-díj-átadó idején került adásba az Egyesült Államokban a terméket népszerűsítő első televíziós szpot.
Erre reagált a héten egy videoelőzetessel a Hewlett-Packard, melynek hasonló internettábláját az év elején Steve Ballmer Microsoft-vezér mutatta be a CES szakkiállításon. A HP-nak van oka arra, hogy megpróbálja kifogni a szelet az iPad vitorlájából. Az egyelőre munkanéven slate-ként (palatábla, írótábla) hivatkozott hordozható gép fejlesztése ugyanis meglehetősen régen, öt évvel ezelőtt indult, és a PC-gyártó aligha lenne boldog, ha az ötletből az előbb eszmélő Apple csinálna üzletet.
A probléma az, hogy a slate-ről a mai napig alig tudni valamit. Phil McKinney, a vállalat műszaki vezérigazgatója egy videointerjúban nemrég arról beszélt, hogy a projekt eredeti célja egy e-könyv-olvasó kifejlesztése volt, ám időközben a prototípusokat próbálgató felhasználók visszajelzései alapján mozdultak el egy általánosabb felhasználású, internetböngészésre, filmek, zenék lejátszására is alkalmas hordozható gép irányába. Az, hogy a termék mostanra vált piacképessé, nagyban köszönhető a multi-touch érintésvezérlést támogató Windows 7 kiadásának is.
A HP mindenesetre most az iPad egy sokat emlegetett hiányosságával kampányol (lásd a mellékelt videókat): a HP slate mint asztali operációs rendszert futtató gép természetes módon támogatja az Adobe Flasht, míg az Apple iPhone OS alapú hordozható készülékei nem. A vállalat üzenete az, hogy a slate-tel a felhasználó az internet egészéhez hozzáfér, nem csupán egy részéhez. (Mint mondják: a leglátogatottabb weboldalak 85 százaléka használja az Adobe Flash platformot.)
Az, hogy ez számít-e a vásárlóknak, majd a piac eldönti. Az viszont biztos, hogy a slate később kerül piacra, mint az Apple iPad, hogy pontosan mikor, még nem tudni. McKinney ezzel kapcsolatban csak annyit mondott: a termék kész, és még 2010-ben megjelenik.